Fysio kunnen ze prima op afstand doen en mijn tandarts heeft haar praktijk gewoon open. Alle geplande controle afspraken gaan door mits je geen klachten hebt. Ik werk in een dokterspraktijk en zie ook patiënten zonder beschermende middelen. Patiënten zijn van harte welkom. Hebben ze Covid klachten dan werken we met beschermende maatregelen. Als minister Slob besluit dat de scholen na de meivakantie weer open gaan dan gaan ze open en hebben de leerlingen recht op onderwijs. Het is dan denk ik niet de bedoeling dat de leerkrachten hun kont tegen de kribbe gaan gooien omdat ze zich laten meeslepen in hun eigen angsten.
Mijn zoon van 16 jaar werkt als vakkenvuller in een Supermarkt en die komt met meer mensen in contact als dat een leerkracht doet. Die moeten dan ook allemaal maar thuis gaan zitten omdat ze zo bang zijn dat ze besmet raken want zelfs met aangepaste maatregelen valt het vaak niet mee om de vakkenvullers in de supermarkt met 1,5 m afstand te passeren.
Ik denk dat we het aantal overledenen ook niet te veel moeten bekijken deze dagen. Goede vrijdag, Pasen en weekend. Ik denk dat de aantallen vanaf donderdag weer een beetje goed doorgegeven worden. Nu zullen de aantallen laag zijn en ik gok dinsdag en woensdag echt een hoog aantal.
Ja precies, nu geeft het nog geen goed beeld. Maar daardoor vind ik de aantallen toch al vrij hoog voor een zondag. Misschien verwacht ik ook wel te veel.
Ik ben het eens met wat iemand anders hier ook al schreef, het lijkt wel of er vergeten word dat de bedoeling is dat de meesten mensen dit virus gewoon gaan krijgen.. Maar dat dit gecontroleerd en niet extreem snel gebeurd zodat iedereen de zorg krijgt wie hij of zij nodig heeft. Mochten de scholen weer open gaan gaat onze zoon ook gewoon weer naar school. Ondanks hij hoog risico is. Een arts vertelde pas dat kinderen ook hoog risico helemaal niet zo extreem ziek worden. We moeten ook niet vergeten dat je nu veel uitzonderingen hoort. Maar als je het tegen de bekende cijfers af zet het echt weinig voor komt dat er kinderen ernstig ziek worden of dood gaan. En voor leerkrachten? Ik denk dat de vakkenvuller meer mensen tegen komt vooral verschillend dan een leerkracht en dus meer risico loopt.
Volgens mij sowieso lager dan vorige week zondag. Ic cijfers - 30 deze worden wel dagelijks bijgehouden toch?
[QUOTE="Maan14, post: 22942875, member: 116906"]Ik ben het eens met wat iemand anders hier ook al schreef, het lijkt wel of er vergeten word dat de bedoeling is dat de meesten mensen dit virus gewoon gaan krijgen.. Maar dat dit gecontroleerd en niet extreem snel gebeurd zodat iedereen de zorg krijgt wie hij of zij nodig heeft. Mochten de scholen weer open gaan gaat onze zoon ook gewoon weer naar school. Ondanks hij hoog risico is. Een arts vertelde pas dat kinderen ook hoog risico helemaal niet zo extreem ziek worden. We moeten ook niet vergeten dat je nu veel uitzonderingen hoort. Maar als je het tegen de bekende cijfers af zet het echt weinig voor komt dat er kinderen ernstig ziek worden of dood gaan. En voor leerkrachten? Ik denk dat de vakkenvuller meer mensen tegen komt vooral verschillend dan een leerkracht en dus meer risico loopt.[/QUOTE] Dat is niet het hoofddoel en bovendien zinloos als er geen immuniteit (voor lange tijd) optreedt.
Dat is niet het hoofddoel en bovendien zinloos als er geen immuniteit (voor lange tijd) optreedt.[/QUOTE] Bij elke virus die je krijgt maakt je lichaam in meer of minderen maten anti stoffen aan en anders slaat het zich op als een soort herinnering je lichaam weet dat dus wat te doen bij dit virus. Echter weten ze nog niet hoe lang je antistoffen aanwezig blijven. Maar al is dit kort zullen de herinneringscellen het dus wel weten. Pas stond hier een heel stuk over van een viroloog op internet. Daar naast als dit niet hun 'bij' doel geweest was hadden we in een totale lockdown gezeten tot er een vacinatie beschikbaar zou zijn. Ik weet uit betrouwbare bron dat ze binnen 3 weken als het goed is op anti stoffel kunnen gaan testen en deze test dan geoptimaliseerd is. Door iemand die nauw betrokken is bij dit gebeuren. Deze test zou niet ontwikkeld worden als het niks zeg en mensen na ze antistoffen hebben alsnog dood ziek worden.
Dat is niet het hoofddoel en bovendien zinloos als er geen immuniteit (voor lange tijd) optreedt.[/QUOTE] Zinloos zou ik het niet noemen. Van een vaccin is ook maar de vraag hoelang deze immuniteit geeft. Zijn die ook zinloos dan?
Dat eerste is dus helemaal niet de bedoeling, er is nog veel te weinig bekend over de immuniteit om in te zetten op groepsimmuniteit. Het idee is dat groepsimmuniteit mogelijk gaat ontstaan bij maximaal controleren van het virus, en die maximale controle is voor nu het streven.
Zinloos zou ik het niet noemen. Van een vaccin is ook maar de vraag hoelang deze immuniteit geeft. Zijn die ook zinloos dan?[/QUOTE] Aan een vaccin gaan mensen niet dood. Aan het doorlopen van de ziekte wel. Bewust de bevolking de ziekte laten doorlopen, als er geen immuniteit optreedt (als, want dat weten ze simpelweg nog niet, bij apen lijkt het wel zo), vind ik heel wat anders.
Bij elke virus die je krijgt maakt je lichaam in meer of minderen maten anti stoffen aan en anders slaat het zich op als een soort herinnering je lichaam weet dat dus wat te doen bij dit virus. Echter weten ze nog niet hoe lang je antistoffen aanwezig blijven. Maar al is dit kort zullen de herinneringscellen het dus wel weten. Pas stond hier een heel stuk over van een viroloog op internet. Daar naast als dit niet hun 'bij' doel geweest was hadden we in een totale lockdown gezeten tot er een vacinatie beschikbaar zou zijn. Ik weet uit betrouwbare bron dat ze binnen 3 weken als het goed is op anti stoffel kunnen gaan testen en deze test dan geoptimaliseerd is. Door iemand die nauw betrokken is bij dit gebeuren. Deze test zou niet ontwikkeld worden als het niks zeg en mensen na ze antistoffen hebben alsnog dood ziek worden.[/QUOTE] Dit kun je nog niet weten. Kan best zijn dat iemand nu antistoffen heeft en volgens jaar toch ziek kan worden. Het schijnt ook al te zijn dat mensen die een milde versie krijgen ook minder antistoffen hebben. Daar gaat je groepsimmuniteit. Ze weten het simpelweg gewoon nog niet.
Maar kinderen hebben toch niet structureel meerdere dagen per week een snotneus? Ook in april/mei/juni? Mijn kinderen hebben echt een kwakkelende gezondheid (extreem prematuur en nog van alles daaraan gerelateerd), dus wij hielden ze altijd heel laagdrempelig thuis. Dat constant verkouden was de eerste winter op het kdv, maar daarna herken ik het echt niet in die mate.
Bij elke virus die je krijgt maakt je lichaam in meer of minderen maten anti stoffen aan en anders slaat het zich op als een soort herinnering je lichaam weet dat dus wat te doen bij dit virus. Echter weten ze nog niet hoe lang je antistoffen aanwezig blijven. Maar al is dit kort zullen de herinneringscellen het dus wel weten. Pas stond hier een heel stuk over van een viroloog op internet. Daar naast als dit niet hun 'bij' doel geweest was hadden we in een totale lockdown gezeten tot er een vacinatie beschikbaar zou zijn. Ik weet uit betrouwbare bron dat ze binnen 3 weken als het goed is op anti stoffel kunnen gaan testen en deze test dan geoptimaliseerd is. Door iemand die nauw betrokken is bij dit gebeuren. Deze test zou niet ontwikkeld worden als het niks zeg en mensen na ze antistoffen hebben alsnog dood ziek worden.[/QUOTE] Binnen 3 weken? Daar is toch al mee gestart door de bloedbank? Al weken terug is dat gemeld. Ik hoop niet dat het net als met de onderzoeken naar bs-leerlingen weer weken overheen gaan voordat überhaupt gestart wordt
Ik zeg nergens dat het een hoofd doel is. Het is een bijkomstigheid. Als ze niet wilde dat mensen besmet zouden raken zouden we namelijk in een totale lock down zitten..... Maar aangezien dat niet mogelijk is was de bedoeling gecontroleerd laten rond gaan of dit moet daar na ook weer gewijzigd zijn... Zodat de ic het aan zouden blijven kunnen. En heb je toevallig een link over de apen? Dit is namelijk wat ik over onderzoek naar apen en covid vind. https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/nieuwsartikel/apen-blijken-immuun-na-herstel-covid-19-.htm Al kan dit per aap natuurlijk verschillen. Maar ook per mens. Onze zoon had te weinig IGG antistoffen en IGA daar naast geen anti stoffen opgebouwd tegen de pneumovac. Nu uit eindelijk na een booster wel hoor. Maar zelfs deze simpele dingen verschillen erg per mens. Dus vast ook bij dieren. Edit dit onderzoek net tegen gekomen. https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/bouwen-alle-covid-19-geinfecteerden-immuniteit-op Interessant stuk wetenschappelijk onderbouwd. Over wel of geen groeps immuniteit. Eigenlijk weten ze het dus gewoon niet en gaat het nog lang duren voor ze dit wel weten omdat het een nieuwe ziekte is.
https://nos.nl/artikel/2330256-drukte-in-de-bollenstreek-burgemeester-boos-mensen-zijn-niet-welkom.html In de Bollenstreek zijn ook vandaag veel dagjesmensen op pad. Gisteren was het al erg druk, waarna gemeentes maatregelen namen en opriepen niet te komen. Dat lijkt niet veel te hebben geholpen. Burgemeester Arie van Erk van Hillegom, is het zat. "Het is net zo druk als gisteren en ook vergelijkbaar met andere drukke dagen in het voorjaar", zegt hij. "Ik denk weleens: hebben jullie onder een steen gelegen of zo?"