Klopt niks van, mijn broertje 24 jaar kerngezond en hij kreeg het coronavirus zonder al teveel bijwerkingen, hersteld en na een jaar gevaccineerd. Alles ging goed, tot vorige maand werd hij erg ziek , koorts bleef stijgen, belande in het ziekenhuis en hij had opnieuw het coronavirus opgelopen en dat 2 maanden nadat hij volledig gevaccineerd was. Dus dat je immuun bent na een volledige vaccinatie geloof ik niet meer.
Dat heb ik niet gehoord? Wel dat als je besmet bent geweest met covid19 dat je imuun bent, dit is echt te kort door de bocht! Met de alpha variant en Pfizer/Moderna waren er goede cijfers, delta variant heel ander verhaal. Waarom zegt Rutte of Hugo niet hoeveel niet gevaccineerden / gevaccineerden / eerder door covid19 besmette mensen opgenomen worden en op de IC liggen en overlijden? Dat zijn dan toch gewoon de feiten en heb ik een veel beter beeld.
? Ik snap echt wel wat ze bedoeld met deze reactie. Je zult maar Gerda heten en zo weggezet worden. De naam Gerda is geen definitie van een stom konijn..
https://www.telegraaf.nl/financieel/1299473268/zorgvakbond-onaangenaam-verrast-door-onacceptabel-registratieplan-kabinet Ja tuurlijk, eerst alleen een mogelijkheid tot registratie van de vaccinatiestatus van zorgpersoneel. Geheel zonder dwang natuurlijk. Ik voel hem al aankomen, nog een paar maanden en de vaccinatieplicht voor zorgpersoneel is ook een feit.
Kan je dan bij Ballorig naar binnen zonder QR code? Zoja dan zal je ook wel van de horeca gebruik kunnen maken. Het wordt bijna lachwekkend al die afwegingen. Wel naar de Intratuin maar niks mogen eten en drinken aldaar? Wat een gekkigheid allemaal.
Arme medewerkers van dergelijke winkels(tuincentra, ikea, hema, bouwmarkten met een foodcorner, etc.) want die krijgen het natuurlijk weer te verduren van mensen die hun frustratie omtrent dit botvieren op de medewerkers.
Die 1,8 miljoen ongevaccineerden waar Hugo het over had he.. Ze zouden daar eens de antistoffen van moeten testen. Veel daarvan hebben gewoon al corona gehad en zullen dus meer antistoffen hebben dan door vaccinatie. Dus hij loopt weer angst te zaaien. Alsof er 1,8 miljoen vreselijk gevaarlijke mensen rondlopen hier. Als dat mee zou tellen, zou het al een héél klein beetje minder achtelijk zijn allemaal.
https://www.facebook.com/100002550995396/posts/4308999229195068/?d=n Dusssss Ik denk dat alleen degene met FB dit kunnen kijken? Het lukt me even niet op een andere manier.
Uiteindelijk? Ik ben bang nog meer geweld... nog meer schade.. bij politie, handhavers, bij de kroegen zelf...
Ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat ze dit bij een Intratuin gaan handhaven. Het slaat toch ook werkelijk helemaal nergens meer op. Wat denken die gekken nu helemaal. Nog effe en je mag ook niks meer bij de bakker, slagerij bestellen zonder QR code omdat het onder horeca valt. Ik vind dit echt allemaal zo ontzettend ver gaan en ook op helemaal niks gebaseerd. Mogelijk zullen ze de eerste weken controleren maar dan zal het al snel verwateren. Bij ons op de huisartsenpraktijk is het dragen van een mondkapje min of meer verplicht maar we hebben steeds vaker mensen die zonder mondkapje binnenkomen. De eerste keer zeg je daar wat van en een volgende en nog een volgende keer ook maar dan ben je het in ene keer zat en dan mogen ze het ook zelf uitzoeken, ik ga geen politieagentje spelen en zo zal het met dit beleid ook werken. Ik heb zelf wel mijn vaccinaties maar deze rare maatregelen maken toch echt dat ik helemaal nergens meer naartoe zal gaan. Het staat me toch zo ontzettend tegen dat ik maar met mijn telefoon hoef te zwaaien om ergens naar binnen te mogen terwijl een ander eerst langs een teststraat moet rijden om dan een vrijstelling te krijgen om bij gods gratie naar binnen te mogen. Ben er inmiddels enorm klaar mee. Voor grote evenementen met massa's mensen boven en op elkaar heb ik er begrip voor dat je een geldig testbewijs nodig hebt maar voor een restaurantbezoek of een bezoek aan de bios of een middagje bowlen met vrienden, Hou op zeg, ik heb er helemaal geen zin in om dit ook maar enigszins te gaan promoten. We halen wel een oliebol bij de oliebollenkraam
Hij is zich nu een beetje aan het inlezen hoe hij de wet kan aanpassen… et voila de vaccinatieplicht voor zorgpersoneel is een feit. En daarna gaan andere bedrijven het natuurlijk ook gebruiken want stel je voor dat je zo’n ongevaccineerde in je pand hebt zitten brrrrr.
Als er iemand gevaarlijk is dan is het meneer de Jonge zelf. Zelfingenomen kwal. Vanaf dag 1 vond ik het al een gladjakker maar gaf hem nog het voordeel van de twijfel want iedereen liep zo enorm met hem weg maar wat ik toen al dacht is uitgekomen, niet te vertrouwen die gast
Nou ja...ik zeg het niet he. Dat is wat ik uit iemands reactie interpreteer. Ik zou zoiets nooit zeggen.
Helemaal mee eens. Ik zat me net te bedenken hoe krom eigenlijk; vandaag heb ik een cursus gehad in een hotel/restaurant inclusief horeca/catering. Nu kon ik daar zonder QR code terecht. In oktober heb ik weer een cursus op zo’n locatie. Omdat die dag daarvoor mijn coronabesmetting langer dan een half jaar geleden is, zal ik dan dus moeten gaan testen om bij een verplichte cursus voor mijn werk aanwezig te mogen zijn. Die dag ervoor ben ik de hele dag niet in de gelegenheid om weg te gaan, dus dat wordt nog een uitdaging gezien de geldigheid. Echt zo belachelijk hoe moeilijk het nu gemaakt wordt. En dat er vandaag 30 man in een hok mag zitten zonder enige check en over een paar weken ineens niet meer.
Tenzij de zorgverleners eindelijk voor zichzelf gaan kiezen en massaal gaan. Ze konden niet echt staken, zijn massaal in de frontlinie gaan staan ik hoor nu echt alleen maar mensen die zeggen dat ze dan gaan En ja ik hoop dat ze het gaan doen en ballen hebben. Ik ben op het punt dat het mij eigenlijk bar weinig kan schelen dat de zorg dan echt instort, dat os waar iedereen om gevraagd heeft....
Waarschijnlijk wel ja.. Ben heel blij dat ik onlangs de overstap heb gemaakt van een uitgemolken zorgorganisatie die niet om haar personeel gaf, naar een nuchter familiebedrijf, waarvan ik 100% zeker weet dat ze geen vaccinatie gaan eisen. Maar ik heb wel te doen met mijn oud-collega’s die een vaccinatie nog niet aandurfden.
Het is ook gewoonweg te dom voor woorden, alles bij elkaar. Zit ook geen enkele logica in, Het is gewoon domweg pesten en dwars zitten en pushen tot vaccinatie. Een collega van mij is ook niet gevaccineerd en die is juist nu nog meer overtuigd om niet te vaccineren. Gaat die ook niet doen hoor. Die is zo stellig in zijn besluit. Het siert hem alleen maar.
Ik snap hem helemaal. Ik sta zelf ook niet negatief t.o.v. vaccineren in het algemeen en was ook aan het overwegen om het misschien toch een keer te doen als ik niet meer zwanger zou zijn en het verder aan zou durven. Maar ik word alleen maar heel argwanend van dat extreme pushen. Het vaccineren is helemaal geen middel meer, maar een doel op zich geworden..