Precies wat jij zegt. Dit gaat ook veel te ver. Ik ga echt niet op een terras zitten met mijn eigen gezin op 1,5 meter. Ik hoop dat de horeca zijn poot stijf houdt. Voorlopig moet je toch reserveren om überhaupt ergens te mogen komen. Kunnen ze het bij binnenkomst prima controleren aan de hand van ID gegevens.
Volgens mij weten ze het zelf ook allemaal niet meer zo goed en roepen ze maar wat in het rond om er vervolgens weer op terug te komen. Ik vond de toespraak van vorige week ook erg warrig. De volgende keer ga ik ook niet meer kijken en kijk ik wel op de site van het RIVM. Heb ik het ieder geval zwart op wit en weet ik tenminste of het nu juni of juli is
Wij hebben hier boven de snelweg een prachtige oversteekplaats, daar is opgeschilderd.....Mensenrechten VS Covid-19.... was jij dat?
Maar ook dan móet je niks. Als je niet met je gezin op 1,5m afstand op een terras wil zitten, kun je ook besluiten gewoon niet op een terras te gaan zitten.
Als het idd die 1,5 m afstand wordt als zijnde gezin dan zal ik daar niet snel gaan zitten maar als het gros van de mensen zo gaat denken dan heeft dit invloed op de hele horeca. Ik hoop dat de horeca zijn poot stijf houdt.
Haha nee hoor, ik heb die behoefte tot etaleren niet zo. Maar het is wel wat ik voel, en dan niet over vakantie (ik heb geen plannen) of winkelen ( hekel aan). Maar ik vind het heel heftig wat we doen en vooral het waarom. We doen net alsof er normaal geen mensen dood gaan en staren ons naar mijn mening blind op controle op iets wat oncontroleerbaar is. Ik geloof er zelf meer in dat we nu de ergste storm achter ons ligt moeten gaan draaien naar de sterken dragen de zwakken.
Het is toch wél controleerbaar gebleken? En niemand doet alsof er normaal geen mensen dood gaan, maar in sommige regio’s méér dan het dubbele aantal doden is niet iets om zomaar weg te wuiven met ‘ach ja, normaal gaan er ook mensen dood!’.
Ik denk dat het organisatorisch makkelijker is om ook gezinnen op 1,5 meter van elkaar te zetten. Anders zou het maar zo kunnen zijn dat de horeca de hele boel telkens moet verplaatsen omdat JIJ zo nodig je niet aan een simpele regel wil houden en dicht bij je gezin wil zitten. Dit kan thuis toch ook gewoon? Echt het verbaast mij dat sommige mensen gewoon zo moeilijk doen. Heerlijk we kunnen straks met ons gezin of met een vriendin/vriend op het terras een drankje doen! Waarom zo moeilijk doen over een hele simpele regel? Uit deze hele crisis blijkt wel weer wat een ontevreden volk wij Nederlanders zijn.
Je kunt toch rekenen? Los of het rendabel is voor de horeca ondernemer. Waar haal je al die extra tafels vandaan? En reserveer je dan drie weken van te voren? Want het aantal mensen op het terras gaan naar minder dan 25%. Dus of je dan wil, er is geen plek voor je.
Jullie hebben weer een topic vol gekletst. Ik zal dit deel straks gaan sluiten. Maken jullie een nieuwe aan?
Ja, ik zie het. Super! Hierbij de link naar het nieuwe deel: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/corona-nieuws-deel-4.704591/