Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    nou ik ben zelf oververmoeid en zit in een moeilijke situatie. Het liefst lig ik de hele dag als een dode vogel op de bank. Als ik geen kinderen had zou ik dat ook doen. En hoe zwaar ik het ook heb, mijn kinderen komen niks te kort aan verzorging en liefde. Juist mijn kinderen zijn de trigger om door te gaan en niet op te geven.

Nellie4, GossipGirlxoxo, Melief en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Nou:eek: mijn oudste zoon is bijna 12, ik heb echt wel tijden meegemaakt dat ik oververmoeid was en overspannen (zelfs een burnout gehad), maar ik heb hem nooit met 1 vinger aangeraakt op een vervelende manier!! Ik kan exht wel van mezelf zeggen dat ik hem NOOIT zou mishandelen, hoe erg mijn kinderen ook het bloed onder mijn nagels vandaan kunnen halen

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Precies dat. Dat is in "normale " omstandigheden al zo. Ik kan me er dus ook niks bij voorstellen.
    Wij hebben op (kleine) locatie 2 concentrators standaard en daarnaast in geval van nood nog tanks.

Jes88 vindt dit leuk.
  4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.060
    15.077
    113
    Nouja we hebben het hier helaas inderdaad over Nederland de voorraad is bestemd voor t ziekenhuis was daar de boodschap. Dan moest meneer maar naar het ziekenhuis gaan. Nou daar is voor hem dus geen plek op de IC dus en sterven in eenzaamheid wil hij niet, hij wil rust en in zn vertrouwde omgeving met de mensen naast hem. (voor zover dat kan in het tehuis)

Mijn collega heeft jarenlang in de zorg gewerkt (ambulante zorg) naar niet als zorgende. Dingen waar hij nu tegenaanloopt kan hij dan ook niet verkroppen, vandaar dat hij ook een uitweg zoekt. Ik krijg t zelf ook niet gerijmd, heb dan alleen thuiszorg gedaan maar mijn mond viel ook open. Ik weet hoe t voelt, happen naar zuurstof en niks binnen krijgen (waren de momenten vlak voor mijn hartstilstand) dat wens ik mn vijand nog niet toe. Tuurlijk gaat extra zuurstof hem er niet doorheen trekken, hij is al afgeschreven (mankeert het nodige 80+'er) maar bedenk dan wat wél mogelijk is om m in elk geval comfortabel te maken. Op mn werk zijn collega's ook al aan t rondvragen.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.060
    15.077
    113
    Eerder al aangegeven, deze meneer is afgeschreven en zuurstof is voor de ziekenhuizen. Ik heb de morfine en dormicum doorgegeven aan mn collega.

Jes88 vindt dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Nou na een postnatale depressie en een burn out durf ik toch wel te zeggen dat ik dat nooit zal doen. Ook voor die tijd wel trouwens. Vind dat ook geen "excuus".

Fantykoekie, GossipGirlxoxo, tuc en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wauw ik vind dit ronduit schokkend en als die uitspraken daadwerkelijk zijn gedaan door dat verpleeghuis mag die wat mij betreft op de zwarte lijst. Zuurstof hoort ook in verpleeghuizen op voorraad te zijn, juist voor dit soort gevallen.

Ik hoop voor hem dat er een goed palliatief beleid wordt afgesproken. Dat is aan de arts om te overleggen met de naaste familie (1e contactpersoon)
    Heel veel sterkte voor je collega en zijn familie.

Jes88 en Vero0504 vinden dit leuk.
  8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.890
    8.518
    113
    Vrouw
    Morfine en midazolam (dormicum) zijn inderdaad de meest gebruikte middelen bij palliatieve sedatie. In eerste instantie worden deze middelen vaak nog via bolussen gegeven via bijvoorbeeld een vlindernaaldje maar wanneer de patiënt hier niet comfortabel genoeg bij is kan dit ook via een perfusorpomp continu.

Louise11110 vindt dit leuk.
  9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Maar als er een experimenteel middel wordt ingezet, wordt dat toch ook afgedekt met een toestemmingsverklaring? Dat zou dan hier toch ook kunnen? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Geen kritiek, het komt misschien op schrift wel zo over, maar het is een oprechte vraag.

hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.
  10. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dat kon twee keer, toch? Met waterstofperoxide?

11. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.998
    2.696
    113
    Vrouw
    Weet je wat ik zo jammer blijf vinden, alle berichten van mensen die ze via via horen. Zo’n bericht als hierboven dat iemand in een verpleeghuis maar dood moet gaan zonder zuurstof. Ik geloof dat gewoon niet, zo is de zorg in Nederland gewoon niet geregeld.

Op de nos stond een artikel over welke patiënten eventueel geweigerd gaan worden op de Ic. Het verbaast mij dat deze mensen daar überhaupt nog worden opgenomen. Iemand met terminale kanker? En ook met hele geringe overlevingskansen na een trauma ed. Ik ben blij dat we in Nederland juist zo kritisch kijken naar kwaliteit van leven. Een ic opname is zó heftig.

https://nos.nl/artikel/2328330-als-alle-ic-bedden-bezet-zijn-wie-worden-er-dan-niet-meer-opgenomen.html

Louise11110, hummeltje5, suus1983 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Neehoor, graag!! :) Van mij mogen ze de meivakantie ook doorgaan dan, dus iets eerder beginnen als bijvoorbeeld 11 mei is het dacht ik?

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.040
    3.866
    113
    Vrouw
    Thuis
    ...
    De zin "Mensen die compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging", wat bedoelen ze daarmee?

Bedoelen ze daar ook verder gezonde mensen met een ernstige verstandelijke beperking mee?

Wat is daarvoor de grens?

Online lees ik verschillende blogs van ouders met een zorgintensief kind en vanochtend las ik nog een blog van een vrouw die heel bang is dat haar dochter hier ook onder zou kunnen vallen. (Een Amerikaanse, maar daar zullen vergelijkbare afwegingen worden gemaakt.)

14. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik zat al te kijken of ik nou in een ander topic zat te lezen. Maar niet dus. Ik moet even bij lezen, maar geen doen als het alleen maar over het onderwijs en vakanties's gaat ;) En ik ben nu zelf ook schuldig, want had er al op gereageerd, maar het gaat lang door zie ik nu :p

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.476
    4.932
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee hoor, ook daar gaan maaaaaanden overheen en moet alles 86 keer langs de METC.

suus1983 en gitta vinden dit leuk.
  16. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.401
    5.310
    113
    Dat kan ik me echt niet voorstellen, ik denk dat je daar eerder richting “kasplantjes” moet denken, dus mensen met verminderde hersenfunctie enzo. Is nog steeds een vreselijke keuze als die gemaakt moet worden, want ook daar geldt natuurlijk, waar ligt dan de grens.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.324
    23.487
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    NOS via een tweet: Spanje, lockdown dag 13. De lijn gaat alleen nog maar omhoog. 769 doden in 24 uur en meer dan 64000 besmettingen nu.

18. Pitahaya

Pitahaya Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Hoe kan dat nou?? Is het nog te vroeg??

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina