Nee joh...dan heb je de persconferentie niet gezien. Het is nog altijd een middel. Luister maar eens terug. Het doel is om de ziekenhuizen niet zo vol te krijgen zodat normale zorg ook door kan gaan. Wil jij niet geholpen worden als je iets krijgt waar je gelijk aan gehlopen wilt worden?
Hoe zouden ze dat testen op babiesvanaf een half jaar? Zijn er echt ouders die hun kind als proefkonijn beschikbaar stellen? Of proberen ze het met babymuizen en als dat goed gaat is het ineens veilig voor baby’s?
Zodra er een vaccinatieplicht komt voor de zorg, dan meld ik mijzelf ziek, op psychologische gronden. Met mij zullen nog vele collega's in de zorg dat doen, zowel gevaccineerd als ongevaccineerd. En zoals de meeste misschien wel weten, melden mensen in de zorg zich zelden ziek. Zelfs met een verkoudheid in coronatijd moest er doorgewerkt worden, waar de rest van Nederland verplicht thuis moest zitten. Maar de koek is al jaren op, en nu helemaal. Ik ben de zorg ingegaan om mensen te helpen, niet om onderdeel te worden van de medische apartheid.
Bij Pfizer zijn voor zwangere vrouwen niet eens mensen gebruikt, maar alleen maar ratten: "Reproductietoxiciteit Reproductie- en ontwikkelingstoxiciteit zijn onderzocht bij ratten in een gecombineerd onderzoek naar de vruchtbaarheid en ontwikkelingstoxiciteit, waarbij vrouwtjesratten Comirnaty intramusculair toegediend kregen voorafgaand aan het paren en tijdens de dracht (ze kregen 4 volledige humane doses, wat leidde tot relatief hogere waarden bij ratten vanwege de verschillen in lichaamsgewicht, waarbij de periode liep van dag 21 voorafgaand aan het paren tot dag 20 van de dracht). Neutraliserende antistofresponsen op SARS-CoV-2 waren aanwezig bij de moederdieren van vóór het paren tot het einde van het onderzoek op dag 21 na de geboorte, evenals bij foetussen en nakomelingen. Er waren geen vaccingerelateerde effecten op de vrouwelijke vruchtbaarheid, de dracht of de ontwikkeling van embryo/foetus of nakomelingen. Er zijn geen gegevens van Comirnaty beschikbaar met betrekking tot de overdracht van het vaccin via de placenta of de uitscheiding in de moedermelk." Bron: gebruiksaanwijzing Pfizer vaccinatie, ema. Het is een pdf bestand dus krijg de link niet gedeeld. Als je bij Google 'gebruiksaanwijzing Pfizer vaccinatie ' intypt, dan zie je vanzelf het bestand. Paraaf 5.3.
Als de horeca niet MAG kiezen om gewoon de bestaande regel van 1.5 meter aan te houden maar op die toegangscode MOET en ze gaan prenten uitdelen, dan wordt t herrie denk ik. Ze noemen t een verlichting, maar ik zie eerder een verzwaring. Ik zie t namelijk al voor me: "Jongens we willen x datum uit eten met zn allen. " Kees heeft geen auto voor naar de teststraat voor toegang x km verderop want dichterbij is er niks of geen ruimte, piet heeft al corona gehad maar was geen pcr test dus telt niet en heeft er de schurft over in...Klaasje heeft een fobie voor staafjes in neuzen en voor Alena is t een principekwestie. In een gemiddeld gezelschap is t afspreken van een datum en tijd al een hindernisbaan, rekening delen heb je ook altijd 1 die alleen de eigen consumpties wenst te betalen. Dan krijg je nu nog een compleet logistieke hindernisbaan erbij vanwege testen... Dan ben ik zelf al weer genezen nog voor t idee is geopperd.
