Nou echt he, ik ben écht geen VVD’er, maar vind echt dat Rutte dit heel goed doet. Ben ik het per se overal mee eens? Nee. Maar hij houdt zich echt op een goede manier staande, vind ik echt heel knap!
Maar waarom ga je er dan niet even heen? Op afstand. Zoveel heerlijke dagen gehad waarin dit mogelijk is. Ik snap dat dus eerlijk gezegd echt niet.
Dan was je dus met meer dan 3 personen op bezoek. Maakt mij niet uit he? Maar ik vind dat je jezelf dan wel tegen spreekt met je vorige post.
Maar dat was niet wat zij van te voren dacht, als ik het goed begrijp. Zij dacht dat bezoek zou afwisselen en buiten zou blijven op afstand, maar toen ze er kwam zaten schoonouders er nog en dus ook binnen. Ze zijn zelf buiten gebleven, op afstand.
Van de week werd er gezegd dat ze dat doen om nóg meer ruimte te maken hier in NL omdat het nog steeds wel druk is. Ruimte voor de reguliere zorg/ic plekken.
Ik las het idd. Maar dan nog. Ik vind dat als je anderen aanspreekt op het niet nakomen van de regels, je je er zelf zeker aan moet houden. Dus dan had je weg moeten gaan ofzo
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5116291/corona-azc-sneek-covid19-bewoners-asielzoekers
https://www.nu.nl/coronavirus/6049711/dit-kun-je-door-de-versoepeling-wel-doen-met-familie-vrienden-en-vrije-tijd.html Thuis op bezoek bij vrienden en familie Het advies is nog altijd om thuis zo min mogelijk bezoek te ontvangen. Wil je vrienden of familie laten langskomen, houd het dan op een maximum van drie personen. Ook thuis, zowel binnen als in de tuin, moet voldoende afstand van elkaar gehouden worden. Ouderen jonger dan zeventig jaar kunnen gewoon op visite of zelf bezoek ontvangen. Wel word je dringend afgeraden op kleinkinderen op te passen. Dit is omdat je als oudere onder een kwetsbare categorie valt en het lastig is om afstand te houden van jonge kinderen. Met de kleinkinderen op vakantie of naar de dierentuin is dus voorlopig geen optie. Drie personen wordt als maximum genoemd omdat er voorzichtig moet worden omgegaan met sociaal contact. Daarnaast wil de overheid het aantal reisbewegingen beperken. Dit betekent dus ook dat als je een enorme tuin hebt niet meer mensen uitnodigt. Gasten bruiloften en uitvaarten houden afstand Grote evenementen als festivals en kermissen blijven de komende maanden verboden. Voor 1 september wordt een besluit gemaakt over wanneer evenementen weer zijn toegestaan, maar het lijkt erop dat je nog langer geduld moet hebben. Voor bruiloften, kerkdiensten en uitvaarten geldt nu een maximum voor dertig aanwezigen. Dit wordt per 1 juli verruimd naar honderd. Dit betekent echter niet dat deze samenkomsten weer zoals vanouds worden gehouden. Je moet namelijk nog steeds 1,5 meter afstand blijven houden. Bij sociale activiteiten moet zo veel mogelijk gebruik worden gemaakt van eigen vervoersmiddelen. De overheid wil dat er zo veel mogelijk wordt gefietst of gelopen. Het openbaar vervoer is alleen bedoeld voor noodzakelijke reizen, bijvoorbeeld als je mantelzorger bent of naar een uitvaart moet. Dus pak geen trein voor een dagje weg en laat de bus links liggen als je naar de dierentuin wil.
Ik heb dat ook al voorgesteld maar dat durven ze niet goed aan. Vanmorgen mijn moeder gesproken en ik geloof dat ze nu wat losser wordt en ik ga morgenmiddag bij hun op de koffie in de tuin.
Ik snap hun voorzichtigheid, aan risicogroepen wordt ook (juist nu met versoepelingen) verzocht niet op bezoek te gaan en geen bezoek te ontvangen. Om psychisch leed te verzachten max 1-2 vaste personen, op goede afstand. Maar als je achterom in de tuin komt, voldoende afstand neemt, evt eigen drinken mee en verder niks aanraakt is het risico voor ze beperkt, en heb je elkaar weer even gezien. Veel plezier
Lastig is dat ook inderdaad. Wij gaan morgen ook op de koffie in de tuin! Mn moeder kijkt er zo naar uit! Heerlijk de kids om zich heen thuis!
Ik neem de kinderen niet mee. Mijn moeder is vooral angstig. Mijn vader is een aantal maanden geleden onwel geworden en in het ziekenhuis opgenomen en daar bleek dat hij gedotterd moest worden. Gelukkig is nu alles goed. De vader van mijn beste vriendin is een paar dagen geleden overleden aan Corona nadat hij ruim 4 weken op de IC heeft gelegen aan de beademing. Hij was nog maar 67. Daardoor is mijn moeder dus nu ook extra voorzichtig.
Je kunt elkaar, als je ouders bijvoorbeeld het te spannend vinden, ook door het raam zien en dan bellen. Dan spreek en zie je elkaar toch. Ik werk in de gehandicaptenzorg/psychiatrie en kom ook bij kwetsbare mensen. Sommigen van hen kunnen niet beeldbellen omdat ze de middelen ervoor niet hebben of begrijpen. Ik ga dan toch even langs en bel ze terwijl ik voor het dichte raam sta. Je kunt elkaar zien en horen zonder risico. En dat ervaren veel mensen wel als prettig! Dus eventueel is dat nog een idee voor iemand
Dan komt het inderdaad wel heel dichtbij. Mijn vader heeft járen geleden een hartinfarct gehad. Hij vind zichzelf een risico patiënt, alhoewel dr longarts al lange tijd geleden heeft gezegd dat ie het hart heeft van een jonge sporter Maar goed, ik snap het wel, dus we letten daar ook wel op. Maar we gaan zonder klachten en raken elkaar niet aan.
Ik ook, veel plezier morgen! Voor Moederdag hebben ze bij het verpleeghuis van mijn schoonmoeder een unit neergezet zodat we met haar kunnen praten met glas er tussen. Dat is ook erg leuk.
https://www.nu.nl/coronavirus/6050122/opnieuw-coronabesmettingen-aangetroffen-bij-twee-nertsenbedrijven.html
Lees net dat het erg druk is in de treinen naar de zee. Dit gaat totaal fout zo. als je mensen de ruimte geeft nemen ze die en vaak ook nog net wat meer.
Tijd voor een boze Grappenhaus op tv. Zelfs als je braaf thuis zit, voel je je weer net als een schoolkind tegenover een boze hoofdmeester
Hier zijn de oudste kinderen met de fiets naar het strand Wij wonen dicht bij het strand. Ik snap het ook echt niet hoor dat mensen in een volle trein willen gaan zitten. Genoeg alternatieven dicht bij huis en anders maar op je balkon of in de tuin.