Corona nieuws, deel 10

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Bloempjelief, 5 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Maar hoe vaak zal dat nou echt gebeuren? Als de coronapas niet op het terras hoeft moet je natuurlijk wel gewoon een toilet kunnen bieden. Het is dezelfde beweging als afhalen zoals eerder gezegd.

Krijg een beetje het gevoel dat dit een beetje wordt ingesteld om te pesten. Kan geen andere reden verzinnen.

Roosje35, Edr89, Hanneke en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik ook niet. Zo van lekker puh we trekken toch wel aan het langste eind.

Roosje35, Hanneke, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Je hoeft geen toilet te kunnen bieden hoor. Ik snap wel dat ze daar zo strikt op zijn, als je leest wat iedereen roept is de kans enorm groot dat mensen inderdaad gewoon naar binnen gaan over het mom van 'even naar de wc. En dan kunnen we wel allemaal intelligente ideeën gaan bedenken over hoe de restaurants dat weer mee om kunnen gaan (stempels, armbandjes) maar in de basis zou het een stuk makkelijker zijn als iedereen zich gewoon aan de regels zou houden. Zou er een stuk minder ingezet hoeven te worden op controle en kan meer op basis van vertrouwen.

Elsss, Roanna, Bellybell en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Maar wat is het verschil tussen afhalen en toiletbezoek? En wat lost het op? Ik kan me voorstellen dat je 'S avonds in een druk feestcafe niet mensen binnen laat om te toiletteren. Maar het lunchcafe of het koffietentje op de hoek? Je zit als het goed is met je gezelschap aan tafel dus als je een consumptie hebt dan kan ik me niet voorstellen dat je dan zou denken dat mensen zich stiekem naar binnen moffelen terwijl de rest van het gezin of de vrienden nog buiten zitten.

De mensen die in de stad zijn en naar de toilet moeten zullen toch wel ergens een horecaonderneming of winkel vinden waar ze wel even kunnen plassen dus volgens mij lost het niets op.

SAARC, Syane en Saartje33 vinden dit leuk.
  5. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Dubbel

6. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.978
    6.044
    113
    Vrouw
    Inderdaad voor een druk feestcafe/ discotheek (hebben die dan wel een terras vraag ik me af)zal het anders zijn dan voor een gewoon restaurant of lunchroom.
    Je mag toch niet langer dan 15 min met elkaar in contact zijn? En dat is dan toch niet het geval, als je gewoon even naar de wc gaat

Syane vindt dit leuk.
  7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.371
    28.644
    113
    Ja dat was (en is) hier natuurlijk ook de reactie vanuit de horeca. Mja, je hebt uiteindelijk geen keuze.

8. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Tja ik weet het niet. Hier en in de omliggende dorpen doet 75% van de horeca niet mee met het controleren van de coronapas. Ik weet ook dat onze gemeente niet happig is om dit te controleren zeker als ze zich gewoon aan de 1.5 m houden.

9. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
    In Nederland is dan weer een chronisch tekort aan boa’s en politie dus die gaven al aan, wij kunnen dat niet gaan handhaven. Waarop Rutte zei, oke dan laten we het door de private sector doen. Geen idee hoe dat dus gaat uitpakken, we zullen het allemaal wel zien na de 25e.

Eerlijk gezegd denk ik dat er vrij weinig weerstand zal zijn en dat handhaven niet echt nodig is omdat er vooral bezoekers met een qrcode de horeca in gaan. De lol om als ongevaccineerde de horeca op te zoeken is er wel af zo.

10. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Maar dat is ook weer iets grappigs want private beveiligers kunnen volgens mij helemaal geen boetes uitschrijven, daar zijn ze (nog) niet toe bevoegd.. enkel mensen bij de deur wegsturen.

SAARC en Syane vinden dit leuk.
  11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.371
    28.644
    113
    Maar als de politie komt controleren en je hebt geen passen gecontroleerd dan hebben ze een probleem lijkt me? Of is het nog vrijwillig in NL?

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Ja of de politie bellen om een boete uit te schrijven… :s

13. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Politie wil niet controleren, geven aan er geen tijd voor te hebben en wijzen hier naar handhaving, die weer aangeven dat het een taak van de politie is aangezien ze geen middelen hebben.

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.371
    28.644
    113
    Ik heb hier ook nog nooit politie gezien, ik gok dat ze daar hier ook helemaal geen tijd voor hebben. Maar toch houdt men zich aan de regels. Zo werkt het vaak ook gewoon. Je houdt je aan de regels want dat moet, niet omdat je kans hebt op een boete.

Mamavandrie34, Bellybell en Juul75 vinden dit leuk.
  15. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Hihi daar zal politie blij mee zijn. :roflmao:

Syane vindt dit leuk.
  16. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.978
    6.044
    113
    Vrouw
    Ik ben zo dat ik me gewoon aan de geldende regels houd. Zeker ook omdat de ondernemers het beleid niet gemaakt hebben. Maar ik heb heel makkelijk praten want ik kom zelden in horeca. En ik zal er dus eerder wegblijven als het beleid me niet bevalt. Het wordt wel anders als het voor onderwijs gaat gelden. Denk dat ik dan wel een boze mail oid zal sturen en in gesprek met de kinderen over wat we er mee gaan doen. Maar dat is gelukkig nog niet aan de orde

17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.275
    6.744
    113
    Ik vind het altijd jammer dat er pas voor een maatregel wordt gegaan als het te handhaven is. Waarom is er niet gewoon een intrinsieke motivatie om zaken op orde te hebben? Ik schat ook in dat het spreekwoord blaffende honden bijten niet ook weer van toepassing zal zijn.

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.061
    18.856
    113
    Vrouw
    Ik heb het gezien inderdaad

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Helemaal mee eens. In het begin van corona was dat er nog wel maar tegenwoordig zoekt iedereen de randjes op. Jammer. Het lijkt er op dat die intrinsieke motivatie weg is omdat je dan als 'schaap betiteld wordt.

Felice en Vogelinnetje vinden dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.856
    31.445
    113
    Vrouw
    Ligt natuurlijk ook ern beetje aan de indeling van het restaurant of café. Wanneer je voor het toilet helemaal achterdoor moet ergens achter de bar in een smal hoekje waar je dan op gepropt in de rij staat. Dan snap ik dat het niet heel handig is zonder groene vink.

Maar er zijn ook zaken met een ruime entree waar juist daar de ingang naar het toilet is. Dan lijkt het me geen probleem.

En dan is er nog de noodoplossing van het plaatsen van mobiel toilet. Kan me voorstellen dat zoiets mogelijk gemaakt zou kunnen worden als meerdere ondernemers op een plein oid dat samen zouden willen.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina