nou laten we dan als eerste weer beginnen met de basisregel, dat bij Corona besmetting huisgenoten ook weer in quarantaine gaan.
Ik denk dat dat ook al eerder komt toch? Of zit die nergens in de tabel? (Heb m nog niet goed bekeken)
??? [/QUOTE] Ja de telegraaf heeft er verslag van gedaan... Maar goed...het is voor iedereen vrij om bij een vergadering te zitten. Dan had ik er maar heen moeten gaan
Vind het toch allemaal wel raar dat iedereen het totaal niet eens is met wat het kabinet beslist. Geinig dat meneertje Rutte dan wel weer de grootste partij is. Waar gaat het fout?!? Iedereen is vrij om te stemmen wat hij/zij wil. Hoop dat de coronapas iets tijdelijks is & dat zo min mogelijk mensen nog ziek worden!
Nou precies wie zijn die d66, cda en vvd stemmers. Wat een gelieg en gedraai. Als je een tijdje debatten volgt weet je niet meer wat je denken moet. Gisteren heeft kaag nog van een paar partijen motie van wantrouwen en afkeuring gehad. En dat wil regeren. Daarom heb ik ook echt geen vertrouwen in het coronabeleid, ze zeggen gewoon sorry als het foutloopt en gaan weer door
Mensen worden nu pas met de neus op de feiten gedrukt...een democratie is een systeem waar ik altijd al moeite mee heb gehad. Het is alleen helaas het beste systeem wat we nu hebben.
Dat doen ze echt heel vaak bij mensen met mentale problemen. Re-integratie wordt veel te vroeg opgestart, niet haalbaar voor werknemer en vervolgens wordt het erop gegooid dat werknemer niet mee wil werken aan re-integratie. Maar het helpt vast als je weet wat je moet zeggen. Een groot deel van de mensen is helaas niet mondig genoeg.
Klopt, en er zijn naar verhouding ontzettend weinig faillissementen geweest de afgelopen 1,5 jaar. Dat betekent volgens mij dat er ook genoeg bedrijven met overheidssteun in de benen zijn gehouden die anders normaalgesproken failliet waren gegaan. Ook niet echt een gezonde situatie. Daarbij komen er steeds meer horeca tentjes bij, de markt is een keer verzadigd, dus zullen de sterksten overblijven. Kl*ten voor wie het aan gaat, maar zo werkt het nou eenmaal wel
Nou dat vraag ik me dus ook af… Het bizarste is: de afgelopen 12 jaar is echt ons complete zorg- en onderwijsstelsel uitgehold. Het gezeik waar we nu inzitten heeft echt alles te maken met het beleid wat gevoerd is. En nu… mocht het op nieuwe verkiezingen uitdraaien zou de vvd nog groter worden dan ze bij de laatste verkiezingen waren. Het is niet te begrijpen… https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5253751/omtzigt-peiling-maurice-de-hond-verkiezingen
Hoe kan dat inderdaad? Hoe kun je na dit alles nog steeds trouw op VVD en Mark Rutte stemmen? Ik kan daar echt niet bij met mijn hoofd. Zie die man zooooo graag vertrekken.
Weet er trouwens iemand wat de vaccinatiegraad is in NL van vaccins uit het RVP? Ik vind 95% zo extreem hoog en onhaalbaar klinken, doen we dat ook bij andere vaccins?
De bedoeling is ook hyperinflatie en de daaraan gekoppelde chaos. Want niet alleen is ons geld dan niets meer waard, ook de oogsten waren dit jaar heel slecht. Er waard zelfs een bericht rond van Klaus Schwab dat de US goed voorbereid is op de op hande zijnde voedselschaarste. Tel uit je winst. Geld is niets waard, voedsel is er te weinig en de mensen raken in paniek. Waar kijken ze naar om hun hachje te redden? Juist, naar de overheid. Ze krijgen dan alle ruimte om de geplande wereldeconomie in te voeren, een nieuw financieel stelsel op te bouwen met wereldmunt, en de corona pas is, als je het mij vraagt, een test om te zien in hoeverre zo'n pasje geaccepteerd wordt in de verschillende landen. Nadat de pleuris uitgebroken is kunnen ze dan ala china met QR code als social credit systeem. Wie niet binnen de lijntjes kleurt mag niet meer meedoen. In China is dat niet alleen met internationale reizen maar ook in het land zelf, het kopen van trein tickets, studeren en andere "privileges". Wie dus echt denkt dat de corona pas nog wel gaat verdwijnen heeft misschien gelijk om dan later in een veel strengere vorm weer terug te komen. Twee stapjes terug en drie vooruit. Om het draagvlak te vergroten moeten alle maatregelen stapsgewijs worden ingevoerd om de weerstand te breken.
Het lastige is dat ieder individu (incl iedere ondernemer) vooral naar zijn eigen situatie kijkt en vanuit daar reflecteert. Op macro niveau is gedurende afgelopen 1,5jaar enorm veel geld verstrekt aan bedrijven, zijn de lonen van miljoenen mensen medebetaald door de overheid, zijn de faillissementen en ontslagen historisch laag, beurskoersen schieten de lucht in, en naast dit alles de begrotingstekort 'maar' 4%. De gevolgen voor de veruit de meeste sectoren zijn beperkt gebleven, alleen wordt (TERECHT!) met name aandacht besteed aan de wel geraakte sectoren. Vanuit macroeconomisch oogpunt heeft Nederland het best redelijk gedaan in deze crisis. En dat is waar uiteindelijk de meeste burgers en ondernemers naar kijken. De vraag is altijd welke keuzes en resultaten op dit niveau een andere kabinet had gemaakt in dezelfde situatie? Ik vind dat de huidige (voormalige/toekomstige?) regering op heel veel gebieden enorm heeft gefaald. Een ander kabinet had hier wellicht beter gepresteerd, maar dat weet je nooit. Als men serieus achterover gaat zitten en verschillende beleidsscenario's op een rijtje zet in combinatie met een andere kabinetsamenstelling, waren we op ALLE gebieden er beter uitgekomen met een nu beschikbare andere alternatief aan het roer? En dan dit uitgerold over de gehele bevolking. Zo te zien kwam dan de meerderheid tot de conclusie van niet. (Niet mijn conclusie overigens)
Voor de 25e nog een buffertje gunnen en vooraf waarschuwen. Dan rolt de storm vanzelf wel door naar de vereniging. Gezien de kostenpost van +-10.000 (nu.nl) lijkt me niet dat ze er uberhaupt op zitten te wachten. Knap lastig om dat in te lopen met lagere omzet, personeelskosten etc. Makkelijkste te testen bij twee gelijkwaardige kroegen op soortgelijke locatie (qua zon, plein etc) De ene met toegangstesten, de ander met 1.5 meter...waar gaan de mensen heen en wie haalt de meeste omzet. Weekend later draai je de situatie om en bekijk je de cijfers nogmaals. Dat wat t meeste oplevert, inzetten. Niet meewerken aan een verzwaring lijkt me een reden dat een BOA in kan grijpen, niet meewerken aan een verlichting hoeft naar mijn idee geen probleem te wezen. Als van buitenaf maar duidelijk zichtbaar is dat je 1.5 meter hanteerd.
Die is lager, al is voor menigokokken wel een inhaalslag gekomen vanwege de W variant die nogal griezelig snel van "niks aan de hand" naar "high alert" ontwikkelde.