Ik vraag me dus af of binnen en speeltuinen open zijn. Zwembad vast niet? En ik vroeg me nog af zoals dierentuin, speelparadijzen, kinderboerderij...waar valt dat onder?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Vooral de buitenzwembaden, attractieparken, speeltuinen. Daar is niks over gezegd
Nee inderdaad. En je zou denken dat als je bioscopen en musea open doet dat dan zoiets ruims als een dierentuin ook kan...
Ik kijk nog naar de persconferentie en vragen erna. Echt he ... Geen één journalist die even vraagt naar de zwembaden met de zomer voor de deur
ik kan me voorstellen dat zeker (kleinere) dierentuinen/dierenparken onder de musea vallen... maar ik zit nog steeds op die vraag te wachten (ook omtrent zwembad en pretpark) .
Ik vind dat wel een bijzondere woordkeuze, omdat een zwembad veel vaker wordt bezocht dan een sauna, zou het logischer zijn als ze ‘zwembaden‘ hadden gezegd. Hopelijk wordt dit nog verder duidelijk gemaakt.
Lijkt me voorlopig nog niet verstandig. Want het virus is nog niet weg en ouderen blijven een risicogroep (ervan uitgaand dat opa en oma ouder dan 65 zijn).
Nou idd en vraag me af of er ook niet onderscheid kan worden gemaakt met 'gewoon zwemmen' en zwemles. Dat laatste is toch ook wel heel belangrijk.
Op nos staat dat thuiswerken tot eind van het jaar waarschijnlijk zal duren Als dat zo is dan kan je me wegdragen... Vind samen werken en live mogen overleggen minstens net zo belangrijke als al de leuke dingen om te doen zoals terras, uit eten, bios, de kapper, sporten etc. Waarom dat wel allemaal en niet weer mogen samen werken op afstand en met aanpassingen bijv een beperkt aantal uren per week.
En dat vraag ik me dan af, hoe zit het dan met buiten zwembaden? Dat lijkt mij zeker niet onder binnensport te vallen.
Het heeft niet alleen te maken met het werken op zich, maar ook met ‘de bewegingen op straat’. Als mensen weer op kantoor gaan werken, levert dat ook weer meer druk op in het OV.
6 maanden geen zwemles slaat nergens op. Wel de kappers open, maar zwemles niet? Sorry, geen begrip voor en vind dat echt enorm krom.
Een half jaar aan lessen, die je dus kunt weggooien. Sorry, mensen zullen het vast ook niet me eens zijn. Maar heb 0 begrip voor kappers en nagelsalons open, maar geen zwemles. Ieder zn mening.
Adh van dit plaatje zou ik concluderen dat in ieder geval dierenparken vanaf 1 juli met max 100 bezoekers weer zou mogen... (zal ook niet heel rendabel zijn lijkt me) https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/05/06/vermijd-drukte-houd-15-meter-afstand