https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2328445-niet-coronazorg-ligt-plat-er-wacht-ons-een-grote-ramp-met-verborgen-doden.html Toch wel waar dus als ik dit artikel mag geloven. @GossipGirlxoxo wat een rotsituatie zo zeg Komt zo dichtbij ook dan ineens.. Edit: Dat is dit artikel dan vermoed ik?
wij doen ook gewoon twee keer per week boodschappen en ik moet zeggen, het is nu lekker rustig en er is zelfs brood
Hier ook geen hele drukke supermarkt. Er word wel op andere plekken ingekocht: aardappelen van de boer, horeca wc papier. En bloemkool is niet te krijgen. Wij gaan nu ipv naar 4 supermarkten, naar 1 supermarkt en dat 2 keer in de week en we pakken de markt mee. Ze merkten daar deze week dat inkoop van bv tomaten en druiven heel lastig is. Dit heeft met import te maken. Nu niet allemaal blikken tomaat gaan hamsteren
Dit moet je ook nooit op internet zetten Hier is meel overal uitverkocht. Wordt ook niet meer aangeleverd voorlopig. Ook toevallig iets van gehoord? Maar inkoop wc papier bij horeca???
Wat lief dat je aan me dacht! De verhuurder is gelukkig coulant en samen hebben we besproken dat ik, zolang dat financieel nodig is, in ieder geval de helft van mijn huur blijf door betalen. Ik ga voor de komende tijd in ieder geval proberen een paar dagen via een uitzendbureau te werken, dat doe ik liever dan een bijstand aanvragen...
Haha heerlijk is dat. Ja dat wc papier zullen ze wel bij de groothandel hebben ingekocht denk ik. Geen idee wat het verschil is tussen gewone rollen wc papier behalve dat de verpakking geen merk bevat. Ik bak mijn eigen brood niet dus ik weet niet hoe het hier bij de molen zit, sorry
Ik ben overigens wel heel benieuwd naar dinsdag, aangezien er komende week/week erop nog wel een hoop besmettingen bij zullen komen gezien afgelopen weekend... Ik kan hem deels wel invullen denk ik...
Hoe weet je dat iemand 50%overlevingskans op de ic heeft, ik zie juist overal voorbij komen dat bijna niemand goed/levend van de ic af komt ( vooral berichten uit italie)
Spanje gaat knoeihard Italië achterna https://www.worldometers.info/coronavirus/ Wij staan trouwens wereldwijd op 3de plek qua aantal doden per 1mln inwoners. Na Italië en Spanje.
Ik lees al langer dat van de corona patiënten uit de ziekenhuizen 25% het NIET levend haalt (dus 75% WEL).
@Jes88 @hummeltje5 De cijfers lopen hier achter, maar je kunt uitrekenen hoeveel IC-opnames er geweest zijn, minus de overledenen, minus de huidige IC-opnames. Daar komt ook een (net wat minder dan 50%? Pin me er niet op vast, ik heb het al even niet meer uitgerekend) aantal mensen uit die naar wat ik aanneem, aan het revalideren zijn en in ieder geval levend de IC hebben verlaten. https://www.stichting-nice.nl/ De link is te vinden via www.nvic.nl
0-19 25 personen 35-39 29 personen Dus meer in de oudere leeftijdsgroep. Maar alsnog niet schrikbarend veel vind ik en ook het verschil niet groot.
Daarom schreef ik ook, een ouder iemand wekenlang op de IC houden als de kans op goed herstel klein is, vind ik niet nodig.
Helaas inderdaad de 3e plek na Italië en Spanje. San Marino en Andorra niet meetellende (gisteren overigens haalde Frankrijk ons aan het einde van de dag in, mogelijk vandaag ook. Maar wij hebben vandaag Iran ingehaald in doden per miljoen inwoners... )
Ik vind dit een hele rare vergelijking. 0-19 is mensen van 20 geboortejaren. 35-39 is mensen verdeeld over 5 geboortejaren. Je moet die groep 35-39 wel met 4 vermenigvuldigen als je wilt vergelijken?!!
Nee helaas niet, maar ook met de kanttekening dat wij veel minder testen en volgen dan bijv Oostenrijk, Zwitserland (buurlanden van Italië, veel eerder in de frontlinie), Denemarken, België enz.
En als toevoeging: de (jongere) kindjes die wij hebben opgenomen, liggen allemaal ter observatie. We hebben plek op de kinderafdeling en we nemen laagdrempelig op. Vooral als we inschatten dat ouders misschien niet adequaat zouden terugkomen bij verslechtering (vaak bij communicatie moeilijkheden) of als er sociale problematiek is; en zelfs bij grote bezorgdheid van ouders over hun kind. Dat is mijlenver van een IC opname af. Ik neem aan dat voor veel andere ziekenhuizen hetzelfde geldt en dat vertekent dus je cijfers enorm.