Maar wat is het verschil dan met een supermarkt waar dit ook kan? Veel mensen blijven verhuizen en kinderen worden nog steeds geboren etc... Voor hun is het openen van IKEA wel heel fijn. Ja, je kan online alles bestellen... Maar veel mensen doen toch nog graag voelen en vergelijken. Ik was vandaag in de vestiging in Delft, anderhalf meter afstand was goed gewaarborgd en voelde me er echt niet onveilig. Max 320 man tegelijk in het pand.. In de supermarkt was het drukker van het weekend :-/ daar stond niemand meer aan de deur mensen te tellen :-s
Ik vind toch een supermarkt meer prioriteit hebben dan de IKEA. Daar heb je het ook weer... Mensen willen voelen.. iedereen raakt het met hun handen aan, ik weet niet of alles ontsmet word daar maar ik vind het te snel gaan, al kan ik niet wachten tot het normale leventje er weer is
Maar een hornbach en gamma, leen bakker, keuken concurrent etc zijn nooit dicht gegaan... Waarom is het dan te vroeg dat Ikea open gaat? Terwijl de andere winkels nooit dicht zijn geweest in de eerste plaats?
Ja en nee. Ik vind dat mensen zich aan de maatregelen moeten houden. En ik heb ook niks met die 5G-ekkies. Maar ik snap ook wel dat voor een deel van de bevolking de hele concrete gevolgen van de lockdown veel harde aankomen dat zo'n heel abstract virus. Zeker als je naar de percentages kijkt. Als je naar de hele bevolking kijkt, heeft 80% niet eens medische hulp nodig als ze ziek worden van dit virus. Voor jonge en gezonde mensen ligt het percentage 'niks aan de hand' nog een stuk hoger. Het overgrote merendeel van de beroepsbevolking is na een besmetting verkouden of maakt hooguit een flinke griep door. Dat heb je op z'n slechtst een week of wat last van (week ziek, week herstellen). En dan is het weer achter de rug. Voor een deel van de bevolking geldt nu dat het 100% zeker is dat ze in zéér ernstige financiële problemen gaan komen. En dat is niet over een week of wat weer voorbij. Mensen zien hun bedrijf omvallen, moeten werknemers ontslaan of worden zelf ontslagen, bedrijven (en hun eigenaren!) gaan failliet. En dat allemaal om een ziekte te voorkomen waarbij de kans dat je naar het ziekenhuis moet minder dan 20% is. En de kans op overlijden ergens tussen de 1-3% Ik sta er dan niet gek van te kijken dat er mensen zijn die het absoluut niet eens zijn met de keuzes die nu worden gemaakt. Je zult maar een zzp-er zonder inkomen zijn nu. Of een medewerker van een reisbureau die bang is z'n baan te verliezen. Als je niet weet of je volgende maand nog de huur en de boodschappen kunt betalen, snap ik dat je liever het risico neemt om ziek te worden. En dan is je eigen lijden toch altijd meer tastbaar dan het lijden van een oud omaatje ergens in een verpleeghuis, die toch al niet meer al te lang te leven heeft... Ik zeg daarmee niet dat ik het ermee eens ben. Maar ik kan voor bepaalde standpunten wel begrip opbrengen!
Ik vind ook dat een supermarkt meer prioriteit heeft. Maar heel eerlijk: ik loop nu al een week of 2 met flinke rugklachten. Ik weet hoe het komt: ons matras is aan vervanging toe. Ik had dat al eerder gemerkt. En we zouden met ons vakantiegeld of belastingteruggave nieuwe matrassen gaan bestellen. Tot die tijd zou ik het nog wel even redden, door geregeld te sporten en naar de fysiotherapeut te gaan. Nou, van dat hele plan kan dus alleen het sporten nog enigszins doorgaan. Maar dat wordt steeds moeizamer. Want ja, die rugpijn hè. Inmiddels ook een kuitblessure, dus zelfs op dagen dat mijn rug wat minder opspeelt, gaat (hard-)lopen lastig. En ik kan er niet mee naar de fysio. Ik heb er niet veel trek in om naar Ikea te gaan. Maar ik denk wel dat ik binnenkort bij de lokale beddenwinkel sta om me een nieuw matras aan te laten meten. Niet dat ik nu zo graag naar een winkel ga onder deze omstandigheden. Maar ja, ik moet toch wat. Want ik heb nu gewoon ook een probleem. En wat iemand anders al zegt: er zijn nog steeds mensen die verhuizen of kinderen krijgen. Wat moeten die dan? Op de grond eten? Hun baby op de grond laten slapen? Voordat je een stoel of bank koopt, moet je er gewoon op gezeten hebben. Voordat je honderden euro's neertelt voor een babykamer, wil je die toch gezien hebben. En ook met een kinderwagen wil je toch een keer gereden hebben en kijken of de stang voor jou op de juiste hoogte kan. Etc etc. Ik ben alleen maar blij dat dit soort dingen kunnen. En ik hoop dat er verstandig mee omgegaan wordt.
https://www.gelderlander.nl/dossier-coronavirus/coronavaccin-met-nederlands-tintje-mogelijk-in-september-al-op-de-markt~aaaee843/?utm_source=browser_push&utm_medium=push&utm_campaign=stdc_dg Ok hoop het!!
Live uitzending met verschillende deskundigen. Gaan met name in op alle vragen van de kijkers: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=540159656920497&id=208319212516978
Met rugklachten zou ik toch echt naar een beddenspeciaal zaak gaan en niet naar IKEA. Ik snap het ook allemaal wel maar mocht ik momenteel een babykamer nodig hebben dan ga ik niet naar de IKEA of een andere winkel. Ik ga dan toch echt online kopen. Onze jongste zal ook vast binnenkort een ander bed nodig hebben maar ik zal ook dan online kopen. Ik vind het niet het risico waard
Hornbach en gamma moesten wel open blijven want als je een lekkage ofzo heb moet je het wel kunnen maken. Tja IKEA... Het is gewoon gigantisch en dus komen er ook gigantisch veel mensen... Mijn gevoel zegt dat het niet oké is. Net als de horeca, die mag van mij echt voorlopig nog dicht blijven hoe erg ik het voor die mensen ook vind.
Tja dat is helemaal persoonlijk. Genoeg mensen met rugklachten die prima op een IKEA matras kunnen liggen. Of die de prijzen van een IKEA matras kunnen betalen en die van een beddnspeciaalzaak niet en en en.. Jij wil het risico niet nemen, een ander misschien wel. Ik zou persoonlijk nooit een bed online kopen. Ik wil dingen als meubels/ een bed kunnen zien, voelen en uitproberen. Best lullig als je na het in elkaar zetten erachter komt dat het toch niet is wat je zocht. Of dat je het pakket uitpakt en tot de ontdekking komt dat het waardeloos hout is. Ieder z'n ding...
Ikea is gigantisch maar er mogen op aangepaste wijze mensen naar binnen! 500-600 mensen op zo'n pand stelt weinig voor. 1 persoon op de 30m2. In een supermarkt heb je 1 persoon op 10m2. Ikea geeft ook aan dat iedereen zich prima aan de regels hield en niet in de winkels bleef hangen. De mensen kwamen binnen, pakten doelgericht hun spullen en gingen weer. Ze zijn vrijwillig dicht gegaan. Netjes. Ze hebben in die weken goed na gedacht over hoe ze weer veilig open konden en volgens mij is het daar prima geregeld. In de gemiddelde supermarkt of Kruidvat loop je veel meer risico.
Vind ik ook hoor. In de supermarkt en Kruidvat loop je sneller in elkaars looppad. Ik ga binnenkort ook met mijn oudste dochter naar de Ikea, ze krijgt een twee persoonsbed en daar moet een matras bij en als we moeten wachten tot dit voorbij is zijn we straks een jaar verder. Dat gaan we gewoon niet doen, er is ook nog een leven buiten Corona.
Ik vind het vooral ook een naar gevoel als je die meterslange rij bij de Ikea ziet en dan bedenkt dat mensen niet naar een begrafenis van een dierbare kunnen omdat daar nu een maximaal aantal is (van 30, soms zelfs 20 personen). En Ikea zal zich echt aan de regels houden en iedereen zal 1,5 meter afstand houden. Maarja, op die begrafenis ook. Niet te vergelijken maar vind het wel dubbel.
Eens! Wat dat betreft... Petje af voor ikea.... Enige waar ik twijfels over heb is waarom ze besluiten in de meivakantie open te gaan, en niet een week later... Maar goed so be it.
Ja? Jij verwacht op een begrafenis 1,5m afstand tussen mensen? Geen handen schudden knuffels etc? Ik niet... Of bedoel je het anders? Ik snap je gevoelens wel hoor... Niet bij een laatste eer kunnen bewijzen etc bij geliefden lijkt me ook verschrikkelijk! Maar ik geloof niet dat er afstand gehouden kan worden bij dit soort gebeurtenissen...
Ik zeg ook niet dat die nooit open moet maar wacht eerst nou af hoe het gaat met de scholen open... Als de IKEA open kan dan kan een pretpark toch ook weer open zou je zeggen?
Hier dus wel een begrafenis geweest waar idd die 1,5m afstand was. Idd geen handen schudden, geen knuffels geven. Er was vanwege alle maatregelen geen moment van condoleren.