Neem aan dat de ondernemers zelf kunnen navragen wat ze wel en niet mogen. Als ik een horeca onderneming zou hebben zou ik van te voren informeren naar de precieze regels. Vraag je dit als ondernemer of als persoon die er naartoe gaat?
maar dat vind ik toch anders. Als jouw kind ziek is en er is een nieuw middel wat misschien helpt, dan ben je misschien bereid om het risico te nemen, in de hoop dat het doel (genezing) het middel heiligt. Ook al weet je op dat moment niet wat de bijwerkingen of lange termijn effecten zullen zijn. Lijkt me heel moeilijk, maar na de toelichting van enkele moeders hierboven, snap ik dat. In het geval van Corona gaat het om een ziekte waar verreweg de meeste kinderen niet ziek van worden, er vaak niet eens iets van merken. Het middel (vaccin) dient dan niet eens een doel, laat staan dat het middel het doel heiligt (afgezien voor die enkele zieke kinderen die er misschien wel bij gebaat zijn).
Volgens mij lukt het nu om jullie en beiden te quoten? Bij wie zou er precies naar geïnformeerd moeten worden? Wie weet dit? Ik organiseer niet zelf overigens, ga er ook niet heen maar heb er werk technisch mee te maken en dit zijn nu situaties waar wij tegen aan lopen. Dus na veel gegoogle dacht ik: misschien zie ik wat over het hoofd en heeft iemand hier ervaring.
Ik vind dit zo lachwekkend. De sportkantine staat ertussen alsof ze hele elftallen gaan controleren, leden die al tientallen jaren trouw lid zijn en die na de wedstrijd een biertje komen drinken, te hilarisch Ze kunnen nu al niet aan vrijwilligers komen en geen enkele gek gaat zich hiervoor lenen
Die hebben idd vergunning verleend maar ervaringen uit het verleden leren dat zij het ook niet weten. Daar werden evenementen nl goedgekeurd toen het al verboden was vanuit Rutte…
Ik begrijp niet zo goed waarom Israël steeds als voorbeeld genoemd/gebruikt wordt. De vaccinatie graad is daar maar rond de 61%. Meeste palestijnen en orthodoxe joden hebben geen vaccinatie gekregen. Waarom dit land als voorbeeld noemen? Bijv als voorbeeld dat de vaccins mogelijk niet goed zouden werken?
Volgens mij kun je daarmee naar de veiligheidsregio in jouw omgeving. Ik weet bijv dat onze kerk daar ook overleg mee heeft gehad over wat wel en wat niet qua regels en kerkdiensten. Ze hebben toen ook met de burgemeester overleg gehad. Misschien informeren bij de gemeente daar naar?
Dat heeft Gommers gister uitgelegd bij Jinek. Vorig jaar dachten ze voldoende te hebben met een lager percentage bij de 1e variant, maar door de komst van de delta variant die een stuk besmettelijker is en door voortschrijdende inzichten, is in het geval van de delta een percentage van bijna 100% nodig om het virus goed de baas te worden. Dus dan is onze hoge vaccinatiegraad van ruim 80% toch nog te laag. Ergens las ik dat ze verwachten uiteindelijk rond de 90-91 uit te komen met de jeugd erbij, maar eigenlijk is dat dan nog net te laag. Door de coronacheck in te voeren hopen ze dat het onder controle blijft zodat het voor de zorg nog te behappen is, omdat degenen die in het ziekenhuis opgenomen worden nagenoeg allemaal ongevaccineerd zijn of met een immuniteitsprobleem. Men kan wel besmet raken, maar gevaccineerd zijn die kansen kleiner en ook de kans op doorgeven is kleiner.
ik had op Reuters gekeken en daar hadden ze het over een vaccinatiegraad van ruim 80%.. Dit artikel geeft aan 58% van de totale bevolking. Dat is wel een stuk lager..
Israël is vooral een erg jong land met veel inwoners onder de 12 jaar, daarom is de vaccinatiegraad daar lager. Israel is interessant omdat daar veel onderzoek gedaan wordt en erg voorloopt met de vaccinaties. https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/health-58432776.amp Dit komt uit een artikel van 10 augustus: Nationally, some 90.2% of Israelis age 90-plus are vaccinated with at least two shots, and for the 80-89 age group the figure is 91.5%. It is even higher, 93.1%, for people in their 70s. But the rates decline among younger age groups: 87.2% for people in their 60s; 84.6 for people in their 50s and 81.2% for people in their 40s. For Israelis in their 30s and 20s, the rates are 77.8% and 72.4% respectively. The 16-19 age group is only 68% vaccinated, and only 26.2% of 12- to 15-year-olds are fully vaccinated. Zie hier het volledige artikel: https://www.google.com/amp/s/www.timesofisrael.com/among-older-israelis-serious-covid-rate-six-times-higher-if-unvaccinated/amp/
Ik vind het zo jammer dat de journalist gister niet doorvroeg na de vraag of ondernemers ook konden beslissen om op 1,5m verder te gaan. Antwoord van Rutte was kort en bondig; nee, het is echt een verplichting. En dat was het. Ik had zo graag dat hij even doorging toen, want waarom is 1,5 straks niet meer toegestaan bij ondernemers? Waarom gaan ze van de 1,5 af maar hebben ze liever dat je het toch nog wel doet? Maar het mag niet in zaak. Echt, hoe kunnen ze zelf nog in deze onzin geloven? Hoe kan het dat er nog mensen zijn die geloven dat ze oprecht zijn? Wie kan hier nu achter staan? Sprookjes zijn er niets bij.
80% van de volwassenen, 58% van de totale bevolking inclusief kinderen onder de twaalf, toch? Volgens mij gaan bijna alle cijfers over vaccinatiegraad over volwassenen, omdat kinderen nog nauwelijks gevaccineerd kunnen worden. Om bij Nederland te blijven: die 95% kan ook niet inclusief kinderen zijn, dat red je nooit.
De vaccinatiegraad van volwassenen in Nederland is door herberekening van het RIVM in één week tijd opgelopen van 77,1 naar 81,7 procent. Het Rijksinstituut telt nu mensen die na een coronabesmetting één prik kregen mee als volledig ingeënt. Door de herberekening komt de vaccinatiegraad van de gehele bevolking nu op 68 procent uit. ———— en waar is dit goed voor dan?
Je mag als zaak nog steeds 1,5 m toepassen, alleen dan wel met coronacheck. Er wordt niet gezegd dat het oudere beleid niet meer veilig is, alleen voor de toekomst denken ze een beter alternatief te hebben. Zodat we wat meer van het slot kunnen gaan, maar nog weleen veiligheidsriem hebben (die vergelijking werd gemaakt ergens)
Zou dit te maken kunnen hebben met een betere analyse van het aantal gevaccineerden / niet gevaccineerden / half gevaccineerden dat opgenomen wordt in het ziekenhuis / IC , herbesmettingen en de juiste data voor de Corona check app?