Corona nieuws, deel 10

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloempjelief, 5 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bij de Mac zijn ze nu ook al heel streng. Je mag alleen naar binnen nadat je een medewerker hebt gesproken. Dus ik ben bang dat juist de Mac hier streng in blijft

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Uit het nieuwsbericht :

Zeker 1,8 miljoen Nederlanders hebben nog geen immuniteit tegen COVID-19, zo maakte demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) vrijdagavond bekend op de coronapersconferentie. De Jonge houdt rekening met 22.000 potentiële ziekenhuisopnames, waarvan ruim 400 op de ic's.

Wordt nergens besproken. Maar als je het vergelijkt met het aantal ic opnames die er tot maart 2021 zijn geweest, is die 400 totaal niet heel gek.

Vanaf maart 2020 tot nu zijn er 31794 mensen in het ziekenhuis beland. Nergens staat vermeld hoeveel daarvan tot op heden op de ic hebben gelegen.

Echter, in maart 2021 belandde de 10.000e corona patiënt op de ic. Op 17.000.000 mensen is dat dus vanaf maart 2020 tot maart 2021 een percentage van 0.09%.

Saartje33 vindt dit leuk.
  3. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ben soms wel benieuwd naar hoe we hier samen naar terugkijken over een paar jaar.

Ik zie wel dat de discussies hier verharden met heel veel vooroordelen. Dat ervaar ik in het dagelijkse leven gelukkig niet, maar zal de komende tijd wel toenemen. Nederland is geen land van handhaving, er worden wel regels opgesteld maar er wordt nauwelijks gecontroleerd.

Adje, Syane en Saartje33 vinden dit leuk.
  4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Stupiditeit is geen bijwerking van covid vaccinatie, noch een verschijnsel wat bij covid hoort.

Dat zijn gewoon roeptoeters met t verstand van 0.0 waar je bij jezelf denkt "tja helaas is niet overal een remedie voor".

Maar het zou me niet verbazen als met name jongeren corona party's gaan organiseren op deze manier. Want dan ben je ook x tijd van dat testen af en geen vaccin nodig en heb je ook een groen vinkje. Is dat een fout van die jongeren? Nee wij doen met waterpokken niet anders als de ukkies maar ouder zijn dan 2 jaar. Want dan ben je er doorgaans ook vanaf. Is t stupide van de overheid/beleidsmakers? Nou als ze de boel in wilden dammen dan denk ik dat wel.

Laat de boel lekker zoals t is, dan heb je die explosie niet. Aan de andere kant, allicht handig om wél die explosie te hebben, dan komt die van de winter niet.

Dus hebben we straks een piek bij uitgaansleeftijd als die vinkjesregel inderdaad gaat gebeuren en veranderd het beleid t.a.v. scholen niet dan weet je genoeg.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Er wordt door meerdere onderzoeken ook aangegeven dat gevaccineerde juist een groter risico zijn. Want gevaccineerden kunnen gewoon ziek worden, kunnen gewoon besmettelijk zijn alleen minder snel de symptomen krijgen of er doodziek van worden.

Wat krijg je dan? Dan heb je een gevaccineerde die besmet zijn zonder dat ze het zelf weten. Die hebben een vinkje in de app rn mogen overal naar binnen waardoor ze anderen gewoon kunnen besmetten terwijl iemand die gevaccineerd is sneller symptomen krijgt, gaat hoesten, laat testen en vervolgens thuis blijft om anderen niet te besmetten.

Maar gevaccineerde mensen die besmet zijn, mogen wel overal naar binnen.

Nikki23 en Saartje33 vinden dit leuk.
  6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Toch ben ik wel benieuwd wat ze met het hele quarantaine en testgedoe willen. Ze weten dat gevaccineerden Corona ook kunnen verspreiden. Door praktisch alle maatregelen van tafel te vegen en slechts de mensen die niet gevaccineerd zijn te ‘beschermen’ door die corónapas, zullen er veel meer besmettingen komen. Moet iedereen dan elke keer weer testen en in quarantaine / isolatie? Dat gaat toch een niet-werkbare situatie opleveren. Ervan uitgaande dat je Corona meerdere keren kunt oplopen (hetzij mild). Kun je straks weer om de haverklap gaan testen met het oog op de herfst/winter en dus het griepseizoen? Precies daar zou ik dan ook vanaf willen. Niet meer testen om elke verkoudheid. Slechts testen wanneer iemand echt ziek wordt. En laat het testenvoortoegang dan veel eenvoudiger zijn en veel korter, zodat mensen die niet beschikken over een gevaccineerd-vinkje ook (spontaan) dingen kunnen doen.

Over de ouderen, mijn opa is 85 en heeft wel een smartphone, als ik hem uitleg hoe het werkt dan weet ik zeker dat hij zijn app kan gebruiken. Voor mensen die geen smartphone hebben ben ik wel benieuwd naar wat de mogelijkheden zijn. Kun je ook een qr code downloaden van de site ofzo? Dat je die dan print?

Neuzeke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Van de mac vind ik t dan weer niet zo erg, maar dat is persoonlijk. Die cheeseburger craving ben ik wel weer van genezen. Zelfs mn dochter vindt daar niks lekker :confused:

Saartje33 vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.309
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oke we gaan het zien bij ons eerst volgende bezoek.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.309
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    nee joh wij komen er ook zelden maar voor jongelui is het altijd wel een leuk uitje. Voorkomt ieder geval wel obese jongeren ;)

10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.767
    8.871
    113
    Vrouw
    Huh? Waar is dat dan? En wat bespreek je dan? Of je klachten hebt?
    Hier niks bij de MC hoor en ik ben er bij verschillende geweest. Mega druk (vakantieperiode) en en werd echt geen afstand gehouden.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.744
    4.929
    113
    Niet overal. Hangt van de faciliteiten af. Plus met een camper ben je veel flexibeler.

KleineLai vindt dit leuk.
  12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Precies dit. Dat is dus precies wat ik bedoel te zeggen met mijn post dat gevaccineerde mensen een groter besmettingsrisico zijn dan niet gevaccineerde mensen. Puur ondat ze net zo besmettelijk zijn maar als er een vinkje staat, ze gewoon overal naartoe mogen.

Saartje33 en Mapje vinden dit leuk.
  13. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja klopt. Zie reactie verderop

Syane vindt dit leuk.
  14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja precies! Het lijkt me dan dat met deze volgende stap het aantal besmettingen niet meer de focus is, maar de ziekenhuisopnames. Maar dan moet je toch ook van het testbeleid af. Ben heel benieuwd…

15. Mapje

Mapje Niet meer actief

Zeker mijn ouders zijn ook actief hebben wel een smartphone maar ze raken altijd helemaal in de war van alle apps, moesten pasgeleden qr code scannen in een restaurant snappen ze niks van. Ze weten amper hoe ze ergens anders dan thuis WiFi moeten koppelen want als er iets mis gaat snappen ze het niet. Mijn zusje en ik moeten echt bijna altijd helpen hoor. Mijn man gaat alvast maar even kijken of ze DigiD enzo al hebben en proberen de CoronaCheck op hun telefoon te zetten (ze hebben wel de geprinte versie van de CoronaCheck overigens)

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier precies zo, je kon gewoon binnen lopen, geen sprake van afstand houden etc, de enige corona-maatregel was zo’n stukje plexiglas bij de afhaal-balie. Bij 4 vestigingen geweest deze zomer.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Maar waarom zegt iedereen nu dat je nergens meer naartoe kan? Alles is toch gewoon open?

18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.767
    8.871
    113
    Vrouw
    Wie zegt dat dan?

19. maliro

maliro Niet meer actief

Als je het groene vinkje hebt wel ja...

Hanneke vindt dit leuk.
  20. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    Camperplaatsen is het vaak niet nodig en france passion is ook een goed alternatief.

Deel Deze Pagina