Ja, 24 mensen naar Duitsland en steeds grotere uitstroom. Dus de opnames blijven helaas doorgaan, alleen is de uitstroom (fataal, genezen of naar Duitsland) nu in balans met de opnames. En die balans is wezenlijk. Komende week zijn er steeds meer patiënten die er al 3 weken liggen.
De NLse patienten die naar Duitsland gaan, worden gewoon meegenomen in de IC telling van Nederland! Dus of er nu 10 of 100 naar Duitsland gaan maakt in dit geval niet uit. In NL vandaag 5 bij gekomen en in Duitsland 4 dus bij elkaar 9.
Ok, top! Dat haalde ik niet uit op de site van Nice. Zij spreken over "op Nederlandse IC's aanwezige..." vandaar. Maar dat scheelt inderdaad
Ah ok! Dit heb ik van RTL Nieuws; Het aantal patiënten dat op intensivecareafdelingen ligt is met negen mensen gestegen. Het totaal staat nu op 1417 mensen. Dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Gisteren lagen er nog 1408 mensen op de intensive care. Van de patiënten liggen 1361 mensen op intensivecareafdeligen in Nederland. Dat zijn er vijf meer dan gisteren. Het aantal Nederlandse ic-patiënten in Duitsland is gestegen van 52 naar 56. Ik hoop echt dat deze trend gaat doorzetten nu en dat er snel veel minder druk op de IC's komt. Pas dan kunnen de maatregelen worden versoepeld en ook dan hoop ik dat mensen hun gezonde verstand gebruiken zodat het ook zo vlak blijft. Ik heb in principe geen grote moeite met alles. Ik zou graag willen dat mijn zoon weer lekker naar school kan en ik wil heel graag mijn neefjes en de rest van de familie zien en even knuffelen! Verder vind ik het echt niet erg om wat meer thuis te blijven, 1x pw boodschappen te doen en verder niet winkelen en afstand van anderen te houden! Maar die paar kleine dingen... daar zou ik nu wel heel gelukkig van worden!
Ik weet zeker dat wanneer er geen tekort zou zijn aan mondkapjes, in Nederland ook geadviseerd zou worden om mondkapjes te dragen voor bv risicogroepen, of misschien zelfs wel verplicht zou worden. Alleen dat zou nu niet uit te leggen zijn naar de mensen die in de zorg werken en geen mondkapjes hebben. Eind van de maand zou in Nederland een half miljoen mondkapjes per dag geproduceerd moeten kunnen worden. Hopelijk lost dat al wat op.
Even over de wereldcijfers. Vanmiddag stond het totale aantal op ruim 1,5 miljoen. Intussen is dat aantal gezakt, en voornamelijk door de US waarvan de aantallen naar beneden bijgesteld zijn. Maar het gaat om totale aantallen, niet om actieve gevallen. Hoe kan dit? https://coronavirus.jhu.edu/map.html
Ik vind deze site veel fijner. Wordt gevoed door landelijke rapportages aan de who. https://www.worldometers.info/coronavirus/
Echt zo vreselijk om te lezen... Met sommige leerlingen kan ik ook lastig contact krijgen, maar gelukkig is er nog iets van contact. Ik zou echt wakker liggen als er 1 niet te vinden is.
Voornamelijk ouders die amper Nederlands spreken en dus niet echt ervoor kunnen zorgen dat of zij of kinderen geen contact met school hebben. Daarnaast veel vluchtelingen bijvoorbeeld en mensen die geen internet en of laptop/pc hebben...
Tikkie OT maar toch wel interessant genoeg om hier te melden: om 01.20 straks op NL3 ''Talkshow M" met als onderwerp 'Hoe zorgen we dat ouderen niet eenzaam achterblijven tijdens de coronacrisis?'. Herhaling om 04.35 en anders valt het voor velen w.s. wel terug te kijken via On demand of de tv gids.
Misschien goed nieuws? https://www.hln.be/wetenschap-planeet/zuid-koreaanse-artsen-melden-coronagenezing-met-bloedplasma~a12b81e5/?fbclid=IwAR3LhHLkEwxXTc38xhLN9EBShELAUQqGVEBmME3cqcoG-LOkD6tGBMX0U_I Zuid-Koreaanse artsen melden coronagenezing met bloedplasma
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij is deze vanmiddag pas geplaatst op de site van het RIVM: Voor zover ik weet zijn de 'loopneus' en 'niezen' nieuw in het ''blijf thuis bij:'' lijstje? Niet dat wij naar buiten gaan als iemand van ons 1 van die symptomen heeft, mochten er mensen zijn die denken dat ik van gisteren ben.. maar vroeg het me oprecht af omdat ik me niet kan herinneren dat deze twee er eerder bij stonden?