Zo doen wij het ook. Ik doe alles wat ik bij lokale ondernemers kan kopen bij lokale ondernemers (deed ik altijd al maar nu extra) We bestellen inderdaad 2x per week eten, halen extra boeketten bloemen etc. Wij doen maximaal ons best de economie draaiende te houden. Laten ook gewoon alle abbonementen doorlopen. Bij mijn man begonnen de eerste thuiswerkers al te mopperen over compensatie voor hogere energie rekening, even serieus....... zijn allemaal mensen die 2x modaal verdienen
Ik zei vandaag al tegen iemand dat wij besloten hebben elk weekend een keer bij een lokaal restaurant te bestellen, normaal doen we dat nooit. En dat dat heel goed van ons is om zo de economie te steunen.....maar ook heerlijk makkelijk voor onszelf
Ja Tuc het is gewoon hun beroep, dit horror scenario is ook vast tijdens de studie besproken en meermaals geoefend.
Nee maar dat is het voor niemand, juist daarom moet dit geen wedstrijd worden en heeft niemand het recht om een ander naar beneden te halen. Niemand dus.
Wil jij met ze ruilen dan? Het moet inderdaad geen wedstrijd worden, maar ik denk dat wij met zijn alle kunnen stellen dat deze mensen het zwaarder hebben als de gemiddelde Nederlander op dit moment. Dat is toch ook niet zo moeilijk te bedenken?
Dit inderdaad. En die mensen hebben ook gewoon kinderen die extra zorg nodig hebben. Kinderen die van slag zijn door alles. Ik denk dat iedereen het zwaar heeft en zij extra zwaar.
Ik denk dat zij ook niet willen ruilen. En verder laat ik het hierbij, het wordt toch de wedstrijd zo.
Ik vind dit echt Nederland op z'n smalst weer. We hebben die enorme solidariteit van vorige week nodig, nog steeds. En ook het "wij" in plaats van "ik" gevoel. Ja, we zullen ALLEMAAL handen uit de mouwen moeten steken. Ook de kinderen, het overgrote deel is veel flexibeler dan we denken, dat zien we nu wel. We verwachten van vluchtelingen die hier aankomen dat ze zich aanpassen, en snel als het kan. Dat hun kinderen meteen meedraaien, en als het even kan binnen een paar maanden de taal + de normen en waarden hier machtig zijn. Als ze dat niet lukt zijn ze kansloos en profiteurs. En ze moeten vooral niet aankomen met psychische gevolgen van hun ellende, want ze willen alleen huis en gratis geld. En zo kan ik even doorgaan. En wij staan aan het begin van beperkingen die misschien 1% hun ellede vertegenwoordigt. Ervaringen zijn niet vergelijkbaar, maar laten we aub blijven relativeren. Als 1 verloren zomer het ergste is ons als familie zal overkomen in deze crisis, teken ik daar vandaag nog voor.
Dat klopt. Maar focus je nu niet maar op 1 iemand die dat hier nu neerzet. En het is gewoon hun beroep? Dat klopt. Maar voor hen geldt nu hun cao niet meer. Zoals ik hier al eerder neerzette heeft mijn vriendin afgelopen week 62 uur gewerkt en komende week 50 uur. In volledig beschermend pak, wat super zwaar is, ook lichamelijk. En onregelmatig inclusief nachtdienst. Dat is normaal al erg zwaar bij gewoon 36 uur werken en zonder al die patiënten die nu zo doodziek zijn. Haar kinderen ziet ze nauwelijks. Haar man werkt ook nog in het ziekenhuis. Kinderen gaan naar school maar verder nergens heen omdat hun gezin extra risico loopt en ze elk risico willen voorkomen om het te verspreiden. En naast dit alles moeten ze ook gewoon hun boodschappen doen en huishouden bijhouden. Ze hebben zorgen over hun familie. Wat mij betreft hebben ziekenhuis medewerkers het dus inderdaad zwaarder dan de rest. En is dat pas echt overleven.
