Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat we ook niet moeten vergeten is de economische crisis waar we dadelijk in terecht komen.

Hoe harder we met zn allen eraan trekken, hoe sneller eruit. De staatskas moet immers weer gevuld worden.

Er staan onwijs veel banen op het spel, duizenden mensen zullen werkloos worden, duizenden zzp'ers op bijstandsniveau komen, veel bedrijven failliet.

Iedereen die nu niet hoeft te vrezen voor zijn baan, en niet in de zorg werkt, zal extra stappen moeten zetten om de economie zo goed mogelijk te ondersteunen.
    Er wordt nu al besproken of in sommige bedrijfstakken de werknemers afstand moeten doen van hun vakantiegeld dit jaar.

Wel/niet op vakantie zal echt onze laatste zorg zijn dit jaar

GossipGirlxoxo, Pien86, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Ik denk dat er dan (helaas) grote verschillen zijn tussen scholen.
    De leerkracht van mijn oudste (groep 4) is elke ochtend 2 uren online, een uur voor groep 4 en een uur voor groep 3 via FaceTime. En verder bereikbaar voor vragen. En daarnaast hebben we een uitgebreide weektaak. Van de jongste (groep 2) zijn de juffen erg actief achter de schermen, zowel in de groepsapp ook voor het beantwoorden van vragen maar ook bijv. online programma's (gynzy bijv) af te stemmen op individueel niveau.
    En zo herken ik dat ook bij mijn collega's. Zostraks weer een uur online vergaderd met een deel van de collega's over een protocol.... tja dat soort dingen gaan wel gewoon door.

En die opmerkingen over vakanties.... er zijn er misschien een paar die dat roepen, dat is dan weer jammer voor de beeldvorming.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Zou ik voor mezelf geen punt vinden. Voor de kinderen wel. Die hebben nu geen vakantie namelijk.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #264 merah, 25 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2020
    Precies. Het zal mij bv ook zorg zijn of de contributie van de sportschool of de eigen bijdrage van de kinderopvang nu wel of niet wordt terugbetaald (ander topic). Ik snap dat als je in de bijstand zit of door andere reden al krap bij kas, dat dat dan wellicht anders is (en dat wil ik bij deze even gelijk benadrukken voor ik er commentaar op krijg). Maar ik vind het echt opmerkelijk dat mensen zich dit in deze crisistijd als 1 van de eerste dingen afvragen: waar heb ik recht op??!
    Ik denk dan, die sportschool moet ook blijven bestaan, hun instructeurs moeten ook blijven betaald. En als de sportschool er straks nog is, dan ben ik alleen maar blij. Normaal was ik het geld ook kwijt geweest en kon het blijkbaar financieel uit. Dus dan is dat nu ook mijn bijdrage voor onze tijd na Corona.

5. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Bij de aldi liggen oefenboekjes, boekjes van rompompom en maan roos vis. Mischien is dat een idee?

hummeltje5, PerfectLittleTwin en toch3 vinden dit leuk.
  6. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

omdat leerkrachten nu niet fysiek lesgeven, wil niet zeggen dat ze vanuit huis niets doen. Ik ben zelf docent en iedere dag zijn er appjes en mailtjes onder collega’s over lesstof (hoe het online aan te pakken ), programma’s maken voor studenten, toetsen en examens plannen, studenten individueel voorzien van materiaal, vergaderingen (online) over de nieuwste maatregelen. Achter de schermen gebeurt er heel veel!

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat houdt ‘vakantie’ voor jou in dan?
    Moet dat perse 6 weken zijn? Je gaat normaal ook geen 6 weken weg toch?

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zeg niet dat leerkrachten nu niets doen. Ik zeg alleen dat we allemaal (ook de leerkrachten!) een stapje extra moeten doen, straks, voor de opbouw van het land. En ja, dat betekent voor mij extra investeren in de achterstand die kinderen nu oplopen. Dus niet begin juli zeggen: ‘zo. En nu heb ik vakantie!’. Dat kan de rest van Nederland straks ook niet namelijk.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Eens, we hebben ook met alle verenigingen besloten dat de contributie gewoon door blijft gaan. We merken dat iedereen op achtergrond zijn best doet om wat dan ook op afstand te kunnen aanbieden, alle ondernemers doen hun best om de klanten maar te behouden nu.

We doen nu ook 2x per week iets wat we nooit deden: eten afhalen. Gewoon om plaatselijke restaurants te steunen.

Want wat moeten we als samenleving als we dadelijk allemaal "vrij" naar buiten kunnen en onze horeca failliet is.

hummeltje5, Mississippi, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
  11. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Waar heb jij gelezen dat leerkrachten vakantie nemen dan? Vind het knap dat je in de toekomst kunt kijken. Overigens werken de meesten in de schoolvakantie 2 weken door en beginnen 1 a 2 weken eerder. Oordeel niet over dingen waar je geen weet van hebt. Iedere beroepstak doet zijn best.

hummeltje5, baby90 en Juffie26 vinden dit leuk.
  12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit inderdaad. Nu nemen wij niet veel opvang af dus weinig aan eigen bijdrage, maar ik wil die helemaal niet terug. Ik heb het niet nodig, want we zijn allebei in dienst en krijgen ons loon doorbetaald. Ik hoop dat meer mensen zo denken, dat geld kan ergens anders veel beter gebruikt worden.

GossipGirlxoxo, hummeltje5, Jes88 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lees even terug graag voordat je op de kast gaat. Net zoals alles wat hier geschreven wordt is het reactie op reactie op reactie. Het begon met een opmerking van mij dat de scholen gewoon open kunnen op het moment dat dat kan. Ook als dat betekent dat er een soort zomerschool wordt opgezet. Verder niets.
    Verder goede contacten in het onderwijs. Mijn zus is ‘juf’, dus ik weet prima hoe het werkt in die sector.

GossipGirlxoxo, Pien86, Anan en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Zou je daar niet op voorhand melding van kunnen maken? Als een soort van waarschuwing?

GossipGirlxoxo, hummeltje5, Pien86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Nee maar vakantie is ook niet perse op vakantie zijn toch?

Vakantie is voor mij niks hoeven maar wel vanalles kunnen. Daar is nu geen sprake van. Ik kan dat relativeren als volwassene en beredeneren dat ik er nog niet zo slecht af kom in mijn persoonlijke situatie. Voor kinderen ligt dat anders. En dan ineens 2 weken vrij ipv 6? Uhm..
    Nogmaals ik pleit niet voor vakantie voor leerkrachten, maar wel voor de kinderen.

GossipGirlxoxo en hummeltje5 vinden dit leuk.
  16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Allemaal leuk en aardig, maar hoe zie je dit voor je als we weer zo'n bloedhete zomer krijgen?
    School van mijn dochter wordt bloedverziekend heet. En de warmte blijft hangen...
    's Nachts naar school?

Jes88 vindt dit leuk.
  17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Nou kennelijk niet echt...
    Mijn vriend werkt in de scheepsbouw, maar ik snap daar echt geen jota van hoor hoe dat werkt in zo'n bedrijf.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Jammer weer van die wedstrijd wie het het zwaarst heeft. Het is voor veel mensen moeilijk, werkgerelateerd en persoonlijke motieven.
    De 1 is niet zieliger dan de ander.

Queen, GossipGirlxoxo, hummeltje5 en 13 anderen vinden dit leuk.
  19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Melding hoeft echt niet, je ziet de plakaten op de winkel van een km afstand. En ieder huis heeft een flyer gekregen.
    Ik hoop dat de politie het in de gaten gaat houden.

Deel Deze Pagina