Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.294
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja het is ook van de zotte want in wezen zou ab geeneens helpen bij Corona omdat het een virus is en geen bacterie. Ik vind het ook ronduit asociaal dat ze niet testen. Die vrouw was gewoon doodziek en heel erg kortademig.
    Wij zitten ook te wachten op testen. Zelf ben ik ook zeker twee weken ziek geweest met koorts, keelpijn en enorme koppijn en ik zou ook weleens willen weten of ik het nu wel of niet doorgemaakt heb. Alle drie mijn kinderen hebben klachten gehad maar zijn weer snel beter geworden en als ik nu Corona heb gehad dan is het vrijwel zeker dat zij het ook hebben gehad. Het zou alles wel een stuk makkelijker maken als we dit zouden weten.

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het lastige is dat de maatregelen vrij snel achter elkaar zijn aangescherpt. Dus eerst was het inderdaad vooral 1,5m afstand, en vorige week werd het een stuk stelliger: gewoon thuisblijven tenzij het echt niet anders kan. "Frisse neus" in je eigen omgeving, ga niet reizen naar een ander natuurgebied ed.

Gisteren heeft ie vrij letterlijk uitgelegd dat tijdens Pasen echt verzocht wordt om niet op bezoek te gaan. "Digitale visite", "paasbrunch met eigen gezin in je eigen tuin".

Ik vind het ergens wel triest dat de regering vanuit gaat dat voor Nederland een intelligente lockdown genoeg moet zijn, dat we eigen veramtwoordelijkheid kunnen nemen.

En vervolgens moeten ze vrijwel iedere groep bijma letterlijk lopen uitleggen wat de maatregel in welke situatie inhoudt.
    Omdat mensen constant de grenzen van die maatregelen opzoeken.

ano, Mar76, sprits en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5084316/trump-persconferentie-wereldgezondheidsorganisatie-coronavirus

Recordaantal doden door coronavirus in VS
    In de VS zijn in de afgelopen 24 uur 1939 mensen overleden aan het coronavirus. In geen enkel ander land stierven binnen een etmaal zoveel mensen aan de gevolgen van het longvirus. Het Amerikaanse dodental als gevolg van het virus bedraagt door de nieuwe cijfers 12.722. Alleen in Italië (17.127) en in Spanje (13.798) zijn tot nu toe meer mensen omgekomen sinds het begin van de pandemie.

Het aantal besmettingen in de VS nam ook fors toe en bedraagt nu 396.223. Dat zijn er bijna 30.000 meer dan een dag geleden. De staat New York is het zwaarst getroffen. Daar zijn bijna 5500 mensen gestorven en meer dan 140.000 inwoners geïnfecteerd. Autoriteiten waarschuwden vorige week nog dat tussen de 100.000 en 240.000 Amerikanen kunnen sterven aan het coronavirus.

Ik vind die Trump toch echt een rare man. Is het nu allemaal strategie wat hij doet of is het echt echt gewoon dom. Zoveel doden en nog steeds eigenwijs.

4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ze gaan idd allemaal direct aan de ab bij binnenkomst komst.

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. QueenMuffin

QueenMuffin Niet meer actief

Oh ja zo kreeg ik van de week de vraag of mensen nog welkom waren voor mijn verjaardag.
    Ehm let me think... NEEEE!
    joh die verjaardag haal ik wel weer in , ga er niet dood aan dat het niet doorgaat ( ik tel dit jaar gewoon niet mee haha )

NiVa0230, hummeltje5, Beausecret en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Coronapatiënt met milde klachten lijkt minder immuun te zijn'
    Mensen die besmet zijn met het coronavirus en slechts milde klachten hebben, zijn misschien niet immuun als ze het virus daarna nog een keer tegenkomen. Dat blijkt uit eerste onderzoeken, meldt RIVM-expert Jaap van Dissel woensdag aan de Tweede Kamer.

Er lopen allerlei onderzoeken en tests naar de mate waarin mensen bestand worden tegen het virus als ze een keer besmet zijn geweest. Uit de eerste onderzoeken blijkt 'dat we het idee hebben dat personen die slechts milde klachten hebben gehad, minder antistoffen opbouwen,' zegt Van Dissel. Die antistoffen zorgen er juist voor dat iemand geen last krijgt van ziekte als diegene besmet raakt.

