Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

maliro Niet meer actief

Hier ook. Moet ook zelf de instructies geven. Voor vragen is de juf elke dag van 10 tot 12 per email beschikbaar.

2. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Nu draai jij het om! Ik zeg nergens dat ze gecompenseerd moeten worden voor de extra uren die ze nu eventueel doen!

Alleen doet iedereen nu wat hij kan en moet je niet gaan roepen wie de verminderde uren moet compenseren en wie niet. Misschien moeten we er vanuit gaan dat het grootste deel van de mensen inderdaad doet wat hij kan. En dat er profiteurs zijn en mensen die het iets makkelijker hebben nu, dat zal wel, maar dat is in het 'normale' leven altijd zo!

Sherbet, rijo, Juffie26 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Het lijkt hier echt wel zo;

"Ik moet vakantie uren inleveren dus andere ook"

"Ik moet overwerken dus andere ook"

Goh je zal een ander ook eens wat gunnen zeg stel je voor.

hummeltje5 en Spoetnik vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Mijn man maakt gewoon meer dan 40 uur hoor. Waarom zou dat niet haalbaar zijn?

Anan en Shay25 vinden dit leuk.
  5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Ik zeg toch niet dat dat ergens staat. Ik schrijf ik mag hopen dat...

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Heeft toch niks ermee te maken dat kinderen recht hebben op onderwijs?

Syane vindt dit leuk.
  7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hè bah, wat neemt deze discussie een akelige wending. De mening 'met z'n allen de schouders eronder' betekent m.i. dat iedereen naar vermogen doet wat hij kan. Uiteraard springen er mensen relatief goed uit deze crisis, doordat ze precies in allerlei gunstige regelingen vallen, en zijn anderen zwaar de dupe omdat ze de vaste lasten van hun bedrijf niet kunnen betalen van eenmalig 4000 euro en een bijstandsuitkering. Er zitten nu mensen thuis die 90% doorbetaald worden voor niets doen (in de horeca), zorgmedewerkers draaien belachelijk lange weken en zien hun kinderen niet, de ene werkgever snapt dat je met kinderen thuis niet zo productief bent als anders, de andere werkgever eist zowat dat je inklokt en je uren maakt. Inzoomen op werkuren, inkomen, zwaarte van je eigen leven t.o.v. anderen heeft op dit moment erg weinig zin. We weten niet wat er gaat komen, we weten niet hoelang het gaat duren en welke maatregelen er nog meer getroffen gaan worden.

Als jij meer kunt dragen en je hebt tijd over: probeer iets voor een ander te doen, als je meer kunt dragen en je komt tijd tekort: fijn dat je het toch kunt volhouden, als je minder kunt dragen en je hebt tijd over: tank lekker bij, als je minder kunt dragen en je komt tijd tekort: vraag hulp en hoop dat iemand uit categorie 1 je komt helpen. Laten we hier alsjeblieft elkaar niet de maat gaan nemen.

Queen, hummeltje5, jada08 en 12 anderen vinden dit leuk.
  8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Typisch ambtenaren mentaliteit.
    Stel je voor dat je meer uren maakt dan in je contract staat of een vakantie moet opgeven... Maar het moet in impopulaire meningen.

MyMiracle, amdaa, Shay25 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Zullen we weer OT gaan. Kwam hier om te praten over het nieuws.

ano, hummeltje5, PerfectLittleTwin en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar ten koste van wat. In een crisissituatie moet je daar toch ook realistisch in zijn.

Juffie26 vindt dit leuk.
  11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Kom maar op met het nieuws! ;)

Syane en Nehneh vinden dit leuk.
  12. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Brabantse ziekenhuizen verwachten patiëntenpiek aan te kunnen
    De Brabantse ziekenhuizen verwachten dat ze de toestroom van coronapatiënten op de intensivecareafdelingen aan zullen kunnen. Binnen vier tot vijf dagen voorziet het Regionaal Overleg Acute Zorg (ROAZ) een piek in het aantal coronapatiënten in de provincie met de meeste besmettingen.

Op basis van berekeningen gaat het ROAZ ervan uit dat de ziekenhuizen genoeg capaciteit zullen hebben, zei voorzitter Bart Berden donderdag op NPO Radio 1. Berden, die ook voorzitter is van het Tilburgse Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis, gaat er zelfs vanuit dat na de piek patiënten die zijn overgeplaatst naar ziekenhuizen elders in het land terug zullen keren naar Brabant. "We zijn onze capaciteit deze week verder aan het uitbreiden en kunnen dan ook weer patiënten terugnemen. Dat mag ook van ons verwacht worden."

Berden ging ook in op auto-inbraken op de parkeerplaats van het ziekenhuis. Meerdere medewerkers werden daar dinsdag de dupe van. 'Treurig', vindt Berden. "Gelukkig krijgen we veel bijval van de politie en zij hebben de camerabeelden." Het personeel kreeg woensdag een hart onder de riem gestoken door koningin Maxima, die via een videoverbinding met het ziekenhuis belde.
    Fijn nieuws betreft de capaciteit.

hummeltje5, Mississippi en Amarens vinden dit leuk.
  13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja en recht op vakantie en rust in hun koppie na deze hele crisis.

nelta vindt dit leuk.
  14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Het gaat niet om een ander niks gunnen. Het gaat erom dat sommigen inderdaad nu echt de kantjes eraf lopen. En dat daardoor heel veel werk nu bij ouders komt te liggen. Wat normaal gesproken ook gewoon door die leerkracht gedaan wordt. Als ik de voorbeelden zie met hoe het op sommige scholen gaat dan verdient dat echt applaus. Als ik dan zie hoe het op andere scholen gaat dan is dat om te huilen. Dan snap ik werkelijk niet hoe men zichzelf in de spiegel durft aan te kijken en zeggen dat men zijn beroep serieus neemt. Nee sorry... maar dan wel over een paar weken vakantie willen hebben. Dat zijn de situaties waar ik tegen ageer.

Zonnestralen, Anan, merah en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Wat loopt iedereen toch op de zaken vooruit, wacht gewoon eens even af hoe dit zich ontwikkelt, als dit lang duurt zullen er veel mensen dolblij zijn als ze in augustus kunnen werken ipv op vakantie - simpelweg omdat ze dan nog hun baan hebben en hun bedrijf het gered heeft.
    Dat druk maken om vakanties, uren inhalen of terug krijgen, jongens toch, wat heb je daar nu aan? Je weet niet eens wat er morgen gaat gebeuren in deze hele context.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Precies en dus ook beseffen dat 6 week vrij zijn dit jaar misschien wel niet realistisch is.

merah en Luna86 vinden dit leuk.
  17. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Zijn ze nog steeds live op nos of zijn ze al klaar.

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.505
    12.053
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben benieuwd of ze in china nu ook allemaal gaan zitten zeuren over vakantie. Of weer braaf onze iphones in elkaar gaan zetten ;) of mondkapjes produceren :thumup:

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    3 week is ook vakantie. Dat hoeft niet perse 6 week te zijn.

hummeltje5, Niveah en Syane vinden dit leuk.
  20. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    Ik denk ook dat we blij mogen zijn als we allemaal nog een baan hebben over een paar maanden, cpb vreest diepe recessie. Veel producties zijn terug geschroefd. Allerlei uitzendkrachten en zzp-ers worden momenteel al niet meer ingezet. Maar hoe lang kunnen alle bedrijven blijven functioneren met minder vraag. De economische gevolgen zullen nog lang naweeën veroorzaken die zijn niet direct weer weg zijn als het virus “weg” is.

Kleintjuh85, Syane en amdaa vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina