Dat beademingsapparaat van die studenten is inderdaad fantastisch. Die club mag trots op zichzelf zijn! En super dat ze de tekeningen gewoon ter beschikking stellen, zonder er een slaatje uit te willen slaan.
Zelf vermaken gaat hier een stuk beter dan zelfstandig aan het huiswerk zitten. Mijn punt is vooral dat als de scholen dicht blijven er een volledig schooltijdvullend programma moet gaan komen, waarbij de leerkracht de lessen en de motivatie doet. Dan kunnen de ouders die uren ook volledig bezig zijn met hun werk en overleggen. Tijdelijk was prima maar dit is geen lange termijn oplossing. Deze optie zou echt mijn tweede keus zijn, het liefste heb ik dat ze weer naar school gaan. Kinderen vrijstelling geven zou dan een goede derde optie zijn. Er zijn genoeg schoolaccounts waar ze wat werkjes kunnen doen zonder dat de ouders moeten begeleiden. Zonder dat daar meteen een heel schema bij zit en waar flink wat tijd in gaat zitten voor de ouders.
.. Waauw, lekker onrespectvol zo... Wat een onzin trouwens dat scholen in Nederland 'voor niks' gesloten zijn. Alsof jullie anders zijn dan de rest van Europa...
Wil je alsjeblieft niet iedereen over 1 kam scheren? Echt belachelijk deze reactie. Moet echt om mijn handen zitten nu.
Ik geef onze kinderen geen les. Als er bij bepaalde opdrachten (extra) uitleg hoort, dan ga ik er vanuit dat de leerkracht dat zelf doet. Ik denk niet dat ik mijn kinderen gemotiveerd krijg om in de avonduren of in het weekend schoolwerk te doen. Verder kunnen we er met zn allen vanuit gaan dat er echt wel een onderbouwing komt waneer scholen weer open mogen en dat dat dan ook verantwoord is. Dat geldt natuurlijk voor alle maatregelen die versoepeld gaan worden. Ik neem aan dat van het onderwijs hetzelfde verwacht gaat worden als van de gezondheidszorg. Houd afstand waar mogelijk (en dat kan dus niet altijd), zo min mogelijk personen in een gebouw/lokaal en bij verkoudheidsklachten én koorts thuis blijven. Overal werken ouderen (ik dacht dat de risicogroep boven de 60 is en niet 50), dus dat is op zich geen reden om het anders te doen. Mijn moeder ziet haar kleinkinderen ook niet, maar knuffelt wel 3 dagen in de week met verstandelijk beperkte cliënten (die houden ook geen afstand). Ik ben benieuwd wat er volgende week gezegd gaat worden. We kunnen voor nu alleen maar afwachten. Ik hoop wel dat ouders en het onderwijs zich dit keer wel neerleggen als besloten wordt dat (basis)scholen weer open kunnen.
Na de meivakantie is nog 4 weken verder. Dat zouden wij dan toch ook kunnen doen? En wat ik al eerder benoemde: 6 weken later is het alweer zomervakantie voor de eerste regio. Juist zo kunnen we de teugels een beetje laten vieren en weer aantrekken in de zomer, mocht dat nodig zijn.
@Bubbel Begrijp ik. Vanuit school is er bij ons weinig begeleiding. Veel herhaling/makkelijke dingen. Dan maar alles stop zetten of volledig thuisonderwijs tussen bijv 9 en 14
Vandaag zijn er 210 patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest) gemeld. Er zijn 122 personen als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld. Bron: rivm Ik had hogere cijfers verwacht na het paasweekend. Dus mij "valt het mee".
Leerkrachten willen wél dat de scholen open gaan máár op een veilige en verantwoorde manier, hier zijn ze al vanaf de sluiting bezig met denken in mogelijkheden. Eerst razendsnel goed ondersteuning voor thuisonderwijs opgezet en ondertussen dus al druk met ‘hoe moet het als we weer open kunnen?’. Vitaal beroep betekent niet dat je alle risico’s maar moet negeren, je moet er mee leren werken - en hier doen ze dat dus door uitstekende ondersteuning te bieden voor thuisonderwijs.
Ze delen toch wel flinke boetses uit: 400 euro per persoon: https://www.omropfryslan.nl/nieuws/952563-liveblog-geen-nieuwe-sterfgevallen-fryslan-vijftien-nieuwe-positieve-tests 11:14 Boete voor vier mensen in één auto De politie in Leeuwarden heeft dinsdagochtend vroeg vier mensen een boete gegeven omdat ze bij elkaar in één auto zaten. De vier mensen waren geen familie van elkaar, en kregen een boete voor het overtreden van de regels. Het gaat om drie mannen uit Leeuwarden van 20, 22 en 24 jaar, en een man van 23 uit Onnen in Groningen. Zij hielden in de auto natuurlijk niet genoeg afstand van elkaar. De boete is 404 euro per persoon.
Er zijn landelijk al duizenden boetes uitgedeeld als ik de verschillende (regionale) nieuwssites mag geloven. Idd €400 per persoon, minderjarigen €95. En daarnaast nog tig waarschuwingen. Prima dat ze dit doen trouwens
Ik ben benieuwd wanneer ze de cijfers van de huisartsen gaan tellen. Vanuit cbs is gepubliceerd dat de sterfte cijfers per week gemiddeld 2x zo hoog zijn als gemeld aan rivm. Bepaald obv oversterfte. Huisartsen zijn nu bezig met registratie van patiënten met zwaar vermoeden van corona. Daarnaast moeten nog cijfers komen uit verzorgingstehuizen. Ik denk dat de grafieken nog flink omhoog aanfepast zullen worden. (IC)opnames zijn wel absoluut, en die geven een positief beeld. Ik ben bang dat de nog ontbrekende sterfgevallen volledig ouderen zijn die niet meer doorgestuurd (willen) worden naar het ziekenhuis.
@onderwijs Voor alle duidelijkheid, ik heb zelf geen link met het onderwijs en dus ook geen belangen/aandelen etc Over staken heb ik persoonlijk zeker een mening, maar die discussie staat toch volledig los van wat er nu gaande is? En er zullen vast leerkrachten zijn die er nu van 'genieten en profiteren'. Er zijn overal en altijd prettige en minder prettige werknemers. Maar volgens mij is het gros van de leerkrachten alles behalve gelukkig met deze situatie. Als ik kijk naar de leerkrachten van onze kinderen... Niets dan lof hoor! Ze maken er het beste van, kost ze waarschijnlijk meer tijd dan anders maar daar hoor je ze niet over. En die leerkrachten zijn er dus ook! Hulde.
Morgen idd een inhaalslag ik ben benieuwd.ik kijk tegenwoordig wat meer naar de ic cijfers,dat is ook leidend voor dat de maatregelen kunnen worden versoepeld