Zouden ze daar de huidige gevaccineerde zwangeren daar dan niet voor kunnen gebruiken? Ik wil best meehelpen met placenta en evt navelstrengbloed hoor, voor de gelegenheid wil ik ook best nog kolven zodat ze dat kunnen testen op antistoffen.
Volgens mij zijn die studies nu inderdaad in volle gang. Geen idee of en waar je je aan kan melden, wel lief dat je dat zou willen doen!
Haha dan maar liever lekker thuis en iets laten bezorgen of lekker zelf wat klaarmaken. Net zo leuk en gezellig. Als mijn kinderen voor toegang zouden moeten testen moeten we ook 10 km verderop. Dan moet het wel een heel bijzondere gelegenheid zijn willen we dit gaan doen.
Nou, het valt weer mee hè? Geen corona pas nodig voor musea en bibliotheken. Dus keurig aan de motie gehouden, iedereen in de tweede kamer heeft zich aan alle afspraken gehouden. Ik probeer me altijd pas helemaal op te winden als iets werkelijk tegen afspraken in gaat, niet als ik via via hoor dat men denkt dat het zo is. Kost minder energie en beter voor de bloeddruk. https://www.nu.nl/versoepelingen/6157100/waar-heb-ik-een-coronapas-nodig-en-waar-niet.html
Zitten veel kinderen en jongeren tussen en die zullen steeds meer een rol gaan spelen in de besmettingen. Omdat het met de gevolgen voor hun altijd meeviel hoop ik dat dat zo blijft. Maar ook in NL kan er makkelijk een mutatie ontstaan.. eigenlijk zouden er nu zoveel mogelijk mensen besmet moeten raken want nu werken de vaccins nog tegen de delta variant.
Je mag met een negatieve test (die nog betaald wordt door de overheid ook) gewoon naar dat restaurant. Ik zie dat niet als weigeren en al helemaal niet als jacht. Het is een consequentie van een vrije keuze. En je bent nog steeds vrij in de nieuwe keuze: testen en gaan of testen en niet gaan. Keuze en consequentie. Ergens wil je de maatschappij weer opengooien, dat wil iedereen toch? Nou, dan is dit een eerste stap. Eerst zien of de zorg het houdt en dan de volgende stap. En volgens mij is inmiddels aangetoond dat je met een vaccin inderdaad nog steeds corona kunt krijgen en kunt doorgeven, maar dat die kans kleiner is dan zonder vaccin. Dat laatste vergeten veel mensen er vaak nog even bij te zeggen. https://www.rivm.nl/nieuws/vaccinatie-vermindert-overdracht-covid-19 https://www.scientias.nl/volledig-gevaccineerden-aanzienlijk-minder-vatbaar-voor-gevreesde-deltavariant/
En dan besmet worden door iemand die gevaccineerd is Het klopt totaal niet, degene die gevaccineerd zijn geven het door en degene die elke keer moeten testen zijn de dupe. Stank voor dank
Dat de besmettingen gaan stijgen (nu ook al ivm opening van de scholen) is een feit. Ben benieuwd of het aantal kinderen op de IC’s gaat toenemen net zoals in USA want daar alarmeren sommige staten over toename van jonge patiënten op de IC. Er zullen wel cluster uitbraken komen in sommige steden/ regio’s. En hoeveel % is nu eigenlijk niet gevaccineerd en hoeveel mensen van die groep ondervinden nu problemen met een besmetting met gevolg een ziekenhuis/ IC opname? En hoeveel van de gevaccineerden of half gevaccineerden raken besmet en komen in het ziekenhuis / IC terecht? En hoeveel van de mensen die een besmetting hebben doorgemaakt (langer dan 6 maanden terug en korter dan 6 maanden terug) komen nog op de IC terecht? Idem met de sterfgevallen, welk % met de sterfgevallen. Waarom worden deze feiten niet gedeeld zodat het ook duidelijk is wat er nu eigenlijk in Nederland in de ziekenhuizen gebeurt?
Als ik een veel te vroeg geboren baby zou hebben of een baby met down syndroom, dan zou ik in overleg met de kinderartsen serieus overwegen om mijn kind als proefkonijn beschikbaar te stellen. Edit, ik snap de verwarring. Dat zou ik niet doen omdat ik minder van mijn kind zou houden, maar juist omdat ik evenveel van ze zou houden. Ik weet dat kinderen met onderliggend lijden wel kwetsbaarder zijn dan reguliere gezonde kinderen en zou dan meer maatregelen nemen om ze gezond te houden. Een vaccinatie, zelfs experimenteel zou ik dan juist eerder doen. Voor gezonde kinderen is de afweging weer anders omdat ze meestal nauwelijks ziek worden van Corona.
Ze gaan echt te ver. Je word alsnog "verplicht" om je te laten vaccineren. In de zorg ben je straks je privacy volledig kwijt want werkgever mag vragen of je gevaccineerd bent. Bij ons in het verpleeghuis hebben we steeds meer mensen die een TIA of een CVA krijgen. Zelfs onze arts spreekt zijn zorgen hierover uit. Toch toevallig met die vaccinaties. Ik ben trouwens netjes gevaccineerd ( want zoveel druk word er wel op gezet) Maar ik vind echt dat ze te ver gaan voor iets wat "vrijwillig" moet zijn zoals ze al die tijd beweerd hebben.
Privacy? Wat is dat..die zijn we allang kwijt. Ik heb begin van het jaar 1 prik gehad. Twijfel nu voor een 2e, liever niet maarja..word zo'n beetje gedwongen. Werk ook in de zorg, niet volledig gevaccineerd en vertik het om elke dag te gaan testen. En zo veeel meer met mij. Ben benieuwd hoe dat gaat worden als mensen in de zorg zich ziek gaan melden. Dan krijgen ze pas problemen met de bezetting in de zorg.
Want alles wat in de persconferentie gezegd wordt is de waarheid? Zo kan ik het helaas niet meer zien na o.a. het voorbeeld waarin Hugo de Jonge zegt dat we registratie van vaccinaties door werkgevers wettelijk onmogelijk moeten maken en nu zelf met een plan komt om het wel mogelijk te maken. Iedereen wil geholpen worden in acute situaties, maar dit kan nooit de enige weg zijn die naar Rome leidt. Als ze bijvoorbeeld in maart 2020 meteen begonnen waren met uitbreiden van de capaciteit van ziekenhuizen, was het probleem nu al een stuk minder nijpend. Maar over medicatie tegen corona en meer ziekenhuisbedden hoor ik bijzonder weinig t.o.v. vaccineren en de controle daarop.
Het is maar wat je mee vind vallen. Besef je wel dat dit het begin is van het griepseizoen, niet het einde. Daarbij hebben diverse kranten eerder belicht dat het ook zou gaan om de culturele sector. Daarbij vind ik het echt onzin dat sportkantines ook hieraan moeten meewerken. Sta je met elkaar in de kleedkamer en op het veld, maar na afloop niet even een drankje doen. Net als dat je straks door de IKEA loopt hutje mutje, maar niet het restaurant in mag. Gelukkig doen niet alle restaurants mee dus daar ben ik erg blij mee.
hahaha geweldig hoe je het omschrijft. Ik ben dan Piet, maar wel een pct test gehad alleen besmetting is nu langer dan 180 dagen geleden en krijg dus geen vinkje en heb daar de schurft in. Ben inmiddels ook een beetje Alena, want het is inmiddels ook een principe kwestie. ik denk dat ik Max 1x per maand een uitzondering maak en een test laat doen, voor bijvoorbeeld een weekendje weg ofzo. Op de rest zal ik inderdaad nee gaan zeggen. Maar ik heb al leuke plannen om vaker mensen thuis uit te gaan nodigen en thuis restaurantje te gaan spelen. Mijn sociale contacten gaan er in ieder geval niet onder lijden.