Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je dicht bij het strand woont, snap ik dat je zegt 'genoeg alternatieven bij huis'. Maar zi rooskleurig is het niet voor iedereen. Woon je midden in een stad in de Randstad, zijn er weinig alternatieven. En die zitten dan ook vaak behoorlijk vol. Niet iedereen heeft een tuin of fatsoenlijk balkon.

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat je niet voor een dagje strand in de trein hoort nu. En zelfs niet in de auto. Maar besef wel dat het voor sommige mensen echt een stuk zwaarder is om zich aan de maatregelen te houden dan voor anderen!
    Wat dat betreft heb ik ook makkelijk praten, in een groene wijk, ruim huis, prima tuin (met ruimte voor zwembadje). Ik moet er niet aan denken om nu ergens 5 hoog achter te wonen op een balkon. Om dan ook nog een sneer te krijgen van iemand die blijkbaar op fietsafstand van het strand woont.

amdaa, bulakgirl en Syane vinden dit leuk.
  2. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.816
    4.599
    113
    Geef ze een vinger.... ;) Je kent het gezegde.
    Erg eigenlijk he. Eindelijk wat meer vrijheid en dan moeten sommige het verpesten voor anderen. Jammer hoor

Zara75 vindt dit leuk.
  3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn nu gewoon thuis, gelukkig een fijne (maar kleine) tuin. Als we naar het strand zouden gaan, zouden wij uiterlijk 8 uur vertrekken en als het te druk wordt naar huis gaan. Maar het strand waar wij altijd naartoe gaan is nooit echt druk en mega groot/breed (Zeeland).

cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Nou echt he! Zeker als ze vervolgens allemaal teveel gedronken hebben. :roflmao:

5. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.486
    6.100
    113
    Vrouw
    Ja ik begin een beetje cynisch te worden, ze weten het volgens mij zelf ook niet en dat neem ik ze niet kwalijk verder.. Maar wat zijn we nou aan het bedenken allemaal. :|

Reacties met uitleg over waarom we dit doen mogen uitblijven haha, not my point.

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Denk echt dat we rond de zomervakantie weer terug bij af zijn.

Zara75 en bosi333 vinden dit leuk.
  7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.933
    9.441
    113
    Gelderland
    Wij zijn net even bij het strandje hier in de buurt geweest. Toen we aankwamen was het heel rustig en toen het drukker werd zijn we gegaan. Was prima te doen zo :)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Precies dezelfde tijd als wij gisteren denk ik :) . Tussen 12 en 2 ging het prima. Daarna leek het wat drukker te worden. Hoewel iedereen keurig op afstand van elkaar zat en de kinderen op het strandje en vooraan in het water aan het rommelen waren. Het lijkt ook wat drukker omdat iedereen dus wel een stuk uit elkaar zat.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja dat denk ik ook.

Als je nu ziet dat er bijvoorbeeld een uitbraak is in een asielzoekerscentrum... dan zijn we er ook nog echt niet.

Mensen gaan te snel denk ik. Ik hoop het niet en dat het wel goed zal gaan...maar ik ben bang dat het echt wel te snel gaat zijn.

Wij zijn trouwens thuis...allemaal. En we gaan nergens heen. Ook al hebben we veel water en strand in de buurt.

Heel misschien morgen fietsen.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zover ik weet geef ik nergens een sneer.
    Ik weet niet waar je dit nu weer vandaan haalt?
    Alleen omdat ik zeg dat ik niet snap dat je in een volle trein gaat zitten om naar het strand te gaan? Ik snap namelijk ook niet dat er nu mensen in een tram gaan zitten om naar een centrum te gaan om daar rond te slenteren. Het gaat mij erom dat ik nu helemaal niet in het OV zou willen zitten ongeacht de bestemming.

amdaa vindt dit leuk.
  11. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Nou ja, als we nog even zo doorgaan dan zal er per 1 juni wel niet verder versoepeld worden. Dus niks terras open. Ook fijn voor de horecaondernemers.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier houden steeds minder mensen zich aan de maatregelen. Gewoon (grote) groepen zonder afstand in parken, op straat etc. Ook vandaag groepjes wielrenners die gewoon in zo’n dicht groepje samen fietsten. Mijn buren hebben nu de tuin vol met bezoek. In de supermarkt is er wel afstand bij het naar binnen gaan (een rij vormen en dan zegt een medewerker wanneer je naar binnen mag), maar eenmaal tussen de schappen is 1,5m totaal ondoenbaar (de tussenruimte is daar gewoon te klein voor als mensen elkaar moeten passeren).
    Ik heb het idee dat mensen nu zelf al wat versoepelen omdat er meer versoepeling is aangekondigd...