Mensen (onderhand) dood zien gaan van benauwdheid met angst in hun ogen, zonder familie en zelf helemaal ingepakt in een maanpak met blauwe plekken op je gezicht van de maskers. Dat is de realiteit. En ja dat is hun werk en realiteit. Maar daar hebben ze niet zelf voor gekozen. En niemand zal zeggen dat de stress van kinderen thuis scholing geven en nog 8 uur moeten werken niet pittig is. Maar het is gewoon van totaal andere orde.
Ik vind het thuis ook best pittig met 3 kinderen en allebei werk dat gedaan moet worden, maar dat staat echt niet in verhouding met het werk dat mijn collega s op de IC en (gesloten) coronaafdelingen aan het doen zijn. Diep respect voor hun.
Ik ook hoor, bakker, slager en groenteboer elke week een paar keer (deed ik normaal af en toe), scheelt me aan vers spul ook nog eens een bezoekje supermarkt. Bloemen haalde ik al nooit, nu dus ook niet. Heb bij de plaatselijke kledingshop online twee leuke jurkjes gekocht, ze stimuleren juist online te bestellen. En eten bestellen ook 1x pw. Heerlijk
Ik had helemaal niet moeten reageren. Ik blijf bij mn standpunt: het is is geen wedstrijd wie het zieligst is. Dit is voor iedereen zwaar, voor de hele maatschappij
Dit vind ik dan weer super nieuws! Goed meegedacht van het OM: OM doneert medische hulpmiddelen aan huisartsen Het Openbaar Ministerie Midden-Nederland heeft duizenden medische hulpmiddelen gedoneerd aan huisartsen in de regio. Deze waren in beslag genomen in een onderzoek naar hennepteelt. OM en politie Midden-NL hebben i.s.m. dienst Domeinen 75.000 wegwerphandschoenen, 1800 overalls, 4000 overschoenen en 50 maskers geschonken aan huisartsen in de regio. Deze goederen waren eerder in beslag genomen in een onderzoek naar facilitering van hennepteelt. #coronanl OM Midden-NL 16:15 - 25 maart 2020
Wat een goed idee om bij de lokale horeca te gaan bestellen om ze een beetje te steunen in deze moeilijke tijden. Ga ik doen! Ik had m'n kapper ook al geappt dat ze me maar een tikkie moest sturen, toen ik vorige week de afspraak afzegde. Ik heb graag dat ik hierna weer bij haar terecht kan. Ze wilde er niks van weten. Maar ik voel inderdaad wel de behoefte om, waar dat kan, toch de sectoren die het lastig hebben wat te steunen. Wij hebben het geluk dat ons salaris door deze situatie niet bedreigd wordt. Ik hoorde dat we de eigen bijdrage van de kinderopvang terugkrijgen, dus feitelijk gaan wij er daarmee financieel juist op vooruit Nou ja, man gaat straks ook thuiswerken dus dat gaat dan wel klauwen met geld kosten aan koffie. Maar wij hebben de financiële mogelijkheden om een bijdrage te leveren aan het draaiende houden van de economie. En dan eerlijk gezegd liefst de lokale. Ik heb de laatste tijd ook wel een paar dingen online besteld. Want ja; verkouden. Dus ook voor dingen die ik nodig heb, mag ik nu de stad niet in. Maar ik denk dat zaken als bol.com mijn bijdrage niet speciaal nodig hebben. Ik geef mijn geld inderdaad liever uit aan fysieke winkels en lokale horeca. Die wil ik na deze crisis graag weer kunnen bezoeken.
Onze kleuterjuffen lijken ook niks te doen. Maar die van groep 5 en 6 + plusklasjuf doen echt wel moeite. Kinderen krijgen genoeg werk, dagelijks mailtje(s) en/of telefoontjes naar de kinderen
Het zou me niks verbazen dat loodsen en schuren in Brabant vol liggen met beschermmiddelen. Kunnen die drugsbazen het niet ergens anoniem dumpen/doneren? En betrek al die locale drugslabs in de intwikkeling van het vaccin, innovatie en creativiteit hebben ze! #sarcasmemodus uit