Dat is een goede vraag. Dat weet ik eigenlijk niet. Vind ik die dwang als middel om je doel te behalen ok? Ik heb dus ooit bestuurskunde gestudeerd en toen kwamen deze vraagstukken erg vaak naar voren. De overheid maakt dagelijks zulke afwegingen. En meestal is de keus om wat goed is voor de hele maatschappij ( in dit geval de volksgezondheid) leidend. Ik weet hoe ze dit berekenen ( risicoanalyse) en eigenlijk heeft het niks met meningen te maken maar met feiten. De ethiek speelt dan een veel kleinere rol. De overheid neemt alle adviezen en gaat daarmee aan de slag. Daaruit rolt dan een beleid en dat wordt dan ingevoerd. Dus ik ga er vanuit na alle berekeningen/adviezen/statistieken dat dit de beste keuze is voor de hele maatschappij. Ik leg me daar bij neer omdat ik het toch niet kan veranderen.
Ja precies dat kan iedereen staat er anders in. Ik ben mijn vertrouwen in de overheid in deze crisis kwijtgeraakt en dat vind ik een hele nare, angstige gedachte. https://drive.google.com/file/d/1x0d-lZ1TQjpnHPfPa_9Meuc5QxW6vk-6/view dit is een mooi onderzoek wat ik tegenkwam heb mij voornamelijk op de conclusie gericht. En daarom vind ik de keuzea van de overheid onbegrijpelijk en veel te rigoureus. Grappig dat eruit kwam dat we juist veel contacten nodig hebben om ons te wapenen tegen corona Al begrijp ik zeker in de eerste golf dat de zorg overspoelde. Maar dan vind ik het juist onbegrijpelijk dat er niet uitgebreid wordt in de zorg. Ik zou ook niet graag in de schoenen van hun staan, moge dat duidelijk zijn
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5254243/kabinet-niet-meer-hele-school-klas-naar-huis-bij-besmetting-corona
Naast familielid met kanker moest in het begin van corona voor elk onderzoek een corona test. Na een stuk of 8 testen in 2 of 3 weken was het rechterneusgat niet meer doorgankelijk. Gevoel was alsof deze constant verstopt zat, en zelfs met het test stokje kwamen ze er niet meer doorheen. Conclusie verpleegkundige en later de kno arts: littekenvorming van het neusslijmvlies door te vaak testen. Nu zo'n 1,5 jaar later is dat nog niet verbeterd. Mijn dochter (vaste kno klant) kreeg bij voorbaat al van haar kno arts te horen dat zij niet via haar neus getest mag worden. (Zij is bekend met gigantische bloedneuzen en stolsels ter grote van mijn hand). Wellicht zullen er ook onderzoeken naar gedaan zijn, maar hier dus ervaring met 2 verschillende kno artsen (uit verschillende ziekenhuizen) die dit probleem al kennen. Hoe vaak te vaak is durf ik niet te zeggen, en het zal wellicht voor iedereen anders zijn. In de herfst/ winter 2 keer testen lijkt mij echt geen kwaad kunnen. Maar 6 keer per week weer wel.
Dat scheelt een hoop stress Wel goed in de gaten houden dan. Hoop dat t wel gemeld gaat worden als het voorkomt. Dan kan iedere ouder alsnog zelf beslissen of kind evrn thuisblijven of niet (bijvoorbeeld met kwetsbare kinderen of ouders)
Je hebt kans dat als ze gym hebben gehad, dat ze dan alsnog allemaal in quarantaine moeten. Dan lopen ze gedurende > 15 min allemaal door elkaar.
Bedankt voor jouw reactie. Wat vervelend en zorgelijk dat dit naar 1,5 jaar nog niet verbeterd is. Ik ben geen kno patiënt, maar ik kan van nature al slecht door mijn neus ademen, ik wil niets doen wat dit slechter maakt.
Met mooi weer gymen ze hier sowieso buiten, wellicht ook een idee voor andere scholen? Want bij buiten sporten geldt de 1,5m tenslotte toch al niet.
Snap ik. Wellicht een idee om het met je huisarts of een kno arts te bespreken? Of gewoon niet testen en thuis blijven. Dat laatste doen wij zelf ook.
Tsja dat is natuurlijk bij kleuters sowieso al zo. Maar ik denk dat nauw contact eerder wordt gezien als langdurig dichtbij elkaar zitten ipv door elkaar heen rennen. Anders zou er natuurlijk niets veranderen. Maar wie weet zeggen ze wel dat het enkel nog gemeld wordt en wie zijn kind zelf thuis wil houden is daar vrij in.
Krijg je waarsch hele discussies over wel of niet nauw contact. Ik zal dochter vertellen dat ze maar uit de buurt moet blijven van iedereen. Ze hebben hier verschillende groepjes. Groepjes met rekenen, groepjes met lezen. Dus tja...
Maar bij meer testen, meer besmettingen, dus weer strenger beleid? Of is dat nu veranderd en wordt er alleen gekeken naar de ziekenhuisopnames / IC opnames en doden? En nog iets, wordt er eigenlijk bijgehouden hoeveel van de mensen die overlijden gevaccineerd, half gevaccineerd, niet gevaccineerd, of covid19 hebben gehad?
Yes yes yes! Ik wil wel een gat in de lucht springen! En ik word al zo blij van meerdere restaurants hier in de buurt waar iedereen welkom blijft en ze niet meewerken aan de QR code!
Maar dit ligt aan Amerika en de grenzen die nog steeds gesloten zijn voor mensen die de laatste 14 dagen in onder andere de Schengen verbleven zijn. Je moet aan hele specifieke voorwaarden voldoen om Amerika in te mogen vliegen vanuit Nederland.
Ja herkenbaar hier ook. Ook werken ze weer met andere klassen bij ins... Degene met deze regels over nauw contact op de basisschool die dit verzonnen heeft, heeft vast geen kinderen...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5254199/derde-prik-mensen-met-afweerstoornis-gezondheidsraad