Kan dat geen kwaad zo vlak voor het eten (alsin: als je er misschien wat van binnen krijgt)? (Los daarvan heb ik zelf het idee dat mijn huid er helemaal niet zo goed tegen kan...maar tegen water met zeep ook niet (heb al speciale zeep gekocht, daarmee is het minder erg). Voor mijn jongste dochter geldt hetzelfde, die heeft opeens weer allemaal eczeem plekken...) Mbt continurooster, de scholen hier in de wijk hebben dat al. Ze eten met de leerkracht in de klas. De school van de oudste heeft het niet, wel overblijf met een vaste overblijfmedewerker.
En stel dat volgende week wordt besloten de scholen en KDV weer open zal gaan met ''regels'' uiteraard na de mei vakantie.. zullen dan de zwemlessen ook snel volgen?
Hier ook. Doen ze Al vanaf de tijd dat ik daar op school zat. En dit Werkt prima. Bij mn zus zitten de leerkrachten ook gewoon tijdens pauzes in hun klas. Bij het buitenspelen zitten wisselen de leerkrachten het toezichthouden onderling af. Zo kunnen ze toch even zonder kinderen binnen zitten. En vaak genoeg zitten ze gewoon met alle leeerkrachten op het plein.
Ja, ik ben er sowieso voorstander van om pas maatregelen te versoepelen wanneer er voldoende hulpmiddelen zijn. Zoals mondkapjes, desinfectans, handschoenen. En als ik zie dat ik op mijn werk niet eens gebruik mag maken van een mondkapje, zie ik dat voorlopig nog niet gebeuren. En natuurlijk protocollen. 1,5 meter afstand, hoe ga je dat (ook op scholen) zoveel mogelijk hanteren. Natuurlijk gaat dat niet altijd en in alle gevallen, maar er moet wel over nagedacht worden, en tijd voor zijn om hier over na te denken.
Ja, kleinere groepjes ofzo! Hoop het wel, anders lopen ze daar ook alleen achterstand van op! Lastig zo allemaal!
Vind het niet leuk, maar meer een soort 'respect/hartje' toch onhandig dat we die functie niet hebben. Nu snap ik je frustratie een stuk beter. Jullie schoolbestuur is dus gewoon de gene die het niet goed doet. Wat verschikkelijk frustrerend lijkt me dat!!
Ja, dat is het ook. Inmiddels zijn ze wel gedraaid en worden we gefaciliteerd met het online lesgeven. En ik roep nog steeds hoopvol ‘tegen de tijd dat we eraan gewend zijn, mogen we weer naar school’. Maar ze kunnen dan vanuit mijn kant wel een zeer kritische blik verwachten. Niet strenger dan de voorschriften van de overheid. Maar ik ga er wel op staan dat die voorschriften nageleefd gaan worden. Kan me niet schelen wie ik allemaal moet bellen, mailen, twitteren etc. Desnoods met m’n kop in de krant. Maar ik laat me niet meer zo piepelen als aan het begin van de crisis. Dus waarschijnlijk ben ik dat kritisch denken hier al aan het oefenen Neemt niet weg dat ik alle ideeën waardeer. En dat wat praktisch toepasbaar is zeker ga meenemen. Want naast kritisch moet je ook gewoon realistisch blijven. Uitgangspunt blijft voor mij: zo snel mogelijk naar school. Maar daarbij vind ik ‘snel’ en ‘mogelijk’ allebei even belangrijk!
Ivm corona is het een idee maar normaal is dat thuis eten hier echt even een rustmoment dat ze nodig hebben. Even niet met tig kinderen in de klas maar alleen eventjes hun zussen om hun heen en hun verhaal van de ochtend kwijt kunnen. Ik hoop dus niet dat dat iets is dat blijft ( hier op school blijft nog geen 10% van de kinderen over)
Hier is continu rooster bij de jongste afgeblazen na onderzoek, maar aan de andere kant kunnen ze geen ouders vinden voor tussen de middag omdat die op die dagen allemaal aan het werk zijn (inclusief mijzelf). Grootste deel van de kinderen maakt dus gebruik van opvang tussen de middag. Leerkrachten staan op de pauze voor hun zelf, en dan waren ze toch nog ouders nodig, daardoor geen continu rooster, tja ... Maar goed, dat is een andere discussie. Persoonlijk vind ik het een gejaag van niets als ze dat uurtje tussen de middag thuis zijn. Racen om op tijd aan tafel te zitten (ze staan nooit om 12 uur buiten) en om 13 uur moeten ze weer in de schoolbanken zitten.
Begrijp dat je daar behoorlijk gefrustreerd van raakt! En ben het met je eens hoor, het moet wel mogelijk zijn dat ze naar school kunnen, maar daarin vertrouw ik op de adviezen die aan het kabinet verstrekt worden vanuit RIVM. En het zou fijn zijn als dat snel kan (als in: na de meivakantie), en als dat niet kan ... Dan is het niet anders!
Ik snap wat je zegt, heb me daar ook op verheugd toen de kinderen net op school waren, maar mijn kinderen vonden dat gerace tussen de middag echt 3x niks. Ze zijn al redelijke relaxte eters, dus was er helemaal geen rustmomentje. Een gejaag om op tijd uit de klas met jas en spullen uit te komen, dan snel snel naar huis, dan moest ik ze het eten echt erin praten, ook snel snel. Dan snel naar de wc, weer jas aan en weer snel snel naar school.
Voor mijn jongste hoop ik eigenlijk dat hij tot de zomervakantie thuis mag blijven. Die is eindelijk zover dag hij kleine stapjes maakt in zijn zindelijkheid. Terug naar school zou alles weer overhoop gooien. Aan de andere kant vraag ik mij af of hij dan na de zomervakantie wel echt aan groep 3 toe is.
Bij ons op school sinds dit jaar continu rooster. De 5 jaar hiervoor was de tussen de middag pauze verlengt naar 5 kwartier en 15 minuten later uit. Dat was echt een stuk rustiger tussen de middag dan het uur wat we daarvoor hadden. Helemaal als er kindjes mee waren om een broodje te eten.
Ik heb een patient die op een van de laboratoria werkt aan het vaccin en die zei ook dat het echt geen jaren meer gaat duren en had het ook over eind dit jaar. Zeker hoopgevend!
Mwah weet niet of men beseft dat het vaccin dat er in september (?) is sowieso onvoldoende getest is. Gevolgen op lange termijn zijn ook onbekend. Desniettemin juich ik het toe met een oog op angstbestrijding. @Poolvos hoe denk je daarover? Zal het vaccin veilig genoeg zijn?