Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat kan ik me heel goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Ik heb ook zo die momenten. Ik doe mijn best om er positief tegen aan te blijven kijken want al die worst case scenario's word ik gewoon gigantisch down van.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Eens!
    Ik hoop dat er ook vergelijkbare regeling komt voor het extra collegegeld + studielening als gevolg van sluiting van scholen en universiteiten.

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb dit ook inderdaad.

Wij zijn bijvoorbeeld sinds 6 maart niet meer bij onze ouders geweest.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.312
    23.459
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Pff ja, hier ook, maar dan 1 maart. Zijn normaal elke 2 weken op zondag met mn zus en haar gezin bij mn vader. Ik mis ze enorm. Maar ze wonen ook nog eens in brabant, op 1,5 uur rijden. En mn vader heeft in november een herseninfarct gehad, heeft diabetes, hoge bloeddruk. Ik durf het gewoon niet aan.

5. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Wat vonden jullie vandaag van de persconferentie? Vond het niet echt hoopgevend voor a.s dinsdag ofzo om goed nieuws te verwachten met betrekking tot versoepeling van scholen?

sprits en Syane vinden dit leuk.
  6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Nieuws uit België :

Officiële verlenging vn alle maatregelen tot 3 mei, geen grote evenementen tot 31 augustus.

Doe-het-zelf zaken en tuincentra mogen wel de deuren openen mits ze social distancing kunnen handhaven.

Bewoners van woonzorgcentra en instellingen mogen terug bezoek krijgen vn 1 persoon (telkens dezelfde), zelfde geldt voor mensen die geïsoleerd wonen en zichzelf niet meer kunnen verplaatsen.

hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Oh en misschien ook wel interessant, er zijn op redelijk grote schaal testen afgenomen binnen wzc (een heel aantal met gekende besmettingen en een beperkt aantal zonder).

19% van alle bewoners blijkt besmet, maar belangrijker, van alle personen met symptomen blijkt maar 47% ook effectief besmet.
    Dat betekent dat de sterftecijfers die België nu optekent, zo goed als zeker een grote overschatting zijn.

Luckyme96, Lafayette, hummeltje5 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Maar ook niet negatief. Ik weet het niet het blijft gissen. En ik denk dat ze daar ook nog steeds niet meer weten en met smart wachten op het onderzoek van het rivm.
    Er wordt wel steeds vaker gesproken over versoepelen en dan denk ik dat het onderwijs toch vooraan staat. En als dat na 11 mei is hebben we nog bijna 4 weken voor het zover is.

suus1983 en 1991Mamavanvier vinden dit leuk.
  9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Ik kijk niet, word daar erg neerslachtig van. Heb opgevangen dat Rutte trots is en dat wij moeten volhouden omwille zulke uitspraken kijk ik dus niet.

amdaa en 1991Mamavanvier vinden dit leuk.
  10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In duitsland willen ze vanaf 3 mei stapsgewijs de scholen weer gaan openen.... Ik hoop dat Denemarken ook goed uitpakt... Op zich is 21 april dan 'vroeg' om al een beslissing te nemen - maar toch hoop ik dat datgene wat daar meespeelde om tot die keuze te komen- hier ook meeweegt. Dat de situaties iet wat vergelijkbaar zijn...

11. QueenMuffin

QueenMuffin Niet meer actief

Denk dat ze het bewust zo hebben gebracht zodat niet heel Nederland de straat op gaat en denkt : ach het gaat weer de goeie kant op dus kan wel weer mijn gewone ding doen.

Ik vond het zeker niet negatief

1991Mamavanvier en Sopje1234 vinden dit leuk.
  12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij sinds carnaval niet meer omdat we toen al direct zelf betrokken waren bij het virus met een hoop onduidelijkheid en het zekere voor het onzekere in acht nemend.

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Geen idee of t al geplaatst is maar hoorde net dat 5300 bewoners uit verpleeg- en verzorgingshuizen zijn besmet (gegevens heeft V&V zelf bijgehouden).
    Er is niet bekend hoeveel bewoners hieraan zijn overleden. Wel is bekend dat 50% van de overledenen in deze huizen positief was getest.

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik verbaas met vooral over het stukje 'VWS vind dat het de taak van BuZa is evv.'.
    Dan denk ik: hoezo staat er niet gewoon in de protocollen aan wie die taak toebedeeld is? :|
    Dat zou toch geen kwestie moeten zijn van dat nú nog uit moeten gaan vechten? Dat had allang besloten moeten zijn en aan de hand daarvan had er een pva (plan van aanpak) moeten komen door de betreffende partij.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dat kennelijk nogsteeds niet besloten is wie de verantwoording hierover heeft.

Poolvos vindt dit leuk.
  15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    18.43
    Zowel in Duitsland als in België geldt een "dringend advies" om mondkapjes te dragen. Dit is woensdag bekend geworden. Het dragen van mondkapjes ter bescherming tegen het coronavirus wordt aanbevolen voor inwoners van België in situaties waar geen 1,5 meter afstand kan worden gegarandeerd of waar veel mensen zijn. "Het dragen van stoffen mondmaskers zal een belangrijke rol gaan speen bij de overgang naar een normale situatie", zei premier Sophie Wilmès na afloop van een vergadering met de Nationale Veiligheidsraad en de leiders van de deelregeringen. Het land gaat de productie van mondkapjes opvoeren, zei ze.

-> De Jonge zei vanavond dat het in Nederland "niet nodig" zal zijn om mondkapjes te dragen.

Ik snap dat er een tekort is, maar zulke kreten helpen niet. Nu gaan we dezelfde kant op als met het testen. Door tekorten worden onjuiste stelligheden naar buiten gebracht
    In plaats dat nu maximaal wordt ingezet ib de productie van niet-medische mondkapjes.
    Nu we dit nog op tijd kunnen aanpakken.

Zwierezwaai, Lafayette en hummeltje5 vinden dit leuk.
  16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
  17. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Er stond in dat artikel dat de OV kaart nog één jaar geldig is na einde van de studietermijn (en dat gaat nu dus verlengd worden met 3 maanden).

Nellie4 vindt dit leuk.
  18. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Weet iemand of er nog iets bekend is gemaakt over dat stadje midden in de brandhaard in Italië waar nul besmettingen waren en waarvan ze dachten dat dat genetisch bepaald kon zijn?
    Na dat bericht heb ik er eigenlijk niks meer over gehoord..

19. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.610
    13.844
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #3299 hummeltje5, 16 apr 2020
    Laatst bewerkt: 16 apr 2020
    Persconferentie niet gekeken maar wel op het nieuws eerder vanavond gehoord dat van de ouders 50% wil dat de scholen open gaan, 1/3e (dus iets meer dan 33%) wil dat niet.
    De overige 17% zeiden ze niks over maar die zullen wel neutraal zijn of niet gestemd hebben.
    Stemt me toch een héél klein beetje hoopvol.

Daarnaast was eerder al bekend gemaakt dat de eerste versoepelingsmaatregel sowieso de scholen gaat zijn.

Of dat na de meivakantie gaat worden is nogsteeds afwachten.

Edit: even gezocht of hier ook een artikel over was geschreven:
    https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/50-van-de-ouders-wil-dat-basisscholen-na-de-meivakantie-open-gaan/

Wel een beetje magertjes: iets meer dan 1000 ouders ondervraagd hierover. Zal dat representatief genoeg zijn is de vraag.

En volgens dit artikel is het dus 37% vd ouders die niet wil dat de scholen open gaan itt. 33% wat werd gezegd op t nieuws.

1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  20. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.892
    7.957
    113
    Harvard-studie: komende jaren meerdere uitbraken mogelijk - https://nos.nl/l/2330560

Alles wat ze zeggen klinkt logisch. Een 1,5 m samenleving mogelijk tot 2025. pffff moet er niet aan denken :(

Deel Deze Pagina