Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nee maar dat had ik had ook niet verwacht maar nu hij dit zei weet je eigenlijk al dat er voorlopig sowieso geen versoepeling komt. Hij kwam vanmiddag echt heel anders over dan gisteren tijdens de persconferentie.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn dochter gaat dinsdag ook naar de ortho. Ik heb ze vandaag gebeld om te vragen of het door kan gaan temeer het al 2x is afgezegd. Vooralsnog gaat het door. Ik vind het ook belangrijk omdat ze al twee maanden niet is geweest en de draad moet echt vervangen worden. We gaan het zien ;)

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit is dan weer apart..

Want vooraf werd aangegeven dat dit onderzoek onder bloeddonoren juist wel representatief was: groep groot genoeg en gelijkmatige spreiding over het land, leeftijden 18-90 en verdeling man/vrouw.
    Daarom werd voor deze groep gekozen (en ook omdat voldoende info over de donoren beschikbaar was)

En nu is het ineens niet meer representatief?

Ysabella vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien had die gewoon een off day?
    Ik hoop wel op een versoepeling en ook dat de kappers weer snel openen ;)
    Nee hoor is maar gekkigheid.
    Ik weet het echt niet maar ik vind het zo nu en dan wel zwaar allemaal.
    Het idee dat dit nog maanden en misschien wel jaren kan duren maakt me toch wel somber.
    Ik krijg steeds vaker het gevoel dat we in een slechte film zitten en dat wij de hoofdrol spelen

5. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    Het is zeker zwaar zo nu en dan, vergeet niet dat we voorlopig echt niet terug gaan naar normaal. Een versoepeling gaat wel komen in stapjes, maar 1.5 meter samenleving gaat wel de nieuwe 'standaard' zijn..
    Mijn moeder die woont in Spanje, waar de maatregelen echt veel strenger zijn en dat is ook echt ontzettend zwaar... Betekent niet dat wij het in Nederland niet zwaar mogen vinden hoor, begrijp me niet verkeerd.

Maar mijn stiefvader is bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeur, NL, BE, DUITSLAND en Spanje o.a. en die ziet echt grote verschillen tussen Spanje, Frankrijk, Belgie en Nederland. Waar je in omringende landen weinig mensen op straat ziet, ziet hij hier in Nederland veel meer mensen op straat.. en dat is voor hem dan zo apart omdat Spanje en Frankrijk bijv. helemaal op slot zitten...

Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.634
    2.409
    113
    Als je even doorleest...
    "Als je door je oogharen kijkt, dan heeft ongeveer 3 procent antistoffen tegen het coronavirus ontwikkeld. Als je dan terugrekent in aantallen betreft dat enkele honderdduizenden Nederlanders", aldus Van Dissel.

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ja, maar die landen doen het niet perse beter dan Nederland. Dus ik denk dat de maatregelen goed zijn. En in elk land zullen mensen zijn die zich er niet aan houden, hoe erg ook.

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik hoop dat na de meivakantie de scholen weer open gaan.
    Zie in het gesloten houden van de scholen echt zoveel nadelen. Alles stap voor stap, maar dit vind ik wel een goede eerste stap.

Athina, Snoopy1983 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dat denk ik dus niet. Ik snap het wel; als hij nu maar iets had laten blijken wat er versoepelt gaat worden, had hij daar een uur aan vragen over gekregen. Blijf dan maar weer bij je standpunt dat je verder nog niets weet.

10. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Ik ook!

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit inderdaad..

Wij moeten niet vergeten dat de maatregelen hier al best soepel ZIJN.

Het normale werk- en winkelleven is voor een groot gedeelte nog steeds mogelijk. Er zijn grof gezegd maar 2 sectoren dicht: contactberoepen en horeca. Alleen mensen in verzorgingstehuizen zitten helaas "opgesloten", de rest van Nederland kan met juiste maatregelen gewoon naar buiten. We hebben geen auto- of klokbeperkingen op straat, in principe enkel een verzoek om eigen verstand te gebruiken.

Vandaar mijn vraag eerder:
    Wat zouden we (buiten onderwijs) op korte termijn concreet willen versoepelen?

Iedereen geeft dan, heel logisch, zijn persoonlijke voorkeur wat open zou moeten. Als je die samen veegt kom je op alles. Maar dat gaat helaas niet.
    Ik vind het ook heel lastig.

MyMiracle, Ysabella en xSNDY19x vinden dit leuk.
  12. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.788
    1.584
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier zit ik nog niet echt op te wachten...ik hoop dat ze eerst de onderzoeksresultaten afwachten.Mijn zoon zit namelijk in het vervoer en moet dus met 7 andere kindjes in de taxi zitten naar school toe.Dit zal voor een heleboel kinderen/ouders wel een probleem zijn, de vervoerder heeft namelijk niet voldoende taxi's om minder kinderen tegelijk naar school te brengen.Het zijn kinderen in verschillende leeftijden.

ano en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.324
    23.487
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Niet maar 2 sectoren. Ook dierentuinen, pretparken, speeltuinen, binnenspeeltuinen, zwembaden, sportscholen. Hoe lang willen ze dat in hemelsnaam allemaal gesloten houden?

Kleintjuh85, hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ja, ik bedoel met horeca ook recreatie/sportclubs. Maar je hebt gelijk.

Maar niet alles wat je beschrijft is verplicht dicht, maar vrijwillig. Om mensen thuis te houden en zo bij te dragen aan veiligheid.
    Bijvoorbeeld dierentuinen en pretparken. Zij zijn niet genoemd in de 'verplichte sluiting' maatregelen, dus kunnen ook niet door de overheid weer worden geopend. Een kleine dierentuin hier in de buurt is trouwens open met deurbeleid.
    Edit: lokaal kunnen ze wel door de gemeente worden gesloten. Maar dat geldt in principe voor alles.

Ik gok dat het voor de meestw dierentuinen en pretparken niet rendabel is om met fors minder gasten en zonder horeca open te gaan. Dus dat wordt lastig.

Buiten speeltuinen zijn overigens toch niet dicht?

15. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Gaat bij jullie in de zomer zwemlessen nooit door?

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar zou het echt 1,5 meter onderwijs worden? Ik denk het niet namelijk dus dan kan hetzelfde aantal kinderen in het busje als normaal toch?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.324
    23.487
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zeker lastig. Ik vind het allemaal nogal wat, de enorme economische shit waar we in gaan belanden. En ik snap het hoor, en ik hou me aan de regels, en dan maar niet op vakantie, maar al die mensen die straks geen baan meer hebben. Dat bedoelde ik met hoe lang de overheid dit vol wil houden? Hoe langer het duurt, hoe erger de recessie wordt.

Buitenspeeltuinen ook dicht hoor, zoals de Linneaushof, waar wij vaak heen gaan.

amdaa en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier wel. De betaalde buiten speeltuin bedoel ik dan.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.324
    23.487
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ze is pas in september gestart, dus geen idee. Maar geloof wel dat er lessen worden gegeven, maar dan 1,5 uur, ipv 45 minuten. Dat vind ik dan wel weer wat lang. Hoewel ik dochter er wel voor op wil geven als de mogelijkheid er is.

1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  20. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.401
    5.310
    113
    Probleem is daarin dat de kinderen meestal niet bij elkaar in de klas zitten, in sommige gevallen niet eens op dezelfde school (meestal wel). Ze zitten dan eerst een uur dicht op elkaar met kinderen uit een andere klas in de taxi en dan in de klas met andere kinderen.

Hoewel we een week nadat de scholen dicht gingen bericht van school kregen dat er een kindje positief getest bleek bij mijn dochter op school en dat de ouders van kinderen die in dezelfde klas of taxi zaten bericht zouden krijgen van de ggd en vervolgens niets meer, dus blijkbaar niemand anders besmet (of zonder symptomen dus). Ik vraag me dan toch af of het misschien toch klopt dat kinderen het minder makkelijk overdragen.
    (Bij mijn dochter op school zitten ook chronisch zieke kinderen met longaandoeningen e.d.).

Ik hoop trouwens wel dat de scholen weer open gaan na de meivakantie.

Deel Deze Pagina