Dat was ook zo’n beetje wat mijn gezicht deed toen ik het artikel las, hoewel uiteindelijk deze ook nog kwam: , echt zo gek, dat kun je toch niet bedenken. Ik snapte sowieso al nooit dat hij president kon worden, maar wat hij nu toch allemaal laat zien....
RIVM zet deze intussen ook op hun site, om aan te geven dat ze een goede schatting geven van werkelijke sterfte aantallen. De verhouding per week is tot nu toe landelijk gemiddeld "aantal doden gemeld door rivm x 2". Regionaal is het x 3 of 4.
Ik weet niet of deze al gedeeld is hier? Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst hiervan. https://www.1limburg.nl/eerste-grote-immuuntest-limburg?context=section-1
Mooi interview met dr. Gommers. Fijn dat hij weer even kan ademhalen en positief zijn. https://www.pzc.nl/binnenland/ic-chef-gommers-mensen-kunnen-heel-goed-tegen-slecht-nieuws-br~acdc9929/?referrer=http://m.facebook.com/ Een belangrijk punt: "Ik denk echt dat we dit in de zomer zien dalen, en dat we het in de winter mogelijk weer zien stijgen. Moet je eens voorstellen dat je behalve corona ook nog een pittige griep erbij krijgt, die hadden we nu niet eens. Je hoopt natuurlijk dat we niet meer zo’n piek gaan zien. Maar zelfs de Marion Koopmansen van deze wereld, en ik spreek Marion geregeld, ze zit hierboven, die weten het ook nog niet. Zo onzeker is het gewoon. Daar moet je eerlijk over zijn.” -> ik sprak laatst een bevriende arts in België, zij zijn binnenskamers al aan het voorbereiden op de tweede golf in de herfst. Deze schijnt heel reëel te zijn.
Hier het artikel incl filmpje https://nos.nl/artikel/2331586-medici-waarschuwen-na-opmerking-trump-over-desinfectiemiddelen.html Dit is echt te erg voor woorden En het trieste is dat het heel veel arme (en/of domme) Amerikanen ertoe kan brengen om dit echt ook te doen..
Aantal IC-patiënten voor het eerst onder de duizend Voor het eerst liggen er minder dan duizend coronapatiënten op de IC. Het aantal is met 45 gedaald naar 963. Er liggen daarnaast nog 388 niet-covid-patiënten op de IC. Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Van de Nederlandse covid-patiënten op de IC liggen er 922 in Nederland, 44 minder dan gisteren. En 41 in Duitsland, een minder dan gisteren door terugplaatsing. In Nederlandse ziekenhuizen liggen ook nog 1700 andere coronapatiënten die geen IC-verzorging nodig hebben. De afgelopen 24 uur zijn er zeven verplaatsingen geweest tussen de regio's, waarvan drie naar een IC. Er zijn geen patiënten naar Duitsland geplaatst.
Heel blij om te lezen dat het aantal patienten op de ic steeds minder wordt. Toch maak ik me wel ernstige zorgen om de komende tijd. Ik zie op social media steeds meer mensen die in opstand komen en ontzettend veel nep nieuws verspreiden van (vooral Amerikaanse) types als Robert Jensen. Steeds meer familie en vrienden stappen over naar die populistische groepen en delen de grootste onzin omdat ze er schijnbaar in zijn geloven. Voor het eerst sinds de lockdown begin ik me eenzaam te voelen.
Ik zit zelf niet op social media (behalve dit forum dan ), dus wat voor nep nieuws moet ik dan aan denken?
Persconferentie Rutte vanmiddag: Die NOS journalist had opgevangen dat men zijn vragen afgelopen dinsdag nogal dom vond
Poeh, zoveel! Nep nieuws dmv fotobewerking, corona en 5g, een hele theorie dat Bill Gates hierachter zit, dat de overheid dit doet om langzaam onze vrijheid weg te nemen met allerlei complottheorieën, over de (al bestaande) vaccin's waar straks iets aan zal worden toegevoegd. Interviews met artsen die alle maatregelen ontkrachten...
Oh, dat is wel balen dat je familie en vrienden in dat soort nepnieuws trappen. Ik heb virologen in mijn familie, dus dat gebeurt hier niet gelukkig.
De chirurgische mondmaskers beschermen de omgeving van de drager. Dat zijn deze: Bekijk bijlage 649087 En de ffp1/2/3 beschermen ook de drager ervan. Dat zijn deze: Bekijk bijlage 649088 Ffp3: Bekijk bijlage 649089 En dan heb je natuurlijk verschillende merken die er net iets anders uitzien maar hetzelfde doen.