Corona nieuws, deel 10

Discussie in 'Corona forum' gestart door Bloempjelief, 5 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Nikki23 en Zxcvb vinden dit leuk.
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Dat is zeker goed mogelijk. Die gedachte is al door mij heen gegaan. Daar komen corona feestjes van!
     
  3. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    ik lees in het artikel niet iets over een Max van 180 dagen voor de genezenen, dat zou ik dan weer wel een goede ontwikkeling vinden als die eraf gaat.

    Maar gewoon mensen uitsluiten, vind ik echt not done. Hier zouden toch bij sommige mensen ogen moeten gaan, hoewel ik het ergste vrees. Aangezien ze dit in Duitsland dus ook gewoon accepteren.
     
    SAARC vindt dit leuk.
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Dit is een glijdende schaal. In het artikel staat dat mensen liever de 3G dan 2g regel hebben. Maar dan ben je dus al zo ver dat je de optie: ‘stoppen met de g’s ‘ al niet eens meer ziet of noemt en het normaal vindt dat je overal voor moet testen.
     
    Spectre, Nellie4, Nikki23 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Zou de gedachte hierachter kunnen zijn, dat als mensen gevaccineerd zijn en het alsnog krijgen, het minder/weinig? druk op de zorg legt? Niet zozeer dat ze elkaar niet zouden kunnen besmetten? Ik roep maar wat hoor, ik vind dit ook wel enorm bizar.
     
    Maslov, Neuzeke en femkes vinden dit leuk.
  6. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Op zich zou ik dat ook wel snappen. Laten we ook eerlijk zijn, als straks de beheersmaatregelen worden opgeheven gaat iedereen een keer met het virus in aanraking komen. Dan kun je het misschien ook maar beter gewoon gehad hebben.
     
    nelta en Nellie4 vinden dit leuk.
  7. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Zijn de problemen in de zorg in Duitsland dan ook zo groot? Dacht dat het daar allemaal prima te doen was.
     
  8. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Omdat ze maatregelen hadden, nog een stuk strenger dan hier. Ze hebben meer ic-capaciteit, maar er blijft een grens zitten aan hoeveel mensen je kunt opnemen.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  9. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Ja, maar ik heb mij bijv niet bij de ggd laten testen omdat man de week ervoor positief was getest via de ggd en ik dus een week later geur en smaak verloor en met 3 duidelijke positieve zelftesten positief testte wat ik natuurlijk ook verwachtte. Ik ga dan niet nog eens naar de ggd om zo’n vervelende test te doen. Eerder eens gedaan (in het begin) en vond dat geen pretje. Ik heb dus dan ook geen herstelbewijs en krijg dat ook niet als ik op eigen kosten antistoffen zou laten meten.
    Terwijl gevaccineerden dus ook gewoon besmet kunnen zijn en ik dus waarschijnlijk beter ‘beschermd’ ben dan dubbel gevaccineerden.

    Ik vind dit dus wel echt een hele vreemde gang van zaken allemaal hoor.
     
    Jackie87 en Nellie4 vinden dit leuk.
  10. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Dit is denk ik puur om nog meer druk op te voeren om te laten vaccineren, wat mijns insziens echt weer te ver gaat.
     
  11. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Maar waarom zou je wel 3 zelftesten doen en niet gewoon 1 keer naar de GGD? Een zelftest hoeft niet in de keel, maar verder is het ook een wattenstaafje in je neus.

    Maar goed, de vraag zou zijn of je op een andere manier aan een genezen-bewijs zou kunnen komen, dan zou dat ook opgelost zijn. Die discussie vind ik wel op zich aardig.
     
    suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  12. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Was ook puur om even de ‘betrouwbaarheid’ te testen (verschillende merken ook namelijk) . En deze hoefden alleen maar klein stukje in alleen het neusgat dus niet verder naar boven zeg maar. Wat toch een stuk prettiger is.
    Het was voor mij al duidelijk dat ik besmet was gezien mijn ‘klachten’, vandaar dat ik ze even wilde testen. En nee ik ga dan niet alsnog naar de ggd zodat zij het nog eens kunnen bevestigen en weer een ‘besmetting’ kunnen registreren.
    Overigens wel netjes met ze gebeld hoor…
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  13. Ally2020

    Ally2020 Bekend lid

    15 nov 2020
    503
    649
    93
    Vrouw
    Het ging mij niet om een punt halen hoor. Ook niet om klakkeloos aannemen ;) Ik heb verkeerd gelezen, dat lijkt me menselijk.
     
    Roosje35 vindt dit leuk.
  14. Ally2020

    Ally2020 Bekend lid

    15 nov 2020
    503
    649
    93
    Vrouw
    die 180 dagen gelden nog wel.

    Het is natuurlijk absurd. Sinds wanneer is prik immuniteit beter dan natuurlijke immuniteit. Pharma denkt echt voor God te spelen.

    Nu laat ik mij niet testen noch prikken nog iets anders en zie dat als mijn eigen keuze. Mijn principes gaan niet overboord omdat de meerderheid zich gek laat maken door tabellen en mischiennen.

    Voor mijn dochter vind ik het wel sneu, weer een winter niet zwemmen en dat doet ze zo graag.

    Wat ik nog steeds niet begrijp is dat zoveel mensen het testbeleid ondersteunen terwijl de test niets zegt over het hebben van een active infectie.

    Daarnaast zijn er inmiddels in Israel zoveel mensen positief getest en ziek dat we ons toch echt achter de oren moeten krabben wat die prik dan doet en waarom mensen alsnog behoorlijk ziek worden.

    De 3e onderzoeksfase van de prik loopt nog en de 4e zullen we eerst over een jaar of 10/15 afsluiten. Hoe kan er dan gedacht of gesproken worden over een plicht voor wie dan ook? Dat is toch absurd?
     
    SAARC, Cin85 en Nikki23 vinden dit leuk.
  15. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Syane en Saartje33 vinden dit leuk.
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Waarom kan je dochter dan niet zwemmen?
     
  17. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Omdat je straks overal eerst gestest moet worden om naar binnen te mogen denk ik…
     
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Voor zover ik gelezen heb is het bij grote groepen. Maar dat kan ik mis hebben. Ik hoop dat ik gelijk heb! Want ik vind dit een vorm van vaccinatie dwang en dat vind ik niet kunnen!

    Dat er nu nog gedacht wordt aan testen voor je met grote groepen ergens naar binnen mag kan ik me nog iets bij voorstellen. Zo voorkom je grote brandhaarden. Met mogelijk grote gevolgen voor de zorg.
    Maar dan moet iedereen testen, ook gevaccineerde mensen. Dan speel je pas echt op safe.
    Maar ik ben bang dat dat niet zal gebeuren, want als je als gevaccineerde ook moet testen om ergens naar binnen te kunnen....wat is dan het voordeel van vaccineren? Nu is het voor veel mensen het voordeel 'nu kan ik overal zo naar binnen' Maar als iedereen moet testen is dat voordeel weg, dus zullen minder mensen alsnog gaan voor vaccinatie.
     
    Neuzeke en Saartje33 vinden dit leuk.
  19. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Voordeel van de vaccinatie voor mij; hele grote kans dat ik niet super ziek word als ik Corona krijg. Ik heb altijd pech met dat soort dingen en het werkt hier in huis echt niet als ik heel ziek ben. Dat is ook meteen de reden waarom ik een vaccinatie verplichting niet zie zitten want pubers hebben sowieso een kleinere kans om super ziek te worden dus voor hun is het voordeel kleiner
     
  20. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Precies, schijnveiligheid dus! Alleen maar om mensen te pushen het vaccin te nemen terwijl Hugo gezegd heeft dat dat nooit zou gebeuren en dat ze als kabinet voor zouden gaan liggen en misschien wel bij de wet verboden maken. Zijn letterlijke woorden. En kijk eens waar we nu staan?
    Het coronabewijs zou op plekken gaan gelden vanaf 75 personen, maar de laatste berichten hadden het al over 50 of het aantal gewoon loslaten en dus ‘overal’ invoeren.
     
    SAARC en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina