Britse Gezondheidsauthoriteit slaat alarm over een nieuwe aandoening bij kinderen, gerelateerd aan Corona. https://nieuws365.be/news/onbekende-medische-aandoening-bij-jongeren-zaait-paniek-kenmerken-van-covid-19-zonder-positief-te-testen https://www.google.com/amp/s/www.thesun.co.uk/news/11487885/nhs-alert-new-coronavirus-related-condition-children/amp/
Ja in Frankrijk ook las ik... pff. Maar nog niet bewezen dat het ermee te maken heeft. Ook niet alle kinderen zijn positief getest op corona.
Nee, dat is juist de zorg in GB. Het zijn geen complicaties bij positief geteste kinderen, maar lijkt een nieuwe onbekende infectie te zijn waardoor kinderen intensieve medische zorg nodig hebben. Het slaat blijkbaar ook aan op de longen.
Tja waarom moeten mensen ineens in de rij bij de Hornbach gaan staan om in hun tuin te gaan werken terwijl dat nu ook niet direct een eerste levensbehoefte is. Misschien eens wat minder oordelen en ik heb niet bij de Ikea gestaan maar mogelijk ga ik er volgende week ook naartoe voor een nieuw bed en matras voor mijn oudste dochter. En waarom naar de Ikea en niet naar een andere winkel? Omdat ze bij de Ikea het bed hebben wat ze graag wil hebben en omdat ze daar goede betaalbare matrassen verkopen. Er is ook nog een leven naast het het hele Corona gebeuren.
Ik las vandaag een artikel in de Volkskrant dat de pimpelmees in Duitsland en Nederland ook veel sterven aan een longontsteking... Kon zo gauw de link niet meer vinden... Maar tis zo wel de tijd van de longziekten zeg
Het beeld wat er op internet geschetst werd was ook zwaar overdreven. Ik hoor van anderen juist weer dat het super rustig was. Maar die waren er niet rond openingstijd.
Ik heb het verder niet gevolgd maar las al dat het juist in de Ikea heel georganiseerd en rustig was. Ik loop liever in de Ikea dan in de supermarkt
Op facebook was het gisteren feest met de berichten en reacties. Alsof er kruistochten waren Ja ik zie het probleem ook niet zo. De winkel is super groot en heeft alles goed geregeld.
Je kunt vanuit daar gewoon doorklikken naar artikelen in HSJ https://www.hsj.co.uk/acute-care/exclusive-national-alert-as-coronavirus-related-condition-may-be-emerging-in-children/7027496.article En naar de uitgegane alerts aan PICU.
Ja ja, prima hoor. Maar jij denkt er toch ook over na wanneer je gaat. Of niet soms. En de mensen in de rij bij de Hormbach als die buiten moeten staan wachten om zogenaamd perse iets te kopen wat nodig is is net zo onzinnig. Er is leven naast Corona ja. Maar er zijn wel gradaties in wat noodzakelijk is en wat niet. En waar je risico voor gaat lopen of niet.
Ik geloof toch niet dat die mensen enig risico hebben genomen. Naar wat ik heb begrepen was het binnen erg rustig. Ik ga daar ook niet heen maar iedereen is nu eenmaal anders en maakt zijn eigen afwegingen. Er zullen vast ook mensen tussen lopen die er schijt aan hebben maar die heb je overal.
Mijn dochters waren een maand terug ook ziek met daarbij flink braken en enorme hoofdpijn. Ik zit er toch aan te denken om op mijn werk te vragen of ik kan testen of ik antistoffen heb. Ben zelf ruim twee weken beroerd geweest. Mijn collega heeft een 5 jarig zoontje die veel aan het hoesten is geweest en die kreeg vervellende vingertoppen. Hoort ook bij Kawasaki. Misschien toch ook Corona.