Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik hoop dat er straks ook weer eens een dierentuin zal openen. Online kaarten aanbieden en deze op datum reserveren, zo beperk je de bezoekers.

GossipGirlxoxo, Wellesnietes en Poolvos vinden dit leuk.
  2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Over de noodzaak van de opening van non-food winkels kun je nog discussiëren. Maar dat de Efteling en Artis niet essentieel zijn, is denk ik duidelijk.
    (Wel voor de banen van de werknemers natuurlijk. Maar niet voor de bezoekers)

NiVa0230 vindt dit leuk.
  3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.926
    5.182
    113
    Je moet al 1,5 meter afstand nemen op een begrafenis. Er zitten lege rijen tussen de personen. Handen schudden en knuffelen mag dus niet. Je wordt er gelijk op gewezen als je dit doet. En daarnaast is een dus een maximaal van het aantal mensen. Bij een vriend van ons vorige week maximaal 20 personen. Inclusief personeel. En dat vind ik dus dubbel. Al is het niet te vergelijken. Ik vind het gewoon heel krom dat iedereen gezellig mag shoppen bij de Ikea maar mensen niet bij de uitvaart van hun dierbaren kunnen zijn door deze regels.

Zara75, Melief, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Maar dat maakt toch niks uit? Praktisch iedereen zat al thuis..... Buiten de mei vakantie en in de meivakantie. Denk dat er weinig mensen zijn die nu met vakantie thuis zitten....
    Ja, de kinderen .
    Dus ik denk dat het verschil qua drukte in en buiten de mei vakantie nu geen ene bal uitmaakt.

5. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Dat snap ik ook wel maar waarom moet nu alles snel snel snel met de mogelijkheid dat straks ineens alles weer dicht moet. Wacht gewoon eerst de basisscholen af en ga dan beetje bij beetje verder kijken IPV nu basisscholen, ikea, tandartsen, kappers e.d.

bosi333 vindt dit leuk.
  6. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Zo ging het inderdaad op de begrafenis van mijn oma.
    Ik vond het daardoor extra heftig

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Denk je nou echt dat die paar ikea,'s in Nederland een duidelijk verschil gaan geven met het aantal ziektemeldingen?

En Ikea hoefde helemaal niet dicht, die is vrijwillig dicht gegaan en mag dus gewoon open. Net als de rest van de meubelboulevard die gewoon al die tijd open gebleven zijn. Mensen houden zich aan de regels snel hun spullen en gaan weer. What's the problem?
    Ikea let super goed op dat iedereen zich aan de regels houdt. De mensen houden zich aan de regels. Prima.
    En nou en, dan raakt iedereen van alles aan? Als het goed is dan wast iedereen na dit bezoek netjes z'n handen. Als het goed is al voor ze naar binnen gaan. Daarna netjes je handen wassen en er is niks aan de hand.
    Serieuze vraag: wat doe jij met je boodschapjes? Ga je die allemaal desinfecteren voordat je ze je huis binnen haalt? Want iedereen zit daar met z'n katten aan hè? Verschillende mensen hebben er aan gezeten voordat het ûberhaupt in de winkel terecht gekomen is. Vervolgens pakken de vakkenvullers het in hun mogelijk besmette handen. Klanten die voor jou komen pakken het uit het schap, bedenken zich en zetten het weer terug enz.

En ga je nu serieus een IKEA vergelijken met een pretparko_O

Appels met peren vergelijken.

Kukido vindt dit leuk.
  8. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ik mag blijkbaar niet eens mijn mening geven hoe ik erover denk?

Ja ik doe boodschappen en nee ik doe ze niet desinfecteren maar ja ik denk dat het weer een plek erbij is waar veel mensen samen komen in 1 gebouw dus ik denk dat dit inderdaad best een verschil kan maken.
    Ja ik hoop dat ik het fout heb maar mag ik ook mijn angsten en mening delen hier? :|

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap je gevoel. Als je rouwt is het sowieso altijd bevreemdend om te zien dat de wereld voor alle andere mensen gewoon doordraait. Het is vreselijk als je dan tijdens het afscheid niet fysiek dicht bij elkaar kunt zijn.

Maar toch staan deze dingen los van elkaar. Het is niet zo dat als Ikea dicht blijft, dat je dan ineens wel mag knuffelen bij een uitvaart. Of dat je met nòg minder mensen bij een uitvaart mag zijn, nu Ikea weer open is.

Het voelt dubbel, dat snap ik. Maar zoals je al zegt: het is niet te vergelijken. De afspraak is dat in Nederland de winkels nog gewoon open mogen zijn. En ik hoop dat mensen daar, in meerderheid, verantwoord mee omgaan. Want dan blijft het ook zo. Want hoe je het ook wendt of keert: dit gaat nog maanden duren. En het is best haalbaar om een paar weken alleen naar de supermarkt en drogist te gaan. Maar uiteindelijk gaan mensen ook andere spullen nodig hebben. En dat is maar goed ook, want daarmee behouden andere mensen hun baan zodat zij ook nog boodschappen kunnen doen.

Madeliefje06, bulakgirl, Mamafiets en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hoezo niet??

Wij waren vorige week op een begrafenis bij de familie, en het is heel naar en onnatuurlijk maar iedereen hield zich precies aan de richtlijnen.
    De betrokken medewerkers van de uitvaart houden daar ook zicht op.

Hier zijn helaas ongekend veel uitvaarten geweest laatste 2 maanden (4-5 keer zoveel als gemiddeld) en ik hoor en zie alleen verhalen hoe heftig het voelt om op deze manier afscheid te nemen, maar het gebeurt wel.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.873
    31.467
    113
    Vrouw
    Naar een begrafenis gaan en je eigen familie geen knuffel kunnen geven.
    Afschuwelijk lijkt me dat.

Net als, als echtpaar in 2 verschillende zorginstellingen zijn opgenomen. En alleen nog via telefoon kunnen communiceren met elkaar en je kinderen.
    Helaas de keiharde realiteit bij ons op dit moment.
    Dat van die begrafenis onze grootste angst.

Sorry. Ik kan me even niet zo druk maken over een nieuw bed of kastje.
    Van de andere kant was ik wel heel blij dat de Hema op en was toen schoonpa en ma allebei nieuwe pyama's nodig hadden.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Nou tandartsen hoort wat mij betreft niet in je rijtje thuis. Is toch aardig belangrijk

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Als je thuis werkt heb je natuurlijk geen tijd om een hele dag naar ikea te gaan. Als je thuis bent ivm vakantie is het toch anders.

Wellesnietes en bulakgirl vinden dit leuk.
  14. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Nee dat snap ik maar dat gaat nu bijna allemaal tegelijkertijd open... Oke kappers nog niet maar wie weet voor hoelang nog?

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Van de basisscholen verwacht ik niet direct een stijging in de cijfers.
    Ik heb er alle vertrouwen in dat een Ikea echt wel gepaste maatregelen neemt.
    Bij een Hornbach hoef je ook niet te proberen om met 2 personen binnen te komen. Alles is best goed georganiseerd.
    Een stijging komt toch wel weer in het najaar en dit hele gebeuren kan best weleens tot volgend jaar zomer gaan duren. Ik begrijp je punt maar de scholen gaan pas over twee weken weer open en mogelijk een aantal weken later de kappers en dan mogelijk ook de horeca en bioscopen weer en dan zullen de cijfers uitwijzen of het goed blijft gaan. Om nu te zeggen dat alles ineens volle bak gaat draaien vind ik totaal niet. De scholen gaan open maar duurt nog weken, alleen maar goed dat tandartsen weer open zijn, die van mij is nooit dicht geweest en ook bij de tandartsen zien ze een minimaal aantal patiënten met maatregelen en de kinderen mogen eindelijk weer eens gaan sporten en dat is het wel zo’n beetje.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zie weinig wat er tegelijkertijd open gaat. Basisscholen duurt nog twee weken en het VO per 1 juni ;)
    Kinderen mogen weer een beetje sporten maar je moet niet zeggen onder welke voorwaarden de kinderen van 13 tot 18 jaar moeten sporten, Het is nog geeneens zeker of mijn oudste kinderen überhaupt kunnen gaan sporten,

17. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Omdat de groepen klein gehouden worden, maak je ze groter dan gaat dit niet... Dat bedoel ik meer en dan iedereen in z'n verdriet waardoor de regels vager worden en worden vergeten... Zo zie ik het voor me in ieder geval! Laatst moest ik langs een begraafplaatd fietsen... Ik kon er niet door en overal groepjes mensen die geen afstand van elkaar hielden... Daar is mijn gedachte gang mede op gebaseerd..maar nogmaals verschrikkelijk hoor... En sorry dat je dit hebt meegemaakt!

Maar goed, dat is niet te vergelijken met een winkel die zijn deuren weer opent, na ze zelf te hebben gesloten.. Zo zijn er deze week wel meer winkels die weer open zijn gegaan na vrijwillige sluiting (prenatal bijvoorbeeld) waardoor het lijkt alsof van alles tegelijk open gaat.. Terwijl het winkels zijn die nooit dicht hebben hoeven zijn.

amdaa vindt dit leuk.
  18. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik hoor net dat wij vanaf vandaag verplicht een mondmasker moeten dragen op het werk (verpleeghuis)
    Uit nieuwe info hadden ze vernomen dat je mogelijk 72 uur voor dat je klachten krijgt kunt overdragen....als je de anderhalve meter niet kunt waarborgen---> mondmasker.

o_O

19. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Bij ons heeft iedereen zijn vakantie moeten nemen, ongeacht of zijn/haar plannen door zijn gegaan... Zo zal het bij meer bedrijven zijn en dus wel meer ouders thuis, die niet hoeven te werken en dus wel vrij zijn en zich dan richting de winkels zal verplaatsen, want de rest is dicht/afgesloten.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.304
    25.770
    113
    Ik zag net een filmpje van de enorme rij bij Ikea Barendrecht. Echt schokkend vond ik het. De rij vlakbij de ingang zag er nog wel ordelijk en met afstand uit. Maar op een andere plek liepen allemaal mensen door elkaar, rende ergens nog een kind tussendoor, echt een bende.
    Foto’s van binnen in de Ikea waren dan wel weer prima. Zag er juist enorm leeg uit, maar dat weegt toch niet op tegen de enorme drukte buiten. Ik snap daar dus echt niks van hoor...
    En dan de mensen die geïnterviewd werden: ja het was echt nodig, kon niet wachten/ ik heb echt een kast nodig/ mijn dochter moet een bed, ze slaapt nu op een matras/ als het niet nodig was zou ik hier niet zijn. Sorry, maar ik vond het echt een stelletje sukkels...

Melief, NiVa0230, ano en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina