Ik weet niet of deze al geplaatst is: https://www.nu.nl/coronavirus/6045092/rivm-ongeveer-3-procent-bloeddonoren-heeft-antistoffen-tegen-coronavirus.html
Dit was meer dan ik had verwacht! Dat zou dan betekenen dat zo’n 500.000 mensen al besmet zijn geweest. Dan zou het sterftecijfer dus onder de 1% nog liggen
Waar ik mij zorgen over maak: niet iedereen heeft dus antistoffen aangemaakt (ouderen dus niet) en mensen met milde variant dus ook niet? En de mensen die wél antistoffen hebben aangemaakt... Voor hoe lang?
Ik wel, hij kondigt nu nog niks aan want dan zouden 2 weken eerder al versoepelingsmaatregelen naar buiten komen, terwijl we deze 2 weken hard nodig hebben ben ik bang. Maar qua versoepeling, buiten misschien iets in onderwijs weet ik niet wat nu al versoepeld zou kunnen worden. Wij hadden helemaal niet zulke strenge maatregelen als andere landen. Dus aankomen met: "kleine winkels kunnen open en de bouw mag weer starten" gaat bij ons niet. De tandartsen mogen 20 april weer beginnen, dat is al een versoepeling. Wat verwachten jullie qua versoepeling buiten het onderwijs? Horeca lijkt me nog te vroeg, misschien kappers met mondkapje op?
Maar Rutte zegt toch heel duidelijk dat mondkapjes niet die 1,5m kunnen vervangen? Dus dan zou dat voor een kapper ook geen oplossing zijn. En hij zei ook heel duidelijk dat hij absoluut niet optimistisch is over wat er na 28 april weer kan. Tja, het enige wat we kunnen doen is gewoon weer afwachten tot de 21ste.
Ik denk inderdaad dat er buiten het eventuele openen van de scholen, verder niks versoepeld gaat worden. Grote evenementen de hele zomer niet meer. En de rest verlengen tot eind mei ofzo.
Om eerlijk te zijn verwacht ik geen versoepeling buiten de scholen (en evt. kinderopvang). Edit: althans, niet voor ''de gewone mens''. Wellicht wel wat voor tandartsen enzo, maar dus niet de leuke dingen zoals dagje dierentuin/zwembad/pretpark/ergens uit eten etc. Waar heb je dat overigens gelezen van die tandartsen? En mogen ze dan daadwerkelijk weer alle patienten gaan doen of alleen een bepaalde categorie?
Sowieso zijn deze resultaten (nog) niet representatief voor onze samenleving staat er. Daarnaast: die leeftijdscategorie van 71 tot 80 die geen van allen antistoffen had aangemaakt, waren maar 10 personen. Dus verbaasd mij niet dat geen van die 10 antistoffen heeft.
Dat is hier altijd 1 mierenhoop aan ouders en kinderen, ik ben ook heel benieuwd hoe dat weer vorm zal krijgen...
Ben benieuwd hoe tandartspraktijken dit aan gaan pakken mbt. het inplannen van de afspraken die door corona gecanceld zijn. Ik en de kindjes zouden in maart op 1 dag 4 afspraken hebben voor z'n 3-en. Ben benieuwd of ze zo'n ''familieplanning'' voorrang geven op een afspraak voor 1 persoon.
Wat ik me werkelijk afvraag. Hoe lang gaan mensen dit nog volhouden? Vanmiddag kom ik terug uit mijn werk en als ik dan zie hoeveel mensen er dan op fiets onderweg zijn en dan heb ik het niet over woon werk verkeer maar wel hele hordes 70 plussers die onderweg zijn. Het is nog net geen file rijden op de fiets. Kom op zeg mensen. Prima dat je op de fiets stapt maar waarom om 5 uur ‘s middags
Omdat ze dachten dat het dan rustig zou zijn aangezien de meeste mensen rond 5 uur hun pannen op het fornuis zetten? Ik doe ook maar een wilde gok... Of misschien waren zij ook wel op de terugweg naar huis