Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Het kan ook echt griep geweest zijn. Hier in januari met mijn gezin, mijn ouders en het gezin van mijn beste vriendin allemaal flinke griep gehad incl. Longontstekingen bij meerdere in deze gezinnen. Dus dat griepvirus van afgelopen seizoen was ook erg pittig! Mijn vader die de griepprik krijgt en daarmee al 20+ jaar griep vrij was heeft hem ook gekregen dus kan me voorstellen dat deze variant niet in de griep cocktail zat afgelopen jaar.

Athina vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

Wat ik me afvraag. Ik zie in de grafieken van de site die Liekje vaak deelt dat 50% levend de ic verlaat en 50% overleden. Van de ic verlaters zal een groot deel naar de gewone afdeling gaan en niet meteen naar huis. Weet iemand hoeveel mensen dan nog overlijden op de gewone afdeling? Als dit er nog best veel zijn dan geeft dat 50/50 beeld van de ic nog wel een vertekend beeld over de overlevingskans NA ic opname.

3. GossipGirlxoxo

Dat is waarschijnlijk ook zo het verschil is alleen dat een tandarts een noodzakelijk beroep heeft voor de volksgezondheid en een styliste / kapster niet. Ik denk dat daarom in dit geval op de weegschaal is gelegt hoe gevaarlijk is het als de tandartsen dicht blijven voor de volksgezondheid (klachten die worden verwaarloosd) vs. Hoe gevaarlijk is het als ze open gaan voor de volksgezondheid (corona die evt. Verspreid word).
    Gebruik je die weegschaal bij kappers / stylisten kom je tot de conclusie dat ze geen belangrijke rol vervullen dus dat die afweging snel gemaakt is omdat het risico van besmetting niet afweegt tegen het belang van deze beroepen.

Athina en bulakgirl vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Bizar he!? Als ze het nou alleen doen voor medische ingrepen zoals botox bij migraine of extreme transpiratie snap ik het ergens nog wel. Maar niet om die rimpels glad te strijken.

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    https://www.ed.nl/binnenland/gommers-capaciteit-ic-s-moet-structureel-omhoog-om-nieuwe-pieken-op-te-vangen~ada68623/?fbclid=IwAR01b-0Jz4Pv0w6wbODar7BwWDxe_ecp7tq_3S_p1LLMyuQxoDVM8_aQmb8

‘De Covid-pandemie heeft ons geleerd dat we in Nederland meer ic-capaciteit nodig hebben de komende jaren’. Dat schrijft Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) in een brief aan zijn collega’s. Verwacht wordt dat het aantal corona-patiënten de komende maanden zal dalen, maar Gommers waarschuwt voor een nieuwe piek in het najaar als de maatregelen versoepeld worden.

Syane vindt dit leuk.
  6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Ben benieuwd naar de uitkomst van het vervolgonderzoek. En wat dat dan betekend voor de maatregelen.

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Als je na IC naar de afdeling gaat ga je daarna alsnog niet naar huis hoor. Je gaat naar een revalidatie kliniek om opnieuw te leren lopen, zitten etc. Voornamelijk patiënten die boven de 70 zijn. Vele zijn niet meer dan een plant.

Echt jongere mensen revalideren thuis met fysiotherapie en de categorie er tussenin heeft een gevarieerde aanpak.

Even ter verduidelijking dat je op oudere leeftijd na een Corona IC periode nauwelijks kwaliteit van leven meer zult hebben...

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Leuk bedacht maar met welk personeel denk ik dan. Er is al jaren een schreeuwend tekort aan personeel. We zijn al weet ik hoe lang aan het staken maar nauwelijks gehoor. Nu blijkt maar weer dat de zorg echt noodzakelijk is. Het is heel lief dat heel Nederland inclusief de koning voor je klapt. Spandoeken, t-shirts, bloemen het kan opeens niet op. Maar aangezien de geldpot straks leeg is zal er voor de zorg weer niks inzitten ben ik bang.

NiVa0230 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat is je bron? Of werk je zelf in een ziekenhuis?

10. GossipGirlxoxo

Maar weet jij of er nog een (grote) kans is dat je na de ic alsnog overlijd of is dat gevaar daarna echt geweken?

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Eenmaal zelfstandig ademend van de IC zul je niet meer aan Corona overlijden nee. Het virus is dan ook al echt uit je lichaam.

12. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Als de uitkomst van het vervolgonderzoek de 2e optie is, dan heeft social distance toch ook geen nut. Dan hebben de meeste maatregelen geen nut want dan kan je met een mini rondje fietsen buiten al besmet raken? .

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En daarom verwacht ik, eerlijk gezegd, dat uit vervolg onderzoek zal komen dat de aerosolen niet of nauwelijks een rol spelen in de verspreiding. Zouden die namelijk een grote rol spelen, dan hebben maatregelen als afstand houden en vaker je handen wassen nauwelijks effect. We zien in de praktijk dat deze maatregelen wel degelijk helpen het aantal besmettingen te verminderen.

Natuurlijk moet je onderzoek doen om dit soort zaken officieel te bewijzen. Hoe meer kennis we hebben over dit virus, hoe gerichter de maatregelen kunnen zijn. Zodat je -hopelijk- uiteindelijk alleen die maatregelen over houdt die bewezen effectief zijn. Hoe minder maatregelen, hoe minder ‘pijn’ in sociaal en economisch opzicht. Maar in principe staat er in dit onderzoek niks nieuws. Alles wat hier beschreven wordt, wisten we al op basis van praktijk en vermoedens. Het is nu alleen bevestigt.

amdaa en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.873
    31.467
    113
    Vrouw
    Ik hoop met heel mijn hart dat dit wordt meegenomen in de komende begrotingen en bij toekomstige verkiezingen. En met "dit" bedoel ik het het "Helden van de zorg " verhaal. Dat men blijvend beseft hoe belangrijk zorg is.
    Zelfde ook voor onderwijs.
    Dat beide sectoren vooraan komen te staan bij de verdeling van de pot.

Emsy, Mississippi en Anouk2005 vinden dit leuk.
  15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En dan wat mij betreft de zorg eerst! (sprak de juf).

Daniellexxx, amdaa, Nellie4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Nou, ik vind het nogal wat om dat zo te zeggen. Heb hier ook al juist berichten voorbij zien komen die juist op besmetting niet alleen via druppeltjes zou duiden.

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    En dan aub ook de jeugdzorg en politie. Niet enkel de medische zorg aub.

Mississippi vindt dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.873
    31.467
    113
    Vrouw
    Idd!
    En de brandweer.
    Als ik het nieuws hoor over de natuurbranden en droogte dan houd ik mijn hart vast voor de zomer.

Maar veel verder idd topic ja je niet komen :roflmao:

amdaa en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina