Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.941
    9.448
    113
    Gelderland
    dit idd, ook denk ik dat de weerstand in landen als China niet heel hoog is. Mensen komen daar al niet in aanraking met de zon om vit d op te doen. Of zeg ik nu iets heel geks? :p

2. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Daar schijnt de zon toch ook? Of gaan wij nederlanders gewoon altijd massaal naar buiten zodra de zon schijnt?
    Misschien heeft het ook met eetgewoontes en hygiëne te maken?

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.060
    15.076
    113
    Voor de antistoffen test discussie / geinteresseerden, deze kreeg ik via mijn collega door.

https://www.stichtingimtest.nl

Dan kan je (tegen betaling) op antistoffen laten testen. Ze werken samen met Innatoss aldus de website, het zegt mij niks maar ik werk niet met laboratoria.

Wij hadden er zelf nog niet eerder van gehoord, in de media ook nog niks van gezien.

Verbaas me wel over de betrouwbaarheid, vooral dat hij zo "zeker" scoort, 99,3% geven ze aan. Ookal is het pas vanaf 4 weken na infectie.

Ik heb voor mezelf nog niet bepaald hoe betrouwbaar ik dit vind. Gevoel van "te mooi om waar te zijn" komt een beetje op.

Iemand anders nog een lichtje?

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.324
    23.487
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Aantal bezette IC-bedden opnieuw gedaald, met 18
    Het aantal coronapatiënten op de intensive care daalde vandaag opnieuw, naar 1158. Dat zijn 18 gevulde IC-bedden minder dan een dag eerder. Op het dieptepunt van de crisis steeg de bezetting van de IC-bedden met meer dan 100 per dag. 1108 mensen liggen in Nederland op de intensive care, 50 in Duitsland. Dat laatste cijfer is er één minder dan gisteren, door overlijden.

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.558
    8.521
    113
    Ze blijven behoorlijk terughoudend, haast op het negatieve af ... Snap het wel, maar kleine beetje hoop dat ik had dat bijv. de scholen na de meivakantie weer open zouden kunnen is hiermee wel helemaal weg :oops:

20200420_155514.jpg

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.324
    23.487
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk juist dat het OMT wel gaat adviseren de scholen open te doen. Ik heb ook niet de illusie dat er meer dan dat gaat gebeuren, als dat al gebeurt. Denk dat we tot eind mei de maatregelen hebben die verder tot nu toe gelden. En daarna maar weer verder kijken.

hummeltje5 en Luna86 vinden dit leuk.
  7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.941
    9.448
    113
    Gelderland
    Ik weet wel dat ze daar met parasolletjes op straat lopen, van airco naar airco hoppen en het liefst een zo licht mogelijke huid willen hebben. Maar dat kan ook een echte stadse hype zijn. Ik weet natuurlijk niet of iedereen dat doet. Maar die puntjes zijn wel opvallend. Eetgewoontes en hygiëne kan ook mee spelen.

hummeltje5 en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nou idd zeg... :( dit was toch echt niet waar we met z’n allen op hoopten denk ik zo. Hoop dat ze dan twee weken verlengen en niet weer een volle maand / 6 weken. En het zou fijn zijn als je je sociale ‘bubbel’ iets mag vergroten , met bijv ouders/schoonouders. Zag dat ergens voorbijkomen in de versoepelingen in andere landen (weet even niet meer welk land)

hummeltje5 en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Ja maar voor ons- is de scholen open een geweldige stap.. Maar als dat de énige stap is zo ongeveer - is dat voor veel mensen niet heel veel natuurlijk. Als je geen kinderen hebt, of geen schoolgaande kinderen (groter of juist nog kleiner) . Technisch gezien is het dan 'maar' 1 ding... Dus daar hoop ik dan maar op ;)

hummeltje5, Anniek88, Luna86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik hoop toch echt dat ze wel in de trent van bezoek van kinderen en kleinkinderen aan ouders en opa's/oma's iets gaan versoepelen. Ik heb mijn ouders al 6 weken niet meer gezien, daarentegen zie ik wel af en toe mijn schoonouders omdat ze hier in het dorp wonen. Maar mijn ouders moeten letterlijk horen van het kabinet dat het weer mag anders durven ze niet terwijl ze onder de 70 zijn, hartstikke gezond en vitaal. (wil niet heel veel zeggen, maar ze vallen niet onder de kwetsbare en in de risicogroepen)

In ieder geval dat ga ik niet nog weken volhouden. Dan maar niet knuffelen, maar wel dat we weer een keer naar hun kunnen en gewoon kunnen kletsen.

hummeltje5, QueenMuffin en Vero0504 vinden dit leuk.
  11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Nou er staat toch ook over jongeren en zo, ik vind het helemaal niet zo negatief hoor. Jonge mensen moeten zich kunnen ontwikkelen staat er letterlijk.

bulakgirl vindt dit leuk.
  12. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Van airco naar airco hoppen lijkt mij ook niet echt gezond.

Ik wordt altijd strontverkouden incl keelpijn als ik in een ruimte ben geweest waar volop de airco aan stond.

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het is ook de media die zaken op scherp zet.

Vanmorgen over Japan, GEZONDHEIDSSYSTEEM BEZWIJKT IN JAPAN!! Het land kent al besmettingen sinds januari en er zijn TOTAAL 187 mensen overleden daar, in 4 maanden tijd. Doe toch even normaal denk ik dan bij zulks riooljournalistiek.

Ook gisteren in de krant, Tsjechië sluit een jaar lang haar grenzen. Ook tot nu toe 150 doden. Ridicuul noem ik dit, geloof echt in sensatie zoekende pers want iedereen ziet toch in dat het vreselijk overtrokken is om met deze verbanden zulke dingen te roepen?

Luna86 en Mississippi vinden dit leuk.
  14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Hopelijk dan wel de opvang en scholen weer open na de meivakantie en dat er ook al iets gezegd kan worden over de verspreiding en klachten van kinderen.

Want als dat het geval is het idd niet zo negatief. Dat zou ook kunnen betekenen dat kinderen we weer bij hun opa's en oma's op bezoek zouden mogen komen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.558
    8.521
    113
    Onder jongeren versta ik 12+ en niet basisschoolkinderen. Dus ik verwacht maar helemaal niets meer ...

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wilde ik net zeggen. Ik heb goede hoop dat de scholen mits de cijfers blijven dalen zullen openen.
    Ik denk dan wel enkel de basisscholen en niet het VO, het VO is zo omvangrijk. Die fietsen met hele kolonnen naar school en die houden echt geen afstand ;)

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.330
    16.716
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien dat jongeren in de VO leeftijd wat versoepelde maatregelen krijgen.

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de versoepeling start met risicogroepen.

Dat zou heel bijzonder zijn.
    In diverse landen mogen mensen ouder dan 65 helemaal niet naar buiten. Volgens mij komen daar wat kleine versoepelingen elders, dat die mensen weer hun huis uit mogen.
    Niet te vergelijken met hier.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.558
    8.521
    113
    Dat verwacht ik ook eerder ja.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  20. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

waar had je dan op gehoopt? Ik ga er kog steeds vanuit fat de scholen namelijk open gaan, ook na het lezen van je bericht ;) nee, niet alles gaat in 1x weer open. Maar daar was ik ook niet vanuit gegaan. De scholen zijn gewoon erg belangrijk, de rest zal daarna stapsgewijs volgen vermoed ik.

hummeltje5, bulakgirl, QueenMuffin en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina