Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Heftig! Is het ook bekend of het meisje al ziek was?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Dan van te voren laten tekenen voor akkoord (of door familieleden).

Jes88, hummeltje5, merah en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.053
    16.580
    113
    Ik ga dan gelijk doemdenken; waarom hoeve huisartsen dit niet bij te houden? En waarom houdt het rivm dat niet bij?

Zara75, hummeltje5 en SAARC vinden dit leuk.
  4. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.528
    1.074
    113
    Trirani vindt dit leuk.
  5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het juist NIET de bedoeling is dat al die luxe dingen ineens open gaan en heel Nederland daar gebruik van gaat maken....
    Klinkt heel mooi maar is zeker niet slim om te gaan doen. Als het virus dan nog ergens is dan begint het gedonder weer opnieuw. Denk dat ze de komende maanden langzaam alles weer vrij gaan geven. Scholen, iedereen aan het werk en dan langzaam aan verder.

Whoopy, Louise11110, Nellie4 en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Anniek88 vindt dit leuk.
  7. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ja het lijkt me praktisch ook bijna niet uitvoerbaar. Maar. Als je straks weet het is leven of dood. Dan kan je wellicht dit weekend vrijwilligers + misschien wel militairen erin onderwijzen. En dan bij toerbeurt een half uur beademen en uitrusten. Na 2 uur rusten kan je weer. En dan eens per 24 uur rust je 7 uur.

Ik noem maar iets heel stoms he nu. Met duizend mitsen en maren en misschien teveel kans op extra besmettingen. Maar dan toch nog als je er de mensen mee kan redden die door gebrek aan apparatuur doodgaan. Het overwegen waard ofzoiets.

Ja het is waarschijnlijk te mooi bedacht.
    Maar zelfs als ze certificering overslaan. Zouden ze er dan over 3 dagen kunnen zijn, als t echt nijpend wordt? Pff ik hoop t.

Ok krijg net een bericht. Familie van mij (60 jaar met astma) net met spoed zwaar benauwd opgenomen in een ziekenhuis in het midden van Brabant. Kan evt nog wel zeggen welke. Wellicht krijg ik net een half bericht door, maar dat luidde: "Hij kreeg bijna geen lucht meer. Dubbele longontsteking, ws corona. Niet opgenomen op IC want er was geen plek. Dus zal wel einde verhaal zijn."

Pff hoop eigenlijk dat de artsen bedoelden: IC opname doen we pas als het écht moet want er is te weinig plek over t algemeen. Niet dat er echt geen plek was en het wel moest. Partner weet niet meer dan t bericht dat we doorkregen want die werd meteen t ziekenhuis uitgeleid.

Ik dacht toch dat er nog plekken waren doordat ze de patiënten verdeeld hadden? Of zou dat door opnames in de afgelopen uren al veranderd kunnen zijn. Iemand die me dit kan vertellen?

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Over IC tekorten:

- Hugo de Jonge vertelde vandaag dat ie met Duitsland in gesprek is:
    - België kan misschien ook helpen :thumup:

(hoe zij aan zoveel capaciteit komen verbaast me altijd, is ook met NICU-plekken)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/24/marc-van-ranst-de-ochtend/
    "In sommige ziekenhuizen begint het aardig vol te lopen", zegt Van Ranst. "Maar als we het bekijken over het hele land, wordt onze ziekenhuiscapaciteit zeker nog niet getest. Er is nog plaats op de intensieve afdelingen. We hebben het geluk om in een land te wonen, waar er nog heel wat intensieve bedden zijn. Landen zoals Nederland of het Verenigd Koninkrijk hebben er een stuk minder. Ons systeem kan nog wel wat aan."
    Hij pleit ook voor Europese solidariteit. "Wanneer het in Frankrijk of Nederland niet meer houdbaar is, kan zeker overwogen worden om patiënten over te nemen", zegt Van Ranst. "Maar dat is een politieke beslissing."

Jes88, hummeltje5 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  9. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Nee dat niet.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou, precies! Echt heftig. Die cijfers zijn ook niet mis zeg. Ga er maar aan staan, als IC-arts of -verpleegkundige.

Louise11110 vindt dit leuk.
  11. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Er is alleen aansprakelijkheid als de arts niet heeft gehandeld zoals van een goed arts verwacht mag worden. Dus bij juist inspanning verrichten terwijl patiënt anders wad overleden, is arts of ziekenhuis niet aansprakelijk. En fabrikant mijns inziens ook niet als het zogeheten state of the art verweer wordt gevoerd.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Je hebt toch geen zekerheid? Je kunt niet op basis van even kijken of het corona is of griep. Dus dat zou dan net zo goed een vertekend beeld geven.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik kan niet 100% in verweer, omdat ik er daar niet goed genoeg in thuis ben, maar ik weet wel dat alles zonder certificering gewoon niet toegepast mag worden. Zo kan een tropenarts in de tropen de meest mooie constructies maken met materialen die daar niet voor zijn bedoeld. Diezelfde arts mag dat, hoe geweldig zijn creativiteit ook functioneert, niet in Nederland.
    Maar als de pleuris uitbreekt dan neem ik aan dat de overheid hier in voorziet, dat er soort van ‘vrijstellingen’ komen oid.

Jes88 vindt dit leuk.
  14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.053
    16.580
    113
    Maar dat je geen 100% zekerheid hebt betekend natuurlijk niet dat je het niet hoeft te melden of bij te houden als huisarts.

Ik denk niet dat deze cijfers gepubliceerd hoeve te worden, precies om de reden die jij geeft. Ik denk alleen wel dat het voor de mensen die er echt verstand van hebben een breder beeld kan geven op de omvang etc.

Louise11110 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Tja. Maar wat meld je dan? Een vermoeden en meer is het niet.

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Geen idee of dit al gedeeld is.
    Maar het aantal IC patiënten stijgt veel sneller dan verwacht wordt. De 1600 bedden die ze gedacht hadden 1 april nodig te hebben, hebben ze waarschijnlijk al over 3 dagen nodig dat is echt geen goed nieuws....
    RIVM maar volhouden dat het afvlakt en minder ziekenhuisopname zijn....Ik vertrouw toch eerder die Diederik Gommers dan dat hele RIVM.
    Screenshot_20200326-222301_NOS.jpg

amdaa vindt dit leuk.
  17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.053
    16.580
    113
    Huisartsen staan oa aan de frontlinie, ik denk dat ze best goed kunnen inschatten of het -hoogstwaarschijnlijk- Corona is ja of nee.

Maar goed, we verschillen van mening. Ik snap je punt zeker je hebt inderdaad niet de 100% zekerheid die je met een test wel hebt.

Nehneh, hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.
  18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Is de debat nog gaande?

En kijkt iemand naar Jinek? Daar zit CEO van Roche nu begrijp ik.

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Van Dissel zei gisteren nog tijdens technische briefing dat ze vrij zeker zijn over het aantal doden, want ze worden na overlijden nog getest.
    Maar tegen de Kamer zei hij niet dat mensen die NIET getest zijn, totaal buiten alle statistieken vallen. Ook qua aantal overleden patiënten.
    Ik val van de ene verbazing in het andere..

En dan roepen we (weer) iets over Duitsland...

Deel Deze Pagina