Doen ze nu ook met mazelen.. mazelen feestjes met alle kinderen bij elkaar zodat ze het allemaal hebben gehad.
Dit dus. Mensen die al niet willen vaccineren gaan dit nu sws niet meer doen. Mijn zoon van bijna 18 jaar is er nog steeds van overtuigd dat hij zich niet zal laten vaccineren. Hij gaat niet iets doen waar hij niet achter staat en ik vind dat juist mooi om te zien op deze jonge leeftijd. Voor jezelf opkomen en niet met de kudde mee. Ik heb ook met hem afgesproken dat we het eerst maar eens gaan afwachten en wil hij een keer naar een evenement of groot feest dan kan hij zich laten testen en dan zal ik dat voor hem betalen. De middelste van 15 jaar begint wel te twijfelen. Zij is heel erg van de spontane uitjes maar ook vaar haar geldt dat we eerst maar eens gaan afwachten hoe het gaat lopen. Binnenkort gaan we samen winkelen en dan nemen we gewoon eens de proef op de som of ze echt niet binnenkomt zonder QR code. Straks over een half jaar vervalt ineens die hele wet maar dan heb je wel die spuit in je lijf zitten die er niet meer uit kan dus wij laten ons echt niet gek maken en de kinderen worden voorlopig niet gevaccineerd.
Behalve dat het als niet gevaccineerde niet MIJN keuze is. Het is de keuze van anderen die opgelegd wordt aan mij. Ik doe niets anders dan voorheen. Anderen bepalen en kiezen opeens voor mij dat ik gevaccineerd zou moeten worden, wat ik absoluut niet wil.
Is alleen de vraag of en hoe snel ze het dan krijgen. Hier twee gezinsleden met Corona en er zijn er drie die het niet hebben gekregen.
Ik snap dat je over de zeik was, ik vind deze maatregelen ook buiten proporties. Maar om dan maar tekeer te gaan tegen personeel dat ook maar hun werk moet doen vind ik not done.
Roland pierik begint nu al een balletje op te gooien over testen voor ziekenhuisbezoek en verpleeghuisbezoek.
In het ergste geval moet je dan veel feestjes vieren om het voor elkaar te krijgen. Ook geen hele erge straf denk ik
En werkt dit niet ook weer fraude in de hand? Hoe simpel is het om een screenshot van iemand anders vinkjes te maken?
Welnee joh, het enige wat ze willen is mensen dwingen om zich te laten vaccineren. Kan hun die zorg nu echt iets schelen? Echt niet hoor. Ze willen macht uitoefenen. Er zijn 1,8 miljoen mensen van 18 plus niet gevaccineerd ( of 13+) en denken ze nu werkelijk dat al die mensen ineens in het ziekenhuis komen? Het is een groot politiek spel wat ze spelen, niets meer en niets minder en het allang niet meer over de Corona pandemie of wat er dan ook voor een pandemie zou moeten doorgaan, terugdenkend aan de Formule 1
Ben ook wel benieuwd hoe streng het in de praktijk gaat zijn. Afgelopen vakantie in oostenrijk hoefde je meestal alleen met je qr-code of gele boekje te zwaaien en heel vaak vroegen ze alleen maar of je een bewijs had maar hoefde je het niet te laten zien.
Ja hoor, kan gewoon. De zus van een collega is ook met een screenshot naar een bruiloft gegaan. Kon zo doorlopen. Je kan het altijd proberen en val je door de mand dan ga je weer weg.
Nou ja dit dus, Ik leen mijn tel wel uit aan mijn kinderen en lukt het niet dan is het pech en gaan ze weer naar huis. Niet geschoten is altijd mis. Ik ga 25 sept met een groep mensen uiteten en dan ga ik eens kijken hoe nauw ze mijn QR code gaan checken. Ik moet hem er overigens nog wel even opzetten
Weet je, ik ben dan wel gevaccineerd, vriend en dochter ook, maar ik vind die coronapas toch wel zo iets verschrikkelijks. Ik ga daar dus ook niet aan mee doen.
Ik ging niet tekeer, Ik liep weg en zei 'oh, fuck off' in het luchtledige. Gelukkig spreken ze hier geen woord over de grens dus wellicht vatte ze het als compliment op...
Ik snap wat je hier zegt en vind het ook goed dat je zoon er zo over denkt, echter vind ik de zin: ‘niet met de kudde mee’, je niet echt sieren. Die hele tweedeling werkt ook twee kanten op toch? Dit soort terminologie getuigt dan ook de andere kant op niet echt van respect. Alsof iedereen die wel die prik heeft gehaald een stel hersenlozen bij elkaar is en er niet over na heeft gedacht… Misschien bedoel je het niet zo, maar het zijn dit soort zinnetjes (over en weer) waarvan ik denk dat het die hele tweedeling alleen maar erger maakt.
Hier hebben ze zelfs in een auto gezeten en in een bed gelegen met een Corona positief iemand maar ook toen nog steeds niet besmet, zo stom is dat