Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

bosi333, Jackie87, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.054
    15.076
    113
    Nieuws pagina gaat nogal snel en hoogzwangeren kijken mogelijk niet bij net zwangeren. Vandaar in de 3 draadjes, niet bangmakerij, het is informatie. Zwangerschap en corona (in een eerder stadium dan de gevallen in china die al lang bevallen zijn) is nog niet veel over bekend. Bij ons is t mislukt, maar ik had t zelf ook graag willen weten en op t ad is t bijna niet te vinden. Dus er zat een logische reden achter ;)

hummeltje5 en Poolvos vinden dit leuk.
  4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
  5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.401
    5.309
    113
    Is dat niet doordat het nu in veel verpleeghuizen rondgaat? Ik kan me zo voorstellen dat die patienten niet meer de gezondheid hebben om nog veel kans te maken op de ic.

6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Oke! ;)

Vero0504 vindt dit leuk.
  7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Aandeel van patiënten van 70-80 is op de ICs sterk verlaagd, van ruim 40% naar onder de 30%.
    Deze mensen werden in de eerste weken wel veel meer behandeld op de IC, door de gewijzigde beleid wordt nu in een eerder stadium het gesprek gevoerd met de patiënten en de familie.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    En veel ouderen mensen of hun familie willen niet dat ze op IC opgenomen worden.
    Ik heb bijv 2 cliënten die in ziekenhuis terecht gekomen zijn en die bij verergering absoluut niet naar de IC/beademd willen worden.
    Zijn bijna 90 en vinden het prima als ze nu gaan.
    Sterker nog: 95% van onze cliënten wil niet eens gereanimeerd worden en bijna allemaal ook niet naar de IC.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.054
    15.076
    113
    Ja vooralsnog is dit t eerste bericht ooit wat ik gelezen heb dat t deze omvang aannam, nergens ook maar gezien dat een zwangere op de IC belandde laat staan dit.

Voor hetzelfde geldt had ze een onderliggende hartkwaal, diabetis of wat dan ook wat nog niet bekend was. Qua leeftijd en wat ik zie op de foto (gokkende dat dat niet veranderd is) zou je deze afloop niet verwachten. Met de hoeveelheid geboortes die gewoon plaatsvinden is dit geloof ik wel behoorlijk uitzonderlijk.

En excuses aan degene die dit zien als paniekzaaien, ik heb een logica patroon wat kennelijk niet strookt met de menigte. Ik heb dit bericht op meerdere draadjes binnen corona gezet omdat nieuws verschrikkelijk snel gaat en niet iedereen alle draadjes leest. Doelbewust NIET bij de algemene "ik ben zwanger".

NiVa0230 vindt dit leuk.
  10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Sorry, maar dit slaat echt helemaal nergens op. Vind het vrij kansloos dat je dit bericht zelfs deelt in het verlof in coronatijd-topic. Als het nou journalistiek en wetenschappelijk gezien een baanbrekend stuk zou zijn, maar het is van AD én in het buitenland. Niemand weet exact wat er gebeurd is met deze vrouw dus sorry maar het is echt absoluut nergens voor nodig om dit te posten bij alle Coronatopics omdat elke zwangere dit van jou moet lezen. Kansloos.

Nellie4, Beausecret, Jackie87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.054
    15.076
    113
    Aangezien excuses ook niet voldoende zijn vraag ik beheer wel of ze het verwijderen van de draadjes. En als ik wat vind plaats ik het uitsluitend bij nieuws. Is dat een oplossing die wel naar wens is?

12. Novi

Novi Niet meer actief

Ik vind het heel goed dat deze gesprekken gehouden worden. Het zou toch vreselijk zijn als iemand op de IC behandeld wordt die dat niet wil én dat mogelijk daarna mensen op de IC geweigerd zouden worden vanwege een gebrek aan bedden.

hummeltje5, GossipGirlxoxo en Mississippi vinden dit leuk.
  13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    top!

14. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Voortschrijdend inzicht in deze nieuwe ziekte inderdaad. Nu echt heel duidelijk is dat je er met een dag of acht IC bij lange na niet bent, is het behandelbeleid natuurlijk veranderd. Het is niet verdedigbaar (en dan heb ik het niet alleen over geld, maar ook juist over belasting van zorgpersoneel en familie) om drie weken lang je stinkende best te doen voor mensen en dan alsnog 50% (toch?) te verliezen. Aangezien de IC op dit moment puur ondersteuning van het lichaam is om corona te boven te komen en er nog geen echte behandeling is, vergt dit natuurlijk ongelooflijk veel van zorgmedewerkers en van de capaciteit.

amdaa vindt dit leuk.
  15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Volgens mij wordt de keuze met name gemaakt voor de patiënt zelf. Langdurige IC behandeling kan zoveel schade veroorzaken bij kwetsbare ouderen dat de vraag is wat voor kwaliteit van leven daarna overblijft.

Gisteravond zag ik een gezonde cardioloog van 57 die Corona had en hij was heel stellig dat ie per se niet IC-behandeling wilde.

Ik vraag me wel af hoe het vervolgtrajecten gaan in landen waar wel iedereen maximaal wordt behandelt. Zoals Duitsland. Wat zullen de effecten op langere termijn zijn?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in, dat dat de afweging is. Ik bekeek en formuleerde het vanaf de andere kant, maar dat is inderdaad niet de reden om te adviseren niet naar de IC te gaan.

Ik vraag me heel serieus af of je met maximale opname (het is eigenlijk geen echte behandeling) betere resultaten behaalt qua sterfte. Ik verwacht dat je bij de tachtigplussers bijvoorbeeld marginaal minder sterfte hebt, omdat er net één iemand het wel haalt die je anders had gemist. En dan is inderdaad de vraag: hoe komt iemand eruit?

amdaa vindt dit leuk.
  17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Op korte termijn uiteraard wel, want degene wordt in het leven gehouden door de apparaten.

Maar op langere termijn vraag ik het me ook af, en dan voor de ouderen (70/75+).

gitta vindt dit leuk.
  18. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    Ik vind dat je heel netjes reageert op de feedback, Chapeau

Kipsate, Romy1234, Vitamientjuh en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.320
    23.470
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    • RIVM: 75 ziekenhuisopnames, 67 sterfgevallen
      Er zijn 75 nieuwe coronapatiënten opgenomen in het ziekenhuis, meldt het RIVM. Dat zijn meldingen die zijn gedaan tussen zondag 10.00 uur en maandag 10.00 uur.

Het gaat om minder opnames dan gisteren: toen werden er 110 mensen opgenomen. Het totaal aantal coronapatiënten dat in het ziekenhuis opgenomen is (geweest) ligt nu op 9779.

Het geregistreerde dodental als gevolg van het coronavirus is gestegen met 67, meldt het RIVM. Dat zijn er ook minder dan gisteren, toen er 83 doden gemeld werden. De patiënten zijn niet allemaal in het afgelopen etmaal overleden, er zit een vertraging tussen de dag van overlijden en de dag dat het overlijden wordt gerapporteerd. Ook in de opnamecijfers zit die vertraging.

In totaal zijn nu, voor zover bekend, 3751 mensen in Nederland overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Dat aantal ligt in werkelijkheid hoger, doordat alleen geteste patiënten worden meegerekend als ze overlijden aan de gevolgen van een besmetting.

Het aantal nieuw gemelde besmettingen is 750. In totaal zijn er nu 33.405 besmettingsgevallen bekend. Doordat lang niet iedereen getest wordt, ligt het werkelijke aantal besmettingen hoger.

Deel Deze Pagina