Maar als ik het goed heb begrepen hoeft alleen een positief getest kind nog thuis te blijven op scholen en verder niemand. Maar ik weet niet of dit ook klopt.
Dat zal wel, denk ik echt. Maar het is een manier om niet gevaccineerden nu toch te 'dwingen' om te vaccineren omdat ze anders niets spontaan kunnen doen. Dat is het doel.
Geen quarantaine meer als er iemand positief is getest in de klas, alleen voor degene die positief is getest en degene met klachten . En mondkapjes hoeven niet meer op school. Vind ik toch wel twee mooie nieuwe regels.
De clou ligt hem in het 'nog'. Dat betekent namelijk dat het op elk gewenst moment ná de persconferentie wél geld kan gaan kosten zonder dat men hem van een leugen kan beschuldigen.
Ik hoop echt dat ze dit gewoon z.s.m. terugdraaien .. de delta variant wordt niet benoemd.. zo tijdelijk mogelijk zegt Hugo de Jonge Oh net even de delta variant benoemd.. nu ineens 90 % vaccinatiegraad die ze willen behalen.. Vrijheid van een kleine groep die zich niet heeft laten vaccineren beperkt de grote groep… hmmm weet niet zo goed wat ik van deze uitspraak vind…
1 november nieuwe persconferentie Kwetsbare mensen beschermen en de zorg ontlasten zijn de criteria..
nee hoor, het is allemaal onze schuld. We zijn allemaal verantwoordelijk voor ons eigen gedrag. Edit: hoop dat je begrijpt wat ik bedoel , we zitten hier samen in.. niet sarcastisch..
Ik begrijp je hoor, ook voor je edit. Het is ook zeker de verantwoordelijkheid van iedereen maar het is zo jammer dat veel mensen dat niet zo zien.
Die coronapas vind ik echt te ver gaan. Ik hoop dat dat van korte duur is. Niet gevaccineerden moeten ook zonder testen gewoon naar een restaurant of bioscoop kunnen vind ik.
Nou volgens mij was Rutte niet helemaal op de hoogte want overal lees ik nog steeds dat nauwe contacten ook in quarantaine moeten..