Heeft iemand zojuist het 8 uur journaal gezien? Het ging over de vrijwel zekere recessie die ons te wachten staat. Het centraal plan bureau had 3 scenario's doorgerekend. De meest optimistische ging ervan uit dat we nog minimaal 3 maanden in de huidige (of ergere) situatie zouden zitten... 3 maanden! Ik vond het erg confronterend om te zien. Verder denk ik dat het nieuws tegen het eind van het journaal zal veroorzaken dat de recessie nog erger zal worden dan voorspeld, namelijk hoe het virus in de stad New York om zich heen grijpt. Tegen beter weten in blijf ik hopen dat we sneller dan verwacht ons normale leven weer kunnen oppakken.
Oh nee Dan is het scenario waarbij Triage moet plaatsvinden dichtbij. En dan komen sommige mensen niet meer op de ic terecht.
Dit is het model dat RIVM aan de kamer heeft gepresenteerd: Stippellijn zijn die 1.037 bedden na de uitbreiding volgende week. De vraag is nu wanneer we de effecten van de laatste maatregelen gaan zien (de groene lijn). Hier zie je ook de volgende mogelijke maatregel (als het deze week toch te hard stijgt?): lockdown vanaf 1 april. Het laatste is trouwens mijn interpretatie van de grafiek, heb ik ze niet horen zeggen.
Ik las dat Duitsland 48 coronapatiënten uit Italië over gaat nemen. Zulke dingen vind ik wel mooi om te zien, samen strijden voor 1 doel. Ik ben wel benieuwd naar het verhaal van Roche waarom ze (nog) niet de informatie gedeeld hebben m.b.t. de coronatests.
Volgens mij moeten 500 bedden altijd over blijven voor andere zieken. De rest is dan voor Corona patiënten.
Als ik de ministers hoor hoopt Nederland denk ik ook dat Duitsland gaat helpen als wij in nood komen met IC bedden. Zij hebben veel hogee capaciteiten en blijkbaar nog extra veel materiaal ingekocht. Want toen ze het hadden over de sluiting van de grenzen begon een minister (weet even niet meer wie) over het belang van de open grens mochten wij uit nood naar Duits ziekenhuis moeten uitwijken.
Oh, ik ging er vanuit dat die patiënten ook meegenomen zouden zijn in de grafiek. Er zijn dus 1138 bedden alleen voor Corona patienten. Bedoelen ze met '+thuis isolatie gezin' het advies om allemaal thuis te blijven wanneer er één gezinslid koorts heeft?
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2441682/Radboudumc-ontwikkelt-beademingsapparaat-bij-corona Positief nieuws
Ik zit zo even te filosoferen.. Misschien dat de overheid dit jaar de meivakantie voor iedere regio gelijk kan trekken. Als dan de luxe dingen zoals bijv. zwembaden/trampolinepark etc. (hopelijk) tegen de tijd dat het hier normaal meivakantie zou zijn (idem als bij jou) weer open zijn, dan kan heel NL hopelijk weer even opladen en kunnen we meteen massaal onze economie weer een beetje op weg helpen. Er zitten vast een boel haken en ogen aan, maar soms is het best fijn om even positief te filosoferen Edit: excuus, ik was ook even afgeleid door de wending die dit nieuwstopic had aangenomen.
En wat als die 1600 zijn bereikt, lijkt mij surrealist te denken dat er niet meer dan 1600 patiënten komen op de ic. Beademing en alles is besteld naar dat word nooit voor woensdag geleverd... Ik ben heel, heel benieuwd, sterker nog, ik hou mijn hart vast!
Maar daar zijn de maatregelen toch nog ingrijpender? Hoe kan dat dan... Straks komen ze er toch achter dat het ook via de lucht ofzo verspreid wordt... ik vind die aantallen zo hoog ondanks hoe geïsoleerd iedereen daar is op dit moment. Ik probeer luchtig te blijven en focus me thuis op de kinderen en hun schoolwerk maar van binnen zit het me hoog.
Eigenlijk heel simpel. Zat ik ook al aan te denken, dat elke patiënt eigenlijk een groepje vrijwilligers moet hebben die 24 per dag de beademingsballon inknijpt, mochten de apparaten te kort schieten. Maar hier krijg je geen lamme armen van
Kan verschillende oorzaken hebben. Maar China is alweer flink aan het afbouwen kwa maatregelen. Daar waren ze wel eerder met de lock down. En die geloven niet echt in groepsimunniteit bij een virus wat nog niet bekend is. Ik deel die mening met hun, maar goed.
Ja top hè. En ze geven alle kennis erover ook gewoon kosteloos vrij. De apparaten dan over de hele wereld gemaakt worden.
Je zit toch met een incubatietijd? De scholen zijn nu bijna 2 weken dicht. Dit is dus voornamelijk nog van voor die periode. Of van vorige week, toen veel mensen lak hadden aan alle regels. edit: ooh wacht even. Ik was te snel, sorry! Het ging in jouw post over Italië
https://www.telegraaf.nl/nieuws/110523831/huisartsen-verontrust-werkelijke-aantal-coronadoden-ligt-hoger?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=seeding-telegraaf