Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sorry, echt de allerlaatste zorg dit!
    Ik zeg niet dat er geen dingen geregeld moeten worden. Ik zeg niet dat we begin juli de deuren van school gewoon open gezet kunnen worden. Ook dit vergt veel voorbereiding. Het vergt mensen met visie. Die niet denken in onmogelijkheden. Wij hebben airco in huis, met een joekel van een woonkamer. Groep 4 kan hier zo in, bij wijze van. Zo ook wellicht andere accommodatie in het dorp. We hebben een airco-boer in het dorp, die wellicht mobile airco kan leveren. Als daar tijdig op vooruit wordt gedacht dan is dat haalbaar. Etc etc etc. Denk in mogelijkheden. Sommige mensen hebben dit niet van nature. Anderen worden wellicht nu verlamd door angst, maar we moeten vooruit.

En s nachts naar school... als de airco-boer niet meehelpt, dan wellicht vroeg in de ochtend, of einde middag/begin avond. Kun je de rest van de dag vakantie vieren en op het strand liggen.

Queen, GossipGirlxoxo, hummeltje5 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    Ik denk dat de zorg medewerkers -op de IC - het echt het zwaarst hebben. En dan komt de rest van Nederland op de tweede plaatst. Normaal maak ik geen onderscheid, nu wel. Die mensen hebben zo’n belangrijke taak in de samenleving en houden de mensen die ziek zijn letterlijk op de been.

Maar verder ben ik het met je eens hoor.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Kansloos.

Anan vindt dit leuk.
  4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Begin juli begint hier anders wel de zomervakantie.... dus als eea dan niet snel geregeld wordt wordt het hem ook niet.
    Mijn vak is ongeveer denken in mogelijkheden, maar je moet ook op grote schaal denken en niet alleen de oplossing voor één groep van jouw kind in jouw woonplaats. Sommige plaatsen hebben tientallen scholen met honderden leerlingen.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Eens. Behalve dan de mensen in de ziekenhuizen die ipv hun normale uren deze x2 werken. En dat al wekenlang een stuk met nog weken/maanden te gaan. Die zijn voor mij wel echt de uitzondering hierop!
    En iedereen heeft het zwaar vanuit zijn eigen perspectief. En iedereen doet zijn best, maar in vergelijking met mezelf en vele anderen die waar ik de situatie persoonlijk van ken, zijn die mensen in het ZH wel de uitzondering.

gitta, GossipGirlxoxo, Novi en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    sorry?

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Precies. Werk aan de winkel dus!
    Gezamenlijk aanpakken. Scholen onderling. Niet op eigen eilandjes blijven.

hummeltje5, Pien86 en Fuddey vinden dit leuk.
  8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Tegelijk hetzelfde getypt :thumup:

Ysabella vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

@Syane en @Ysabella ik probeer het dan weer in perspectief te zien. Iemand uit de zorg typte hier vandaag ergens dat wij lekker kunnen aantrutten met onze kinderen thuis. Dan verlies ik al wel een stukje respect. Ten eerste is het hier helemaal geen aantrutten maar overleven. Dat kun je gewoon niet voor iemand bepalen.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Wie zegt dat dat niet gebeurd?
    Ik weet alleen niet of alles is opgelost met 4 weken extra 'zomerschool'. Daarbij zijn die paar weken onderwijsachterstand vermoedelijk niet het grootste maatschappelijke probleem straks.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik mis vandaag het vervolg nieuws over dat 6 april niet gehaald gaat worden. Na gisteren had ik verwacht dat daar vandaag wel iets over gezegd zou gaan worden, maar helaas compleet radiostilte daarover nu...

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, ik zit daar ook wel een beetje op te wachten inderdaad.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik weet ook niet of 4 weken voldoende is om alles bij te werken. Waarschijnlijk niet, maar het maakt het ‘inhalen’ in de schooljaren die nog komen gaan wellicht wat haalbaarder. Voor grensgevallen kan het net erop of eronder betekenen.
    Je schreef dat je vakantie wilde, niet voor jezelf, maar voor de kinderen.
    Bedenk dat ook het terugbrengen van structuur helend kan zijn voor kinderen. Als ik naar mijn kinderen kijk misschien nog belangrijker dan vakantie. Hopelijk vinden we een goede middenweg. Als we het maar met z’n allen doen.

GossipGirlxoxo, hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.
  14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    Aantrutten is niet echt een nette bewoording inderdaad, maar dan nog blijf ik bij mijn standpunt. Zorgmedewerkers hebben het gewoon zwaarder. Zei zijn op dit moment de motor van onze maatschappij en het is ontzettend naar dat jouw thuis situatie door deze omstandigheden ook zwaar zijn. Ik wil dat ook helemaal niet wegwuiven, maar ik wil niet met de mensen ruilen die nu dag en nacht mensenlevens proberen te redden. Ik heb echt meters ontzag voor hun.

MyMiracle, PenK, hummeltje5 en 12 anderen vinden dit leuk.
  15. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Kan iemand uitleggen waarom ze de piek op IC pas eind mei verwachten als het wel afvlakt? Laatste weten ze natuurlijk nog niet zeker, maar ik zou denken dat je die piek niet pas over twee maanden hebt.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Even terug lezen, zijn er meerdere die daar wat op denken/zeggen.

hummeltje5 en Nehneh vinden dit leuk.
  17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee en alle kinderen zitten in hetzelfde schuitje wat dat betreft. Die paar weken meer of minder maakt echt niet veel uit op al die jaren onderwijs.
    De examenleerlingen hoeven ook niet in de zomer hun centraal examen te doen.

Juffie26 vindt dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Het is ook gewoon hun beroep he? Daarmee wil ik niks afdoen aan de grote werkstress maar als je je als zorgmedewerker zo neerzet, nee daar kan ik slecht tegen.

Juffie26 vindt dit leuk.
  19. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.647
    1.252
    113
    randstad
    Het aantal besmettingen en opnames vlakt af maar mensen maar mensen liggen lang op de pc dus opgeteld kan het nog even duren voordat het ergste weg is op de ic.

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.225
    12.234
    113
    En zij nemen een heel groot risico om ziek te worden.

Het is voor iedereen aanpoten, maar ik vind dat iemand die dagelijks in de front linie staat mag vinden dat wij thuis wat aantrutten. Ik red geen levens, ik heb veel tijd met de kinderen, 2 dingen die voor mensen in de zorg compleet anders zijn. Hier ook meters ontzag! (En ja, ik werk ook en ik kom aan mijn uren door s avonds ook te werken, dus het is niet zo dat ik echt alle tijd heb).

GossipGirlxoxo, hummeltje5, jada08 en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina