Maar men weet nu weer meer. Dus als je in een risicogroep valt dan is het helemaal niet gek om nu te gaan thuiswerken als dat wel kan of bepaalde taken niet meer te doen. Gewoon aangeven hoor!
Dit staat op de harstichting die hebben het over 30. Rivm de 40 https://www.hartstichting.nl/nieuws/is-coronavirus-reden-tot-zorg-voor-hartpatienten/risicofactoren-en-coronavirus/overgewicht-en-corona
Het is helemaal niet stom hoor, zorg goed voor jezelf. Ik vind de nieuwe lijst met risicogroepen heel helder (geen wazige omschrijvingen meer), maar de richtlijnen voor deze groep zijn ook heel duidelijk: Blijf zoveel mogelijk thuis Blijf sowieso thuis en ziek uit als je verkoudsheidsklachten, koorts en/of benauwdheid hebt. Verkoudsheidsklachten kunnen zijn: neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging. Je werkt thuis. Als dat niet mogelijk is, overleg dan met je bedrijfsarts. Doe zelf geen boodschappen en ontvang geen bezoek. Laat anderen boodschappen doen, of laat ze bezorgen. Zorg bijvoorbeeld dat een ander de hond uitlaat. Nodig geen bezoek uit. Een uitzondering geldt voor zelfstandig wonende ouderen die vóór de COVID-19 pandemie al kwetsbaar waren in hun zelfredzaamheid en een zeer beperkt netwerk hebben.
Dat is waar, ik weet alleen dat ze bij ons juist alle risico groep mensen hebben gebeld, omdat de bedrijfsarts had geconstateerd dat je bij ons op een veilige manier kon werken, zodat je dus als risicogroep wél veilig was en in principe maar moet komen... Ik heb onze hr afdeling een mail gestuurd en wacht even af wat daar uit komt.
ik ben héél benieuwd.... zeker ook wat het gaat zeggen over talloze vrijetijdsbestedingen.. parken, musea, bioscopen, zwembaden etc.
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar! Spannend wel. Ik hoop maar niet op teveel, dan kan het niet tegenvallen. Exacte data gaan ze ook niet noemen in dat zgn draaiboek las ik.
Maar deze zijn bij ons nu toch ook de hele tijd open geweest? De kleine winkels, tuincentra en bouwmarkten
Ik denk dat het puur een reactie is op de massale roep om "perspectief". Vanuit de sectoren snap ik dit goed, ondernemers moeten ergens een licht aan het eind vd tunnel krijgen. Voor een deel van de burgers vind ik het dubbel, in hoeverre zal men hier verantwoord mee omgaan?
https://www.nu.nl/binnenland/6049284/sanquin-miljoen-nieuwe-immuuntests-voor-coronavirus-per-direct-beschikbaar.html En het kan per direct, fijn! Alleen hebben ze het over miljoen testen bij bloeddonoren. Gaan ze enkel de herhaaltesten uitvoeren bij bestaande groep of ook uitbreiden naar de rest vd bevolking vraag ik me af.
Ik sprak vandaag een moeder van school die in een zorginstelling werkt, ze doet de administratie maar zij blijft ieder geval tot 1 juni thuiswerken. Dit is het beleid van de organisatie waarvoor ze werkt.
Helemaal mee eens! Bij mijn winkel komen er zo goed als alleen maar complete huishoudens binnen. Helaas heb ik een werkgever die eerst aan het geld denkt en daarna aan het personeel. Ik vind deze situatie echt kut, ff plat gezegd. Er wordt van ons verwacht dat we ons gezond verstand gebruiken, maar dat verstand laten ze bij ons thuis liggen. Die klanten kiezen er zelf voor om corona te krijgen door met zoveel personen te gaan shoppen. Maar het personeel in de winkel heeft geen keuze, want die willen hun baan niet kwijt. Kijkend naar de situatie op mijn werk, de hoeveelheid mensen die lekker komen winkelen ('want we zijn het thuiszitten beu' en 'ja, ik moet toch iets doen, we kunnen nergens heen dus we gaan maar winkelen' heb ik letterlijk al van meerdere klanten gehoord) , snap ik het heel goed dat Rutte oproept om winkelstraten te vermijden.
Ben ik de enige die vind dat het nu wel erg snel gaat allemaal met die versoepelingen?. Wacht eerst even met het ene voorts meer te versoepelen
Er wordt toch nog niks versoepeld op dit moment? Er wordt nu voorzichtig al een beetje gelekt dat er versoepelingen aan zitten te komen. Maar nog niet bekend wat precies en wanneer. Goed voor het moreel van de bevolking. En heeft ondernemers weer een beetje hoop op de toekomst. Lijkt me niks mis mee. Het is niet dat binnen nu en een paar weken ineens alles weer mag. Versoepelingen zullen stap voor stap gaan. En alleen zolang het aantal besmettingen / ziekenhuisopnames het toelaten. Het is niet zo dat ze ineens de versoepelingen gaan versnellen. We versnellen ze het stukje openbaarheid: wat kan wanneer weer? Dat lijkt me alleen maar fijn om naar toe te leven.
Volgens mij gaan ze voor versoepeling nog geen data noemen, enkel een soort plan van de stapjes van versoepeling en tzt worden daar dan data aan gekoppeld.
tja het klinkt nu alsof de scholen nog niet open zijn - maar dat alsnog nu mogelijk gelijk een aantal anderen dingen ook weer op gaan starten. Kappers, schoonheidssalons en nagelstylisten (en wat valt daar nog meer onder?) . Ik snap beiden kanten wel... maar ik hoop dat het inderdaad niet te snel gaat. Maar ik snap dat het voor de economie ook heel belangrijk is.