Corona nieuws, deel 10

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloempjelief, 5 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Als ik alle berichtgeving zo lees denk ik dat de nieuwe regels enkel voor ongevaccineerde gaan gelden. Zo wordt het nu verkocht in de media. Ik ben benieuwd. Hoop dat ik straks de winkel nog in mag zonder code.

2. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Van haga deelde dat met een link erbij

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.270
    23.387
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het zal in elk geval iets uitmaken toch? Minder mensen op kantoor, dus minder contacten. Vind het ook echt gezeik van die werkgevers. Denk dat de meesten wel hebben laten zien afgelopen 1,5 jaar, dat er niks mis is met thuiswerken.

Whoopy en Athina vinden dit leuk.
  4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.165
    14.926
    113
    Vrouw
    Op Twitter?
    Heb jij die link?

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.270
    23.387
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vond dat echt van de zotte, buitenproportioneel. Die kinderen/jeugd liggen amper in de ziekenhuizen.

Nellie4, SAARC en Nikki23 vinden dit leuk.
  6. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    #4586 Liliane92, 26 okt 2021
    Laatst bewerkt: 26 okt 2021
    https://www.ad.nl/politiek/kabinet-weet-we-gaan-mensen-heel-erg-boos-maken~ad5a0a76/

''Weer moet er worden ingegrepen ‘om te voorkomen dat de zorg overbelast raakt’, zegt De Jonge. ,,Dat was altijd al het doel van de corona-aanpak en dat blijft het. De frustratie in de zorg is heel erg groot dat het vooral niet-gevaccineerde mensen zijn die in die ziekenhuizen liggen. Dus hebben we dilemma’s onder ogen te zien. Gaan we maatregelen treffen voor de samenleving als geheel - dus ook de gevaccineerden - of voor een kleine groep die het meeste risico loopt in het ziekenhuis terecht te komen?’’

Ik ben alle logica kwijt hoor.. gaan we dan regels instellen voor gevaccineerde / ongevaccineerde, obesitas, boven de 70, rokende risicogroepen die echt drukken op de zorg? Of gaan de regels gelden voor gezonde jonge ongevaccineerde tieners die niet drukken op de zorg?

Ongevaccineerd betekent helemaal niet perse gevaarlijker, zeker niet met alle huidige regelgeving waar niemand iets van snapt en alle logica ontbreekt.

Nellie4, Edr89, maliro en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
  8. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
  9. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik snap het ook echt niet meer... Ik ben ondertussen een beetje murw.
    Ik ben op het punt ze doen het allemaal maar en als we dan in een hutje op de hei belanden dan zij dat maar zo.

10. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    StAat helemaal geen datum?
    Ik zie staan dokter peeters neemt verlof van ... Tot ...

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.165
    14.926
    113
    Vrouw
    Ik denk dat @bosi333 juist bedoeld.
    Vreemd dat daar niet minstens een startdatum staat. Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarbij je absoluut niet kunt zeggen wanneer iemand terug komt van verlof.
    Maar je weet wel wanneer dat verlof in gaat/ ingegaan is.

12. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Oh ik zoek daar helemaal niets achter.
    Ik zie dat meer als dat dat ingevuld wordt mocht dat nodig zijn.
    Bij onze huisarts hebben we ook een site die niet bijgehouden wordt.
    Ik vind dat @bosi333 spijkers op laag water zoekt.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja klopt. Die onvolledigheid. Maar goed. Dat kan natuurlijk per ongeluk zijn vergeten.

Maar een lopende praktijk heeft dat denk ik toch wel netjes op orde.
    Meestal staat er dan ook vervanging.

Maar in Belgie is het misschien allemaal anders.

Whoopy, Wondertje2020 en Zxcvb vinden dit leuk.
  14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik heb dat nog niet eerder gezien dat een praktijk dat niet netjes bijhoudt.

Maar dat is dan mijn ervaring. Er zullen vast praktijken zijn die dit niet doen. Wel wat apart in deze tijd waar heel veel juist digitaal is.

Hij heeft blijkbaar wel tijd om op twitter berichten te typen. Hoe moeilijk is het om je website dan ook goed te hebben.

Whoopy vindt dit leuk.
  15. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze gaan inzetten op booster voor ouderen. Er liggen toch nog genoeg vaccins op voorraad. En misschien Janssen en AstraZeneca combineren met Pfizer?

bosi333 vindt dit leuk.
  16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik word er langzamerhand echt naar van. Ben niet gevaccineerd, we hebben het gehad, ik denk dat ik wel genoeg antistoffen van mezelf heb en vind het vaccin niet nodig. En hoe harder er gepusht wordt, hoe minder ik me bereid voel om het alsnog te nemen.
    Terwijl ik eigenlijk helemaal niet antivax ben, ben zelf volgens het RVP gevaccineerd en mijn kinderen ook. Ze hebben ook de prik tegen de mexicaanse griep destijds gehad. Maar deze vinden we niet nodig.

En nu lijkt het er langzamerhand op dat je hele leven onmogelijk gemaakt wordt, als je niet meegaat in die dwang om te vaccineren. Waarom dan? Ik word daar best een beetje bang en verdrietig van. Ik slaap er soms slecht van. Waar gaat de samenleving naar toe? Waar eindigt dit? Je had 1,5 jaar geleden toch niet kunnen vermoeden dat de discussies van vandaag ooit zouden plaatsvinden?

Ik lees de laatste weken ook wat alternatief nieuws, juist omdat ik een beetje wantrouwen voel door de enorme druk in de media en bij Hugo de Jonge. Ik moest altijd nogal lachen om de complottheorieën, maar ergens in mij zit twijfel over waarom in vredesnaam deze koers met al die dwang, druk en polarisatie wordt gevolgd. Waarom valt zo'n De Jonge in de media ongevaccineerden zo heftig aan? Hij is ook minister van Volksgezondheid van de ongevaccineerden toch, niet alleen van de gevaccineerden? Waarom wordt die enorme tweedeling zo bewust gezocht? Zit er dan toch meer achter dan alleen maar de beste bedoelingen en het idee dat vaccinatie nog steeds de enige uitweg is? Heeft hij niet gewoon een beroerde manier om het goede te doen?

Maar dat alternatieve nieuws lijkt ook nergens naar, die komen met hele andere cijfers en feiten en het is voor een leek allemaal nauwelijks te controleren. En dat Ninefornews ziet er echt totaal onbetrouwbaar uit, de Story onder de nieuwssites...
    Wat ik na lang zoeken bijv. vond was dat de grootste groei op de IC in de leeftijdsgroepen 80-90, 60-70 en een klein beetje in 40-50 jaar zat. En dat terwijl het vaccinatiepercentage in de oudste leeftijdsgroepen het hoogst is. Dat vond ik raar, maar ik ben geen statisticus, ik kan dat niet goed genoeg duiden.

Inge1984, Edr89, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.853
    8.508
    113
    Vrouw
    Op het nieuws (radio) hoorde ik net dat er veel besmettingen plaatsvinden in de horeca. Dus of er wordt niet goed gecontroleerd dmv die QR code en dus worden er positief geteste mensen binnen gelaten (of die mensen testen niet en gokken het er op), of mensen worden wel gecheckt en zijn gevaccineerd maar blijken toch corona te hebben en verspreiden het daar. Gaat lekker..

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik deel je gevoel. En hoe meer ze gaan pushen hoe minder ik bereid ben om me te laten vaccineren. Wel wil ik graag met beiden benen op de grond blijven staan en geloof ik nog steeds niet dat er meer achter zit. Corona is er en gaat niet meer weg. Maar door alle bezuinigingen zitten we in deze shit.

Wat gewoon ontzettend slecht is is dat Hugo de Jonge echt heel duidelijk tegen ongevaccineerden is en dit ook laat merken. Al probeert hij het soms te verpakken door te zeggen 'We moeten de ongevaccineerden beschermen' Hij is inderdaad minister van Volksgezondheid voor iedereen en dat laat hij nu niet merken. Je moet dan onpartijdig zijn of in ieder geval je eigen gevoel uitschakelen en professioneel blijven. Net als een arts dat doet.
    En dat doet hij zeker niet.

Nellie4 en SAARC vinden dit leuk.
  19. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Luppy heb jij bij het introduceren van de Corona check app het dan langer geleden gehad dan 6 maanden dat je geen herstelbewijs hebt gekregen?

want iedereen die nu covid19 krijgt en herstelt krijgt een QR code toch?

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Mijn code vervalt over 2 weken. Dat is ook zo raar. Waarom ben ik nu veilig en over 2 weken ineens weer een grote bedreiging van de volksgezondheid?

Nellie4 en SAARC vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina