Corona nieuws, deel 10

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloempjelief, 5 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik ga even afstand nemen uit dit topic. Ik vind het zeer bizar wat mensen hun mond uitgekraamd krijgen.
    Het heeft mij de afgelopen tijd een beeld gegeven van hoe mensen echt zijn.
    Verbaasd over pesten etc hoeven we dus niet meer te zijn.

Edr89, Nikki23, Loufoque en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik reageer nog eenmaal omdat ik dat fatsoenlijk vindt maar jij gaat het hier niet mee eens zijn;) en wil die discussie niet weer opnieuw voeren.
    Maar als ik jouw posts in het verleden goed gelezen en geinterpreteerd heb dan ben jij een VVD stemmer. Zoals duidelijk wordt uit de brandbrief die @Cin85 plaatste en ook uit de hele vele debatten die ik allemaal letter voor letter volg, ook voor en buiten corona is overduidelijk dat de zorg al jaren kapot bezuinigd wordt. En met name de laatste 10 jaar waarin de VVD de scepter zwaait. Van maart 2020 tot zeker de zomer was er echt een crisis in te snel te veel patienten, daar was niemand op voorbereid. Maar verder is het geen probleem van teveel patienten (die vallen op 17 miljoen nl reuze mee) maar een probleem van veel te weinig zorgcapaciteit. Zorg die kapot bezuinigd is. De intensivisten in die brief leggen dat veel beter uit dan ik.
    Ik vind dus als je al 10 jaar, maar zeker afgelopen maart weer VVD (en D66) gestemd hebt, je zelf onderdeel van het probleem bent. Je kiest er bewust voor om de zorg nog verder af te laten breken.
    Dan vind ik het persoonlijk hypocriet (in het algemeen dus) om met zn allen op een nare manier ongevaccineerden af te branden terwijl deze stemmers de crisis in de zorg bewust in stand houden.

Narcisje en Anne2019 vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Allereerst, dat doe ik niet.

Ik snap de rest van je verhaal, maar ik ben het er idd niet mee eens. De zorg is idd voor een groot deel wegbezuinigd en met het oog op de situatie nu, was dat misschien niet de beste keuze, maar niemand kan dit soort situatie voorzien. Daarbij waren er bezuinigingen nodig om de zorg nu en in de toekomst betaalbaar te houden voor iedereen. Maar goed, hier gaan we het toch niet over eens worden.

femkes vindt dit leuk.
  4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind dit soort uitspraken van overheidsfunctionarissen echt tenenkrommend fout. Nog afgezien wat je van de discussie pro-con vind. Je zit daar namens kiezers en die heb je allemaal te vertegenwoordigen. En dan heb je je mond gewoon te houden. Geldt ook voor ministers die regel. De uitspraken die Hugo de Jonge heeft gedaan zijn echt zo ontzettend fout in de zin dat hij die mening voor zich moet houden.

Inge1984, SAARC, Edr89 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Vind je het bizar wat mensen werkelijk zeggen of vind je het bizar wat jij denkt dat de mensen zeggen? Jij legt namelijk in dit topic mij woorden in de mond die ik niet zeg en gaat daar dan nu een heel zielig verhaal aan hangen.

6. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik zal nog 1x reageren.
    Ik vind het bizar dat mensen op tv zeggen dat ongevaccineerden f*cking christenen dood neer moeten vallen en mensen in dit topic vinden dat dit gewoon gezegd moet kunnen worden.

7. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ja, ik zit dus 3 kwart jaar in de teringzooi. Ben echt niet blij :eek:

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    #3668 suus1983, 21 okt 2021
    Laatst bewerkt: 21 okt 2021
    En dan zeg ik dus nog 1 keer ik dat niet gezegd heb. Als je mijn eerdere reacties teruglees kun je ook lezen dat ik het niet eens ben met dergelijke uitspraken, dat ik het een extreme reactie vind en het er niet mee eens ben.
    Echter vind ik het een ander verhaal om dit soort uitspraken bewust te bannen van de media. Ik keur dit soort uitspraken helemaal niet goed, maar ik vind censuur nog erger.

Amberxx vindt dit leuk.
  9. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.029
    5.247
    113
    De enige die hier haat loopt te zaaien en zelfs mensen meent te moeten bedreigen met geweld ben jij... @Beheer

Zoals gezegd is er een apart topic vol met gelijkgestemden.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.027
    15.060
    113
    Klopt maar wel recent (15 uur geleden) geupdated.

11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.766
    8.862
    113
    Vrouw
    Dus mag ik ook niks meer van deze opmerking vinden? Omdat er haatzaaiende reacties onder staan? Dan zullen we dit topic maar sluiten denk ik? Op elk artikel komen namelijk ook reacties van de andere kant. You know? Ik kan er werkelijk met mn pet niet bij dat je op deze manier mensen hun mond probeert te snoeren. Maar sorry, daar sta ik echt boven.

Edr89 vindt dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.766
    8.862
    113
    Vrouw
    Precies. Maar jij als gevaccineerde mag dit zeggen, maar als je als ongevaccineerde hier wat van vind, dan wordt je mond gesnoerd omdat de reacties daarop óók niet door de beugel kunnen.

Edr89 vindt dit leuk.
  13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.860
    19.260
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit ben ik het niet met je eens. Een paar pagina's terug schreef @Strijkkraal hier ook al iets over, waarvan ik dacht; dat zie ik toch echt anders.

Ik geloof onmiddellijk dat Osterhuis het eens was met De Hond m.b.t. vaccinatie. Maar Osterhaus is niet de overheid. En de overheid heeft echt heel lang volgehouden dat goede ventilatie nìet tot de basisregels hoefde te behoren. Er zou namelijk geen sprake zijn van transmissie door aerosolen. Terwijl Maurice de Hond al vrij vlot zeer geloofwaardig aantoonde dat aerosolen wel degelijk een rol spelen en ventilatie de kans op besmetting echt aanzienlijk verkleint, bleef de overheid (in de personen Rutte en De Jonge) dat ronduit ontkennen. Zèlfs nadat in andere landen die besmettingsroute wel als reële mogelijkheid werd beschouwd, hield Nederland qua beleid puur vast aan afstand en was ventilatie zeer lange tijd in geen enkel officieel advies vanuit de rijksoverheid terug te vinden. Dat is wel degelijk kwalijk.

Zoals Strijkkraal al aangaf: er zijn gelukkig heel veel scholen, bedrijven en instellingen geweest die het belang van ventilatie wel onderkenden en daar goed naar handelden. En ik ben het met haar eens: je moet ook zelf blijven nadenken. Maar aangezien er ontzettend veel dingen door de overheid voorgekauwd werden, is het echt wel kwalijk dat deze er niet in het lijstje bij stond. En zelfs nu: het is een pictogram, maar in de praktijk gebruikt de overheid deze maatregel nog steeds nauwelijks. Kijk hoe ze dat nu in bijvoorbeeld België in de horeca aanpakken. Dan laat je als overheid wel zien dat het je serieus is wat zo'n maatregel betreft.

Ik ben niet speciaal een De Hond-fan hoor. Hij roept ook aardig wat dingen waar ik mijn vraagtekens bij heb. Maar in dit geval heeft hij gewoon echt gelijk gehad en is hij wel één van de (vroege) aanjagers geweest die ervoor gezorgd heeft dat scholen en bedrijven hier iets mee gingen doen. En dat mag dan best gezegd worden, vind ik.

littlemunchkin, Edr89, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Je mag daar alles van vinden en zeggen wat je wilt, maar je kunt het niet gaan betrekken op alle gevaccineerden.

15. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Haha..ik probeer helemaal niemand de mond te snoeren, maar dit is een algemeen topic, dan is het wel zo netjes om beide kanten te belichten van artikelen en citaten en niet alleen het stukje wat jouw mening onderbouwt, toch?

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113

Weet je Tuc ... Pot ... Ketel.

Jouw mening is ook nou niet bepaald doordrenkt van enige mate van reflectie en de kunde om zaken van een andere kant te bekijken. Dus je kunt hier heel hoog van je toren gaan lopen roepen, maar ... wat gij niet wilt wat u geschiedt ... etc. etc. etc.

Ik denk dat jij en Amberxxx qua heftigheid in oreren toch niet echt voor elkaar onderdoen hoor.
    Ter verduidelijking ik sta niet achter Amberxxx haar manier van communiceren, laat dat even duidelijk zijn.

Lizoe, Mamafiets, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Dat meen je niet, zijn je oude kozijnen er al uit?

18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.766
    8.862
    113
    Vrouw
    Waar heb ik dat gedaan???

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.027
    15.060
    113
    Wij hebben ze er net in zitten, opdracht is in mei gegeven...Dubbel glas is ook lange wachttijd, 8 weken zit je zomaar aan.

20. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.766
    8.862
    113
    Vrouw
    Dus voortaan gaan we hier de reacties van Facebook en twitter hier ook even belichten na elk artikel wat er gedeeld wordt?

Deel Deze Pagina