Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nu bij Jinek het stukje gezien waar Rutte het idd zegt, ik denk dat er mogelijk helemaal geen versoepeling komt ook niet in het onderwijs. Hij is echt niet optimistisch.

2. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ja onderhand weet je niet meer waar je aan toe bent. Nieuws wat nog geen nieuws is, nog onzeker is en wat steeds naar buiten gebracht wordt. Mensen speculeren maar hierdoor en dat zorgt juist voor zoveel stress. Tenminste, wel bij mij.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je hebt kans dat er op plekken waar zomers zwemlessen stil liggen, nu de lessen door gaan. Als er geen vrij zwemmen mag zijn. Verder mogelijk meer tijd tussen de lessen in - om drukte tijdens de wisseling te voorkomen. En regels als - max 1 begeleider. Maar 1,5 meter afstand gaat sowieso niet lukken .

hummeltje5, Liekje81 en Fuddey vinden dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ja, dit, ik heb echt het idee dat het hier aan het verslappen is. Van opvallend rustig buiten is het eigenlijk nu naar opvallend druk gegaan. In liep vandaag buiten met m’n kinderen en we lopen dan opzettelijk wat binnendoor, door kleinere straten ipv over een mooier fiets-/wandelpad, en vanaf onze route zagen we af en toe die mooiere route... zóveel fietsende ouderen, wandelaars, bankjes vol. Langs die route veel seniorenwoningen en het leek wel of ze allemaal buiten waren. Ik snap de behoefte aan frisse lucht en contact hoor, wij waren ook buiten, maar dit was gewoon té massaal, te weinig afstand.

Edit; maar dit was rond 15 uur, niet 17 uur. Ik vermoed alleen dat het sowieso een druk stuk is...

Anouk2005 vindt dit leuk.
  5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.318
    23.469
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dochter ging supergoed en planning was net voor de zomer afzwemmen. Dat gaat dus niet meer lukken helaas.

Bij ons kunnen kinderen wel wat meer verspreid worden over kleedkamers. Of allemaal apart met de ouder in 1 hokje. Ouders die dan maar buiten moeten wachten en niet in de kantine ofzo?

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Wachten op internationale druk wat scholen betreft.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.318
    23.469
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee die afstand niet. Maar stel dat uit dat onderzoek blijkt dat kinderen weinig bijdragen aan de verspreiding, en scholen weer open gaan, zou zwemles aangepast miss ook weer een optie zijn. Ik wil ook best zomerles.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier is het zwembad ruim, veel kleedhokjes ook, ik denk dat ze met bv 15 minuten tussen lessen (als wisseling) wel een eind komen en misschien een soort ‘looproute’ voor ouders - zodat je eenrichtingswegen kan maken zeg maar. Anders is die 1,5m onmogelijk. En dan heb ik gerekend op geen afstand tussen de kinderen, als dat ook moet, dan gaat het sowieso niet ;)

hummeltje5 en Liekje81 vinden dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lijkt me echt zo enorm balen. Je werkt echt naar zo’n moment voor het afzwemmen. Ben steeds weer blij dat onze dochter klaar is. Ik hoop voor jullie dat ze het straks met aangepaste maatregelen weer kunnen oppakken.

Liekje81 en Syane vinden dit leuk.
  10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik lees het op verschillende nieuwssites. Weet niet of het genoemd is in de technische briefing of het debat.

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.618
    13.846
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat zou me ook niks verbazen nee.
    Mijn ervaring is: hoe ouder hoe eigenwijzer (hoewel onze bijna 4 jarige en m'n man ook er anders ook behoorlijk wat van kunnen :eek: pfffff)

Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.618
    13.846
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ahhh balen zeg! :(

Zoiets zal denk ik wel moeten ja. En dat laatste misschien ook wel. Wordt alleen in de herfst/winter lastiger...

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.618
    13.846
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Had m inmiddels al voorbij zien komen :thumup:

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    "Mondzorgkoepels roepen tandartsen en orthodontisten op om nog te wachten met het hervatten van reguliere zorg. Eerder donderdag werd bekend dat praktijken weer hun deuren gingen openen vanaf maandag, maar de koepels roepen op om te wachten tot de overheid het gebrek aan beschermingsmiddelen kan oplossen en meer duidelijkheid kan geven."

ik ben benieuwd...

15. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.892
    7.958
    113
    VS onderzoekt eventuele rol van instituut in Wuhan bij corona-uitbraak - https://nos.nl/l/2330667

Ik weet niet of dit hier al is geplaatst, maar ik vond dit heel interessant om te lezen. Het leek heel ff op nepnieuws, maar het lijkt echt serieus te zijn en staat gewoon op nos. Zou wat zijn zeg en dan stiekem de markt in wuhan de schuld geven. Last ze dit maar eens tot op de bodem uitzoeken.

Ysabella, hummeltje5, sprits en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Beschermingsmiddelen (en dan met name mondkapjes) is echt een groot probleem. En ik snap niet waarom het een land als Nederland wel lukt om de IC capaciteit binnen korte tijd ruim te verdubbelen, maar extra mondkapjes produceren niet.
    Je kunt van tandartsen niet verwachten dat ze zonder mondkapje gaan werken. Ze hangen nota bene recht boven het meest besmettelijke gedeelte van een mens.

Ik werk zelf ook in de zorg met direct patiëntencontact. Wij dragen ook geen bescherming. Ook niet bij covid verdacht/positieve patiënten (de patiënt zelf moet dan een mondkapje op). Alleen op de covid verpleeg- en IC afdelingen wordt bescherming gedragen.

17. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik denk idd kappers. Rutte wil zelf denk ik ook wel langs :d

18. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Tzou toch lullig zijn als ie nu al allemaal dingen gaat verkondigen? 21 april is DE dag nu even. Ik snap wel dat hij voorlopig gewoon niets naar buiten brengt en vind dat ook meer dan logisch. Hoe jammer dat ook is, maar anders heeft zo’n datum nooit nut natuurlijk.

Athina en hummeltje5 vinden dit leuk.
  19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom is dat lastiger? Omdat het dan koud is bedoel je denk ik? Daar kan je je toch op kleden?

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn dochter is vandaag naar de tandarts (ortho) geweest (beugel aandraaien), ze hebben bij ons genoeg beschermingsmiddelen; mondkapje, bril en mijn dochter moest van tevoren een minuut lang haar mond spoelen met iets ontsmettends. En bij binnenkomst moesten wij onze handen ontsmetten.

Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina