Oei nee dat klinkt echt niet ok, hier echt het omgekeerde eigenlijk. Met rekenen liepen kinderen tijdens de instructie een beetje vast - het ging misschien te snel of het is via Teams gewoon te nieuw en spannend nog, maar de juf blijft echt positief en helpend, hakt het weer in behapbare stukjes, legt het nog eens uit en zegt ook hoe trots ze op iedereen is. Hele prettig instructies zo, en echt vooral zo sociaal - daar zetten ze hier erg op in. Ja, ze behandelen de lesstof, maar het contact is het belangrijkst.
Onderwijsbond (praat deze wel namens de leraren?) geeft aan dat leraren boos zijn omdat momenteel nagedacht wordt over de opstart van scholen. Wanneer moet in de ogen van leraren dan gestart worden met nadenken daarover? Want ik kan op heel veel aspecten meegaan met de zorgen van docenten. Maar ik lees nergens wat de constructieve plannen vanuit het onderwijs zijn hoe WEL op te starten? Dit had ik ook tijdens de stakingen. Vrijwel niemand wilde vertellen wat WEL de oplossingen zijn voor de problemen. Met enkel benoemen wat niet kan komen we (nogmaals) geen stap verder. EDIT: correctie. Dat lees ik wel: van Tupp. En dat is echt de enige. Incl keerkrachten die ik persoonlijk ken. Voor de rest hoor ik alleen wat de problemen zijn. En dan probeer je mee te denken, dat mag niet want alles wat men voorstelt kan niet.
Ik heb gevraagd of het niet een idee was om als kinderen dingen structureel (!) niet af hebben, de ouders bericht te sturen en de kinderen niet elke dag rechtstreeks hierop aan te spreken. Dat wilden ze niet. Wat er nu ook gebeurt is dat als Pietje zegt iets wel te hebben gemaakt, dat de juf dan haar staatje ‘presenteert’ (hier via Google Meet) waar ook alle resultaten van andere kinderen op staan. Zo kan ik dus van 16 kinderen zien wie wat heeft gemaakt, hoeveel procent goed/fout etc. En nu ben ik discreet, maar mijn dochter zei gelijk:’ ik zag dat die en die echt heeel veel fouten maakt mama!’ Dat vind ik ook echt niet kunnen.
Hier hetzelfde, maar zonder contactmoment. Wel reageren ze op digitale vragen en summier op de ingeleverde opdrachten. ('Nakijkblad nodig?' en 'je maakt nog wel wat fouten maar dat mag op dit niveau') en stuurden ze de eerste weken aan het einde van de week een filmpje. Nu ook niet meer.
Dat is bizar, hier denken ze al aan hoe opstarten er uit moet gaan zien sinds 15 maart bekend werd dat ze moesten sluiten. Ik geloof echt niet dat dit onderwerp niet op íedere school speelt in het teamoverleg.
Dat afstandsonderwijs kan dan natuurlijk veel minder intensief. Kinderen moeten hun vragen zoveel mogelijk opsparen voor hun dag. Denken in oplossingen. En zoals ik de meeste leerkrachten hoor missen zij vooral het contact.
Zeker wel. Kreeg vandaag nog een mail vanuit bestuur om ideeën te delen van hoe het onderwijs er uit zou moeten zien straks. Maar dat deel ik niet allemaal hier.
Is het een idee om hier een apart topic over te starten, zodat we hier weer verder kunnen met nieuws?
Lijkt erop dat ze de piek van mei niet gaan halen met de ic's? (Of er moet wat gaan veranderen) de deskundigen hebben het blijkbaar niet altijd op het juiste eind
Tweede Kamer wil tijdelijk verbod op uitverkoop om kleine ondernemer te helpen - https://nos.nl/l/2330464 Van mij mogen ze, maar of het helpt? Mijn hoofd staat überhaupt niet naar kleding kopen.
Ik koop wel nog steeds online kleren en de bezorgtijd is echt veel langer dan normaal. Er wordt ook bij het bestellen aangegeven dat het erg druk is. Dus er zijn toch best wat mensen die blijven kopen.
Ik denk dat veel kleine ondernemers geen (grote) afzetmarkt hebben online, dus die profiteren daar niet van. Ik denk dat de fisieke winkels het erg rustig hebben, maar zeker weten doe ik het niet, want ik kom überhaupt niet meer in de stad
Ik heb een nieuw topic geopend voor de scholen discussie. Kunnen we hier weer on topic gaan naar corona nieuws?
Is het openen of dicht houden van de scholen geen corona nieuws dan? Overigens was dit topic oorspronkelijk niet per se bedoeld om alleen nieuwsberichten te delen. Maar juist om ideeën / zorgen / ervaringen uit te wisselen.
Ja dat vind ik ook. Er hoeft niet elke keer een nieuw topic aangemaakt te worden als er even wat langer door wordt gegaan op een onderwerp lijkt mij? En wat mag er hier nog wel geplaatst worden als nieuws?
Het werd een discussie van meer dan 10 pagina's vol En aangezien het voorlopig een veel besproken onderwerp blijft kun je voor dit specifiek onderdeel beter 1 algemene plaats inrichten... Dan hoeven mensen die hier voor nieuwsberichten komen niey 10 pagina's door te lezen wat over 1 onderwerp gaat