De laagdreppelige test. Dus eentje die gewoon makelijk gedaan zou kunnen worden bvb thuis of bij de huisarts. En dan aan de strengen regels voldoen dus met niet te veel fout marge. Prof had het over de puntjes op de I en dat het binnen 3 weken klaar moet zijn.
Misschien omdat het geen doen is om alle grensovergangen bemand te houden? Wat denk je dat er gebeurt wanneer jij in Duitsland gaat winkelen en je komt politie tegen? Ik vermoed een preek en terug naar huis als je geluk hebt. Een dikke boete bij pech. Ik woon ook dicht op de grens. Bij een fietstochtje in de omgeving moet ik moeite doen om in Nederland te blijven. Maar ik ga de grens niet over. Daar zijn ze duidelijk zat in. En terecht. Er moet nu gewoon niemand de grens over. En ook niet binnen het eigen land ver reizen. Met het beleid in Zweden snap ik die strengheid wel Als ik hier op mijn looproutes kijk hoe vaak ik de grens over kan. En daar zie je zelden een mens. En je bent zo km het volgende dorp.
Misschien mosterd, maar was het maar zo'n feest. Wij dragen geen bescherming (ook niet bij corona positief of verdachte patiënten). Wij worden niet getest (ook niet wanneer Corona vermoed wordt). Ik werk op een polikliniek, kom in contact met tientallen patiënten per dag, die zelf behoorlijk ziek zijn en behandeld moeten worden. Overigens ben ik wel van mening dat wanneer maatregelen versoepeld gaan worden, er meer beschermingsmiddelen moeten zijn en er meer getest moet worden.
En als de betreffende leerkracht in de risicogroep valt? Onze plusklasjuf heeft kanker, bleef dus al heel snel thuis (woont in Brabant, werkt in Gelderland).
Tja, continu rooster heeft voor- en nadelen, dat weet ik. Maar ik denk dat dat veel beter werkbaar is dan ochtend- en middagshifts. Zo elimineer je 2 momenten dat er veel ouders en kinderen in/uit school gaan.
Je kan hier nog gewoon tanken en boodschappen doen in Duitsland. Ze raden het niet aan, maar mensen kunnen het nog wel gewoon doen hier. Ze laten Duitsers ook gewoon nog de grens over. Ook Duitsers worden afgeraden hier te komen,aar ze kunnen er geen boete voor geven. Alleen met klem verzoeken terug te gaan. De grenzen zijn hier niet dicht. Een boete krijg je alleen als je coronaregels overtreedt door bijv met teveel mensen in de auto te zitten. Kijk, ik ga de grens niet over. Maar er zijn hier genoeg NL-ers die hier werken en daar wonen en nog nooit enige controle hebben gezien bij de grens of in de stad. Of hier wonen en toch naar Duitsland gaan om te tanken oid. Of het allemaal verstandig is is een andere vraag. Maar dat bedoel ik dus dat je hier nog alle kanten op kunt als je dat zou willen.
Mensen in kwetsbare groepen moeten gewoon niet gedwongen worden te werken in deze situatie. In geen enkele sector, of het nu onderwijs is of zorg of levensmiddelen. Daar moet je als leidinggevende, collega's, overheid gewoon pal voor gaan staan. Idem voor mensen met een kwetsbaar iemand in hun huishouden. Ik weet nog niet hoe en wanneer de scholen weer open gaan. En zodra ze weer open gaan, houd ik er rekening mee dat ze ook weer tijdelijk dicht kunnen gaan als het besmettingen weer oploopt. Maar ik hoop wel dat de overheid het dan eerder aankondigt. Dus niet eind van de middag "En oh ja, trouwens, vanaf morgen zijn de scholen dicht." Graag een dag of 3 vooraf aankondigen. Dat geeft ons de tijd om wat beter te plannen en kinderen vooraf de benodigdheden mee te geven.
Ik weet niet of deze al gedeeld was? Mooi stuk! Ikzelf ben het met veel dingen ook eens. https://www.volkskrant.nl/cs-b70b08df
Ik vind een continurooster ook niet fijn, maar ik denk wel dat als de scholen open gaan dit echt beter is. Mijn man zit in de MR en gaat dit zeker als voorstel op tafel leggen in de volgende vergadering.
Helemaal mee eens. Ik begin me steeds meer af te vragen als dit maanden zo doorgaat of de maatregelen wel zwaarder wegen dan alle problemen die eruit voortkomen.
Ik snap niet waarom het continurooster nu ineens de heilige graal is. Ik heb m'n kinderen liever thuis met eten. Dan weet ik zeker dat ze hun handen goed gewassen hebben, voordat ze eten aanraken en naar hun mond brengen.
Het is iets wat ik denk he, staat nergens in de media of wat dan ook ik denk dat het een hele mooie manier zou zijn om 2 contactmomenten te skippen! En ja, da's heel mooi dat je thuis zeker weet dat ze dan goed de handen wassen, maar met de ochtendpauze ben je er toch ook niet bij? Drinken ze ook wat en stoppen ze ook een stuk fruit of wat dan ook in hun mond ...
Ik heb ze de laatste week dat ze naar school gingen, bewust fruit met een vork meegegeven. Overigens moest de jongste van de juf handen wassen in de klas. En de oudste ging zelf even naar de wc om handen te wassen. (Die heeft een vleugje smetvrees, dus daar hoef ik me wat dat betreft qua handen wassen geen zorgen om te maken.) Maar bij overblijven werd handen wassen niet gedaan. Oudste deed het dus wel zelf. Maar de jongste niet, want als niemand tegen hem zegt dat dat moet dan doet hij het dus niet.
Maar bij continu rooster blijf je in principe bij je eigen leerkracht, dus als het bij de ochtend pauze goed geregeld is met handen wassen, zou dat bij de lunch pauze ook zo moeten zijn