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoe kom je daar zo bij?
    Ivm die volle treinen?
    Je hebt ergens wel gelijk hoor maar ik vind dat hier ook meer handhaving op moet komen. Is er geen handhaving dan blijven mensen ook steeds meer hun grenzen opzoeken.
    Ik vraag me dan ook werkelijk af waar de handhaving is?
    Gisteren zat ik in de auto en dan rijdt er voor me een auto met 4 senioren erin en die zullen vast niet met zijn allen in 1 huis wonen. Van mij mag hier ook meer controle op komen. Nu zijn het vooral steeds de jongeren die worden gecontroleerd maar al die oudjes kunnen er ook wat van.

Zara75 en SAARC vinden dit leuk.
  14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Idd, bij mij om de hoek is een pleintje waar normaal terrasjes zijn, nu geen terrassen maar wel net zo druk... Totaal geen handhaving ook, gemeente lijkt alles nu te gedogen. Er staat zo’n matrix-bord bij met de maatregelen, maar dat is bijna lachwekkend. ‘Niet meer dan 2 personen, uitgezonderd gezinnen. Hou 1,5m afstand.’ en aan de voet van dat bord zit al een groep van 10 man zonder enige afstand... Alle leeftijden ook, van middelbare scholieren tot ouderen en alles er tussenin.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier was het ook zojuist zo druk in de Supermarkt en inderdaad bij de ingang wordt er rekening gehouden maar in de supermarkt niet. Nu ben ik niet zo angstig maar nu het drukker wordt moeten ze bij de supermarkt ook maatregelen gaan nemen dus minder karretjes die beschikbaar zijn want daarmee voorkom je weer rijen bij de zuivel en vleeswaren. Ik ben er snel doorheen gelopen om er vervolgens achter te komen dat hetgeen waarvoor ik kwam ook nog was vergeten ;)

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Bijzonder hè. Dat die mensen dat gewoon doen zonder zich überhaupt zorgen te maken over besmetting.
    Hier in het dorp net was het prima. Rustig en iedereen keek uit en hield afstand.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik maak me er persoonlijk ook niet druk om, ik hou afstand als het gaat en als iemand anders bv voor me langs iets uit een schap pakt, tja dan is ‘t maar zo - maar ik hoop dat alles bij elkaar geen grote gevolgen heeft...

Athina vindt dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat hoop ik ook al zijn er nu steeds meer gedachtes dat het toch vooral wordt overgedragen door druppeltjes in de lucht. Bij mijn werk in de huisartsenpraktijk hoef ik ook geen mondkapje meer te dragen mits ik niet langer dan 3 minuten in een ruimte ben of dicht bij het gezicht moet werken zoals het uitspuiten van oren. Maar bij een simpele vingerprik of een bloeddruk meting is het niet meer nodig mits de patient klachtenvrij is. Voor al het andere geldt nog steeds afstand houden maar het is niet zo als je elkaar voorbij fietst dat je dan een risico loopt mits degene die je passeer niet ineens enorm begint te hoesten ;)

Didi1980 vindt dit leuk.
  19. Didi1980

Didi1980 Actief lid

13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Onbegrijpelijk... Ik las het op internet en ik kan er met mijn pet niet bij.

20. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.168
    2.544
    113
    Zolang ze mondkapjes dragen is er niks aan de hand toch? :p

Maar laten we dit soort taferelen even in ons achterhoofd houden, voor iedereen naar de scholen gaat wijzen... als binnen twee weken de cijfers omhoog schieten o_O

Deel Deze Pagina