Ja je zou denken dat het juist in een dierentuin super easy is toch? Enige nadeel is dat je reserveert en ineens verkouden bent maar ja dat is de risico van het vak haha.
Of niet Culturele instellingen zijn actief in beeldende kunst, bouwkunst, erfgoed (musea, archieven, archeologie, monumentenzorg), dans, film, letteren, (pop)muziek, (muziek)theater of vormgeving.
Ik mag toch hopen dat de zwembaden binnenkort weer open gaan. Dochter zit op wedstrijdzwemmen en heeft al 7 weken! niet getraind.
Mogen we nu weer langs onze ouders (gezond en onder 60 jaar) met kinderen. Zolang we afstand houden... ook al is dat voor een peuter niet te doen? Wat doen jullie?
Doen wij al weer 2 weekjes hoor. Wel in de tuin. Handen wassen bij aankomst. Niet kussen/knuffelen. Gaat best Als je haar
Eigenlijk best gek dat een een kapper of pedicure geen mondkapje nodig heeft en moet gaan vragen of iemand klachten heeft Er zullen er genoeg zijn die klachten verzwijgen om binnen te kunnen komen. Of zoals tijdens m'n werk: ik kom bij een aantal ouderen die corona gehad hebben en al het gedoe maar onzin vinden. Of die niet willen geloven dat ze het hebben. Die zullen het verzwijgen. Of onze vergeetachtige/dementerende cliënten die niet weten of ze klachten hebben en dus maar ontkennen. We hebben 2 dementerende cliënten met corona gehad die niet konden onthouden dat ze corona hadden en gewoon over straat gingen en de supermarkt in voor boodschappen. En heel leuk dat er naar klachten gevraagd wordt maar die zijn er niet altijd. Ik heb een paar collega's die geen klachten hebben maar wel corona. Ik heb het nu en ik had alleen een iets benauwd gevoel. Wat net zo goed Maar een zwembad is wel even anders dan een kapsalon hè. In een zwembad , vaak binnen,zitten meer personen te gelijkertijd bij elkaar dan in een gemiddelde kapsalon. Daarnaast is het in een zwembad vochtig. Die virus deeltjes kunnen zich in dat vocht sneller verspreiden dan buiten het zwembad/zonder het vocht. Om die reden mocht ik in de wijkverpleging bijv geen mensen helpen met douchen. Vanwege de virus deeltjes die zich dan via het vocht en de dampen kunnen verspreiden. Daarbij komt nog dat ze bij zwemles regelmatig lichamelijk contact hebben met de zwemleraar. Nou is dat niet overal hetzelfde. Bij ons zwembad worden ze nauwelijks aangeraakt. En is er bijvoorbeeld al duidelijk wat het virus doet met water? Het is in het rioolwater gevonden. Maar wat doet het in zwemwater met chloor? Niet dat de regels bij kapper zou veilig zijn . Vragen of iemand klachten heeft... Er zullen er genoeg zijn die zo graag geknipt willen worden dat ze klachten verzwijgen. Of zoals een aantal cliënten van m'n werk: paar dementerend die niet eens weten of ze klachten gehad hebben. We hebben er zelfs een paar die vergaten dat ze corona hadden en gewoon naar de winkel gingen . Ik heb collega's met corona die helemaal geen klachten hadden als hoesten, niezen en koorts Blijft een lastig iets om te controleren ...
Nouja, datgene wat kinderen nu mislopen zijn ze straks echt wel weer nodig. Echter ben ik het wel eens.. Heb zoiets, scholen gaan open, kdv gaat open.. Maaar dan zwemles voor kids niet. Apart
Ik denk dat dit ook iets is wat niet op een persconferentie gezegd gaat worden maar een kwestie is van gezond verstand gebruiken. Hier zien we ouders en schoonouders inmiddels weer.
Ik had wat gillende kinderen op de achtergrond dus niet alles even goed gevolgd. Maar als je ouders niet in een risico groep vallen en het is weer mogelijk om met 10 mensen bij elkaar te komen met 1,5 m afstand dan kan dit toch? Of heb ik t dan verkeerd begrepen?
Ik ben ook vooral erg benieuwd naar de nieuwe maatregelen van het KNOV. Wordt het verminderde aantal controles opgehoogd en mogen de partners weer mee naar de echo's en andere afspraken? Dat van die echo's zou een grote geruststelling zijn, want dit is echt niet fijn zo. Daarnaast lijkt 1.5 meter afstand tussen echoscopiste en partner mij prima te doen. Oh, en als we toch bezig zijn, ben ik ook wel benieuwd naar dingen als zwangerschapsgym en cursussen. (En zwangerschapszwemmen, gezien we het nu toch over zwemmen hadden)
Ja maar moet ik dan een jaar bij mijn schoonouders wegblijven? .... niet dat ik eig het probleem zie hoor
Klopt. Ja sorry, ik. Hou me aan de regels maar niet bij mijn moeder en Schoonmoeder. Verder hebben wij met niemand contact, geen visite, en zijn alleen maar thuis op een kleine wandeling na. Dit hebben we een poos volgehouden tot 18 april toen ben ik op bezoek gegaan bij mijn moeder en Schoonmoeder.. De kinderen spelen wel, die gaan niet zozeer aan hun hangen, die spelen in de gang of verderop in de kamer...
https://www.looopings.nl/weblog/14334/Verbijsterend-bericht-RIVM-Pretparken-mogen-zelf-weten-of-ze-opengaan.html Moet niet gekker worden....
Wordt wel vermeld hoor. Alle binnensporten en contactsporten per 1 september. Dus ik verwacht zwembaden ook. Mede omtrent het feit dat vakantieparken dan weer open mogen. Maar ik heb met een half oor ziiten luisteren, ik heb het zo geïnterpreteerd.