Het is dan maar de vraag of iemand die milde klachten heeft gehad wel genoeg antistoffen heeft om immuun en niet besmettelijk te zijn. Hoeveel antistoffen daarvoor nodig zijn, wordt nu onderzocht. Maar, zo stelt Van Dissel, nieuwe antwoorden op onderzoeksvragen roepen ook meer vragen op.

Als mensen wel immuun zijn, is het overigens nog maar de vraag voor hoelang. Immuniteit voor luchtweginfecties, houdt meestal 'jaren' stand, terwijl we levenslang immuun zijn voor bijvoorbeeld mazelen

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind Trump ook zeker een rare man, maar ik vraag me wel altijd af hoe objectief het nieuws is, ook nu.

In de republikeinse media vinden ze hem weer wel fantastisch.

Er zitten gewoon zoveel kanten aan het verhaal en de media in de VS is veel te politiek gekleurd.

Over Rutte gaat in de buitenlandse media ook nog steeds rond dat hij per ongeluk een hand schudde terwijl hij het net afgeraden had. Dan vertellen ze er niet bij hoe lang dat al geleden is.

(Off topic: En nu we het toch over politiek hebben, ik hoop dat Bernie Sanders de verkiezingen in november wint (ja, ik weet dat hij waarschijnlijk niet eens genomineerd wordt).)

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.021
    15.057
    113
    Ik ben al jaren 23 met inmiddels t nodige aan ervaring :) dit is de eerste verjaardag dat iedereen zich er werkelijk van bewust was dat ik er niks aan deed en ook niet kwam. Huis vol visite bedank ik vriendelijk voor, kom dan lekker een keer een bakkie thee halen ofzo dan kan je ook een normaal gesprek houden met elkaar. Kinder verjaardagen is wat anders overigens.

9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Niet om het 1 of ander, maar ik denk niet dat heel Amerika kan worden vergeleken met 1 of 2 landen? Denk dat je het beter kan vergelijken met heel Europa...

hummeltje5, Novi, MyMiracle en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat
    Toch maakt je humor me vaak aan het lachen. Een CovidParadijs, hoe kom je erop!

Cindy1977 vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.818
    31.387
    113
    Vrouw
    Zeker weten. Je hoort nu overal dat de maatregelen werken. Dat we dit voorlopig moeten volhouden, en dat de aantallen dan waarschijnlijk behapbaar blijven.
    Daar hoop ik op. En heb er ook vertrouwen in.
    Het zal echt nog wel lang duren voor we van alle maatregelen af kunnen. En veel mensen zullen het nog moeilijk krijgen. Maar we komen er wel doorheen samen.

hummeltje5 en Athina vinden dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.021
    15.057
    113
    Er gaat ook een heel duidelijk filmpje in t rondt (engels) waarin uitgelegd staat dat het afweersysteem door corona als t ware uitgeput raakt met het afweren van het virus. En dat de bacteriegroei vervolgens zijn kans schoon ziet op de verzwakte plekken in de longen en het gebrek aan voldoende verdediging (afweer is uitgeput) en dan flink tekeer kan gaan. Die antibiotica is dan ook voor "de tweede aanval" zeg maar, om te voorkomen dat die losgaat en het lijf een nog grotere optater kan geven. Zo werd t althans uitgelegd, klonk logisch.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Huisartsen konden volgens mij sowieso al getest worden, mijn man had vorige week bericht dat partners ook eventueel getest kunnen worden. Vond ik wel een fijn idee!

Athina vindt dit leuk.
  14. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik maak die vergelijking ook niet toch?
    Ik vind alleen de aanpak die Trump heeft euhm, bijzonder.

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ysabella, Fantykoekie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Top aantal mensen op de ic is afgenomen vandaag. Nu hopen dat deze trend blijft!

hummeltje5, Ysabella, Anniek88 en 13 anderen vinden dit leuk.
  17. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    618
    651
    93
    Vrouw
    Ik hoop zooo dat dit ook zo blijft, maar als ik zie hoeveel mensen met dit lekkere weer er weer massaal op uittrekken, incl duitse toeristen hier vrees ik toch over een weekje of 2 weer een piekje:confused:

Syane vindt dit leuk.
  18. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
  19. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Er moet meer politie op straat. En mensen die controleren

GossipGirlxoxo, Syane en 1991Mamavanvier vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina