De doelgroep van dit park zijn kinderen tot 12 jaar, zij zijn niet gevaccineerd en hoeven zich niet te laten testen. Het kwetsbare kind komt vooral met deze groep in aanraking, er veranderd dus niet zo heel veel voor hen. daarnaast waren deze kinderen ook al kwetsbaar en daardoor beperkt in heel veel dingen voor het Corona tijdperk, ook dat is dus niet heel anders.
Ik snap wel van die kwetsbare kinderen dat ze in de samenleving ook altijd gevaar liepen. Maar daardoor hoef je hun individuele situatie niet te bagatelliseren. Ze lopen nu eenmaal meer gevaar door de deltavariant op besmetting, los van wat voor mutaties er de komende maanden nog aan gaan komen.. Weet iemand trouwens hoe ze de mutaties eigenlijk checken in het lab? Want neem aan dat er elke dag mutaties zijn..
Maar je moet het ook niet invullen voor een ander. Ik denk niet dat het gebagatelliseerd wordt maar de realiteit en risico's voor deze kinderen zijn helaas nooit rooskleurig geweest. Dat is wel een groot verschil met iets bagatelliseren, dan lijkt alsof mensen het niet belangrijk vinden en er weinig waarde aan hechten.
Ik vraag me af of jij wel consequent bent. Ik weet niet of je kindjes hebt gekend met ,bijvoorbeeld, kanker, maar ik wel en dat was voor het Corona tijdperk en die ging echt niet naar een kinderspeelpark zoals Oud Valkenberg met openbare toiletten enzo. Werd je daar voor Corona ook al naar van en vond je het toen ook al discriminatie?
Echt naar voor die kinderen maar er veranderd voor hun helemaal niets. Kinderen mogen met snotneuzen gewoon weer naar school. Kinderen zijn niet gevaccineerd en hoeven geen afstand te houden. Nu al niet. Dus in elke willekeurige omgeving: de speeltuin op de hoek, school, sport enzo. Is exact dezelfde sitiuatie aan de hand die de speeltuin waar aan gerefereerd wordt zich aan gaat houden.
Bagatelliseren doet niemand hier. Maar als er straks meer ondernemers zijn die hiervoor kiezen verandert er voor kwetsbare kinderen toch niets? Als je die straks wel laat gaan wanneer er alleen mensen met een groen vinkje naar binnen mogen lopen ze toch net zo goed een risico? Gevaccineerden kunnen het ook verspreiden dat is inmiddels wel duidelijk. Ik denk dat dat ook flink gaat gebeuren straks. Wie echt een kwetsbaar kind heeft zal zoals hier al meerdere keren is aangegeven sowieso goed opletten. En die zullen drukte misschien al vermijden. Maar dat was voor corona ook al zo.
hoop dat je t kan lezen anders de link en naar tabel scrollen, lijkt me ook positief? https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten
Dat is toch prima. Al ongevaccineerde loop je meer risico dus in principe is het dus gewoon aan jezelf. Ik voel me als gevaccineerde prima veilig...ook in een setting met allemaal niet gevaccineerden. Wat mij betreft niet eens op 1,5 meter. Ik zou je zelfs gewoon nog een dikke knuffel geven. Ik denk ook niet dat dit het probleem is. Dat de ziekenhuizen straks weer vollopen dat is de zorg. Dat is het probleem. Dan niet alleen om de IC bedden maar om tekort aan personeel en de andere best belangrijke zorg die dan weer uitgesteld moet worden. ( kanker behandelingen et cetera...)
Ja andersom mogen ze wel discrimineren door de zwakkeren uit te sluiten. Met twee maten meten...al zien de tegenstanders van het beleid dat natuurlijk niet zo. Alles gezien vanuit een individueel perspectief. Dat is een goed recht...maar zeker niet mijn manier van in het leven staan.
Jij wordt ook niet buitengesloten...je hoeft allleen maar een test te doen als je ergens heen wilt. Prima toch. Dan kun jezelf bepalen of je wil testen of dat je je tuin maar gezellig gaat maken omdat je niet een stokje in je neus en keel wilt doen. Je eign keuze.
De zwakkeren worden helemaal niet uitgesloten er is niemand die zegt jij mag niet binnenkomen. Zo'n vreemde redenatie dit. Ik weet op een feestje vroeger mocht een kind geen snoep en koek en chips, want allergisch in jouw optiek zou dat betekenen niemand lekkers eten. En ja was super zielig, maar alle neefjes en nichtjes gingen niet alles laten staan alleen voor dat kindje.
Dan blijft bij mij de vraag: waarom hoeven gevaccineerden zich niet te testen en ongevaccineerden wel?
Dit dus. Prima? Nee eerst testen om te bewijzen dat je gezond bent is niet prima. Het is niet normaal en ik vind het juist eng dat dit inmiddels door sommige als normaal wordt gezien. Wat betreft het voorbeeld van kwetsbare kinderen wat werd genoemd, dat was voor corona ook al zo. En heeft niets met buiten sluiten te maken. Ik denk dat ondernemers die niet mee willen werken aan deze regel zich gewoon nog netjes aan de 1,5 meter zullen houden. Dus dan is geen verschil met hoe het nu is. Dus waarom dan ineens zorgen over kwetsbare kinderen?
Dit dus en zoveel mensen vinden het wel prima. Ik wil best testen om ergens heen te gaan (hoewel ik nergens kom en er dan eerder voor kies niet te gaan) Maar dat gezeur over dat wij gevaarlijk zijn ben ik zooooo zat. Als gevaccineerde ben je veiliger voor jezelf, maar niet voor een ander. Dit wordt steeds duidelijker met cijfers En als we dan toch over veiliger gaan hebben ik heb het gehad en dus natuurlijk immuun, maar dat wordt genegeerd Dus hou aub op met die massahysterie over gevaar voor anderen en zwakkeren discrimineren
Als ik overal zou moeten testen ook voor een vliegreis of een concert of festival etc. Geen problemen mee. Geen traumatische ervaringen hier met een stokje 3 seconden in je keel en neus. Je bent niet imuun! Je hebt niet voor altijd antistoffen. Foute gedachte! Dit denken gevaccineerden ook.. hier gaat het mis..