Corona nieuws, deel 10

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloempjelief, 5 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.265
    6.730
    113
    Juist wel zijn een maand geleden veel vaccinaties gezet. Toen TvT ingevoerd werd, zag je ineens een piek.

Uit het stuk valt ook op dat de testbereidheid van gevaccineerden toch best groot is. Had van mij nog hoger gemogen, maar ik vind het teleurstellend dat die van ongevaccineerden zeer laag is. Ik ben ook wel benieuwd naar de beweegredenen. Zou het te maken hebben met schijt hebben aan alles? Spelen andere factoren mee? Pas als je dit weet, kun je inschatten of aanvullende maatregelen zin zullen hebben.

Ik ben ook wel benieuwd hóe die ouderen dan besmet raken. Testen zij wel bij klachten? Hebben ze veel (sociale) contacten? Gaan ze veel op pad waarbij ze anderen ontmoeten?

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    We gingen in NL in december voor het eerst in een echte lockdown, dwz dat de winkels dichtgingen + een avondklok.
    Dat was in andere landen veel eerder al aan de gang, dus zijn de situaties niet vergelijkbaar.

3. maliro

maliro Niet meer actief

Voor mezelf wat betreft testen bij klachten. Ik test idd niet bij de GGD maar bij klachten blijf ik wel thuis. Als ik echte verplichtingen heb of grote twijfels doe ik een zelftest voor wat extra zekerheid. Nu heb ik geen betaalde baan en kan ik dit dus makkelijk op deze manier doen.
    Als ik me niet goed voel of bang ben voor corona mogen de kinderen ook geen vriendjes/vriendinnetjes over de vloer hebben. Sowieso hou ik me, afgezien van testen en vaccinatie, netjes aan alle maatregelen.

Edr89 vindt dit leuk.
  4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Gisteren werd er bij Jinek juist gezegd dat het niet voor veel meer vaccins heeft gezorgd. Ze hadden er meer verwacht. Dat zie je hier ook. Ja er komen worden iedere dag prikken gezet maar niet ineens veel meer.

20211026_121634.jpg

En hoe weet je dat de testbereidheid onder ongevaccineerden laag is waar haal je die info vandaan? En wat een aannames weer door te zeggen zouden ze schijt hebben aan alles. Ik ben niet gevaccineerd maar hou me netjes aan alle regels en velen met mij.

Liliane92 en Edr89 vinden dit leuk.
  5. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
  6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Wat ik nu hier veel lees en ook wel in omgeving mee maak is dat gevaccineerde niet snel testen met verkoudheid klachten.

Een schoonmoeder van een collega die op visite was en snufte, niet getest had want ja gevaccineerd.. En bij hun een positieve zelftest had.

Mijn nichtje die door haar ouders niet getest wordt, ook al heeft ze hier gelogeerd in mijn besmettelijke periode zonder klachten, want ze heeft het waarschijnlijk in maart al gehad.

De oma (85) van mijn man waar we afgelopen week op visite waren, deelde ons terwijl we er waren mee dat ze zo ziek geweest was van een koudje... Had zich ook niet getest, want gevaccineerd! Nu valt dat bezoek in mijn besmettelijke periode en heb ik expres afstand van haar gehouden ivm de restklachten van haar "koudje" die ze op dat moment nog had.

Maar dat zijn sowieso al een aantal in mijn omgeving die veel lakser met testen omgaan in mijn omgeving. Plak daar het "afstand hoeft niet meer" als je gevaccineerd bent of getest in de pretparken, wellness centra, horeca etc. Dan is het toch niet meer dan logisch dat de besmettingen weer de pan uit rijzen?!

Ik ben vorige maandag nog in drievliet geweest... Ik was toen al besmettelijk, maar nog 0,0 klachten... Heb daar voor verschillende attracties weer lekker hutje mutje 30 minuten in de rij gestaan... Ik hoop dat ik niemand heb aangestoken...

Ik ben 2 weken geleden in een wellness centrum geweest... Wie weet heb ik 't daar opgelopen want ook daar gelden verder geen afstands regels? Geen idee want de corona melder werkt dan niet... Je telefoon ligt uit in een kluisje...

Sorry ik wijk weer veel te veel uit haha, bedoel gewoon te zeggen dat ik het niet zo gek vindt dat besmettingen oplaaien zonder afstand en met de belachelijke regels dat je als gevaccineerde na contact gewoon alles mag doen... Ik ben ook gevaccineerd en besmet! Enige is dat ik tot nu toe (gelukkig) nog niemand gehoord heb die ik weer heb besmet... Maar als je ziet waar ik allemaal geweest ben in mijn besmettelijke periode zal ik niet overal achter komen denk ik zo...

littlemunchkin, Liliane92 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.491
    36.450
    113
    Dat staat letterlijk in dat artikel

Suzy85, Mississippi en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.284
    11.896
    113
    Maar die ouderen dat zijn mensen vanaf 60 jaar. Dat is eigenlijk helemaal niet oud toch. Genoeg daarvan die nog werken, vrijwilligerswerk doen, allerlei clubjes en hobby’s, oppassen op de kleinkinderen, etc etc. Veel “ouderen” staan gewoon midden in het leven. Zelfs onder 80plussers zijn nog genoeg vitale mensen.

femkes en Whoopy vinden dit leuk.
  9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja als 85% vd bevolking is gevaccineerd is het logisch dat dat percentage hoger uitvalt maar dat zegt toch niets over of een gevaccineerd of ongevaccineerd iemand zich vaker laat testen. Overal hoor je juist dat er opgeroepen wordt om je vooral ook te laten testen als je bent gevaccineerd. Ik zie wat er in dat artikel staat ja maar ik ben benieuwd of dat ook echt zo is als je het in verhouding zet. Dus 100 gevaccineerden met klachten en 100 ongevaccineerden met klachten.

bulakgirl en Edr89 vinden dit leuk.
  10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.265
    6.730
    113
    Dat staat in het stukje van de Trouw (zie post #4511)

En dan zeg ik dat ik benieuwd ben hoe dat komt, wat de reden is. Met als een van de opties schijt hebben aan alles.

Whoopy vindt dit leuk.
  11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.265
    6.730
    113
    Uit het stuk van de Trouw blijkt dat toch bijna 70% zich wel laat testen bij klachten.

Ik denk dat er bij de volgende persconferentie echt meer nadruk moet komen op dit testen. En ook dat werkgevers je gewoon naar huis sturen als je niet fit bent (als je thuis kunt werken of niet per se noodzakelijk bent).

Whoopy vindt dit leuk.
  12. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Als er inmiddels weer zoveel prikken bij zijn gezet, hoe kan het dan dat nog steeds 2,8 miljoen mensen ongevaccineerd zijn?

Verder is je bericht natuurlijk weer erg negatief. "Schijt aan alles?" Er zal vast een heeel klein aantal ongevaccineerden zijn waarbij dat zal gelden. Net als dat hopelijk kleine deel gevaccineerden die met positieve test toch op pad gaan. Maar het overgrote deel is echt wel verantwoordelijk. "We" zijn geen asociale, egoïstische mensen o.i.d. We willen gewoon die prik niet. Ik heb zelf bijv vorige week veel dagen thuisgezeten met de kids, omdat ik verkouden was. Leuk, die ene week herfstvakantie. Maar ik doe het echt wel. En zo ben ik echt niet de enige. Verre van.
    Daarnaast test ik inderdaad niet om naar de horeca te gaan. Ik ga gewoon niet meer. Ook dat doen vele andere ongevaccineerden hetzelfde. Dus ja, dan "mis" je ook al een aandeel in de testen.

13. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Dan is er ook volgens dat stuk nog 30(!!)% die dat dus niet doet.... Vind ik ook een fors aantal hoor ;)

Edr89 vindt dit leuk.
  14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
  15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ah ik heb het al gevonden,

https://travel.state.gov/content/travel/en/international-travel/emergencies/covid-19-faqs-for-travel-to-the-us-information.html

• Travelers must show documentation of a negative viral COVID-19 test result or documentation of recovery from COVID-19 within the past 90 days before boarding a plane to the United States (or before boarding the first flight in a series of connections booked on the same itinerary to the United States).
    • Both nucleic acid amplification tests (NAATs), such as a PCR test, and antigen tests qualify.
    • A self-test can be used if it meets the requirements of the order including real-time proctoring by a telehealth service affiliated with the manufacturer of the test and that generates a test result that can be reviewed by the airline before boarding. More information may be found here.   
    • This is the same standard for qualifying tests that has applied to the pre-departure testing requirement since January.
    • More information on the types of viral tests is available here.
    Alles mag dus, tot aan zelftesten toe

16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.882
    7.951
    113
    Op1 doet het gewoon: ongevaccineerde gast mag niet aan tafel https://www.ad.nl/show/op1-doet-het-gewoon-ongevaccineerde-gast-mag-niet-aan-tafel~af461f7d/

Ik schrik hier gewoon van. Waarschijnlijk is deze gast gewoon getest van te voren, want dat werd altijd al gedaan bij die uitzendingen en dan iemand die bewezen negatief heeft getest als een melaatse gaan behandelen. Wat een arrogantie ook want voor hetzelfde geldt zit er een gevaccineerde aan tafel die gewoon besmettelijk is. En die Angela vind dat dus een goeie ontwikkeling en roept op om niet te wachten op maatregelen van de overheid maar dit gewoon zelf toe te gaan passen. Hier gaan mijn haren dus echt van overeind staan.

Cin85, SAARC, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.265
    6.730
    113
    In dat stuk staat dan nog geen 40% zich laat testen bij klachten. Dat vind ik opmerkelijk, ook zorgelijk. Dus een groot deel van deze groep neemt zijn verantwoordelijkheid niet. Ze hebben al een grotere kans op het besmetten van een ander en dan laten ze zich ook niet testen.

Dan is mijn vraag: gaan deze mensen dan bij klachten in quarantaine? En waarom wijkt het % niet-testers af van de groep gevaccineerden? Er is dus een verschil in beweegredenen tussen die 2 groepen. Ik hoop echt van harte dat het argument is dat ze zich niet laten vaccineren en daarnaast extra maatregelen aanhouden. Dan zou je wel kunnen spreken over je verantwoordelijkheid nemen.

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Echt walgelijk! Ik schrik hier echt van en het maakt me ook heel verdrietig.
    Hoe vaak er niet geroepen werd dat komt ook hier, ik had toch altijd goede hoop dat dit in NL nooit zou gebeuren. Er zijn immers veel andere maatregelen die in NL nooit zijn toegepast. Maar dit vind ik echt veel en veel te ver gaan.
    Juist omdat deze persoon juist meer zekerheid had op dat moment geen corona te hebben.

Zou het niet zo zijn dat hij zich bv ook weigerde te testen? Dan begrijp ik het nog een beetje.

Liliane92 en Nellie4 vinden dit leuk.
  19. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ja echt walgelijk. Terwijl deze beste man covid heeft gehad en dus een herstelbewijs!

SAARC, Edr89, Liliane92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina