Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Corona forum' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Daar heb je zeker gelijk in. Je kan het die mensen niet kwalijk nemen, die zijn slecht voorgelicht en daardoor de brandhaard geworden. Maar als ze er midden in zitten en zien hoe erg het is dan zijn ze wel dom als ze zich niet aan de nu geldende regels houden.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. Jes88

    Jes88 Fanatiek lid

    11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Al die contactonderzoeken etc, het was achteraf echt dweilen met de kraan open...


    Het coronavirus was al voor carnaval aanwezig in Brabant. Bij 7 van de 86 medewerkers die positief zijn getest, ontstonden al klachten voordat op 27 februari het coronavirus werd vastgesteld bij de officiële 'patiënt nul', een inwoner van Loon op Zand.
    1353 medewerkers van de twee Brabantse ziekenhuizen lieten zich voor het onderzoek testen. 86 van hen hadden daadwerkelijk het coronavirus onder de leden of waren er op dat moment weer vanaf, zo blijkt uit de resultaten die gisteren online zijn gezet. Bij de meesten ontstonden de eerste klachten pas in de eerste week van maart. Maar bij een handvol al voor of tijdens carnaval; de eerste al op 19 februari.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  3. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Ik ga heel hard duimen dat er uit het gesprek blijkt dat ze toch alsnog geholpen kan worden.. lijkt me heel zwaar voor haar nu :(
    Heel veel sterkte gewenst
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Laat de Duitsers dan ook aub in Duitsland blijven. Ons stadje wordt nu weer ‘overspoelt’ door Duitsers die naar hun vakantie huis willen.
    Echt verschrikkelijk, blijf gewoon weg. Alles is hier dicht, de bevolkingsdichtheid stijgt ineens weer en ze kopen heel veel op die voor de plaatselijke bevolking is.
    Baal er zo van dat ze nu niet in hun eigen land blijven.
     
    hummeltje5, Anouk2005, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Kwam dit bericht van Bavaria tegen:

    Ze hebben alle bestelde niet geleverde bier + teruggekochte aangebroken vaten van horeca (teruggekocht ter ondersteuning horeca) omgezet in desinfecterende 70% alcohol en gedoneerd aan ziekenhuizen. :thumup:

    Desinfecterende middelen
    We denken als brouwer niet alleen mee met de horeca, maar proberen op meerdere manieren innovatief en oplossingsgericht te zijn. Onze brouwafdeling heeft desinfecterende sanitizer (spray) ontwikkeld. Dit is gelukt door alcohol uit het bier te halen dat bestemd was voor de horeca, maar niet meer uitgeleverd kon worden. Deze producten worden kosteloos verspreid onder ziekenhuizen, huisartsenpraktijken en verzorgingshuizen in binnen- en buitenland, waar nodig. Het tankbier dat we terughalen uit jouw horecazaak gaan we ook hiervoor inzetten. Zo hergebruiken we het bier op een duurzame manier.
     
    MyMiracle, hummeltje5, Whoopy en 18 anderen vinden dit leuk.
  6. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ja, zat ik idd ook al te denken... Heb hem in ieder geval gevraagd te doezen en schone kleding aan te trekken (hij is nog wel van het "deze broek en trui kunnen nog wel een dagje") en om dan lekker in de tuin te gaan zitten.. Mijn enige zorg is dat de Kids echt geen afstand van 'm gaan nemen... Maar goed, misschien die ook gelijk na z'n bezoek doezen en andere kleren aan trekken.
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik was te laat, maar heb ‘t gemeld bij beheer :)
     
    Syane vindt dit leuk.
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.620
    11.162
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

    Jij woont in Brabant? En zit er tussenin?

    Die gekken hier namen de regels een week of 3 al heel serieus. Hier waren de bedrijven al deels gesloten toen in Amsterdam en utrecht de terrassen nog vol zate en Vindicat lekker ging skiën. We hebben extra maatregelen gekregen omdat het Vondelpark bom vol lag, omdat zandvoort compleet vol geparkeerd was en niet te vergeten de postbank.

    Afgelopen week zijn er vanuit het Amfia in breda enhet twee steden in tilburg patiënten overgedragen aan het UMGC. De kranten kopte, dat dat ze zo geschrokken waren van de toestanden die men tegenkwamen in de Brabantse ziekenhuizen. Ze hadden het toch wel onderschat.
     
    Whoopy, Bubbel, Pien86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Ik zou wel je kinderen en hemzelf strak instrueren op afstand houden. Goed dat je hem er op wijst om te douchen en schone kleren aan te doen.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  10. Jes88

    Jes88 Fanatiek lid

    11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ja ik las het ook, mooi!
    Ik vind het wel jammer dat er zoveel takken vd zoeg worsen vergeten. Het lijkt nu een beetje of het draait om het zh en verpleeghuizen en uiteraard hebben die een hele hoge prioriteit, maar de gehandicapte zorg, psychiatrie, wijkzorg etc er zijn zoveel meer takken die ook steun en hulp nodig hebben....
     
  11. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.336
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik geef het op.
     
    Mississippi, GossipGirlxoxo en Huismuisie vinden dit leuk.
  12. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Het probleem heeft zich opgelost... Hij is verkouden geworden... Gelukkig snapt hij daar wél de noodzaak van om dan thuis te blijven :)
     
  13. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Het komt niet betrouwbaar over inderdaad. :roflmao:
     
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.620
    11.162
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mijn schoonouders zitten om die reden dus nu tot zeker half mei vast op Aruba. Ze waren op vakantie maar de arts heeft de mri gecanceld en verzet. Het geluk is dat in december schoonvader nog netjes schoon was en uiteraard de hoop is dat dit nu nog zo is. Maar zijn weerstand is ook heel slecht nog van de heftige chemo die hij voor de hersentumor heeft gehad.
    Het is fingers crossed. Ze zitten daar opgeloten in huis en tuin. En kunnen eens per week in het 65+ uurtje snel de boodschappen doen.

    Ik ben zelf niet zo van de vaccinaties. Maar ik hoop nu toch wel dat er snel een prik komt om een eind te maken aan deze waanzin.
     
    Amarens en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.620
    11.162
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    het is een extreem rechtse weblog (volgens wiki. En die kan het weten)
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  16. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ja ik las het later inderdaad, weer te snel gereageerd:o:
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  17. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.286
    4.154
    113
    En de volgende stap ik mobiele data checken om te zien hoeveel mensen bij elkaar zijn....
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  18. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.620
    11.162
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je moet niet de illusie hebben dat dat niet al gebeurt.

    Ik heb het al een keer eerder geschreven hier. In china weten ze in elk geval dat je als burger geen rechten hebt hier denken we ze te hebben. Maar eigenlijk, als het er op aankomt, dan zijn we net zo onderdruk als in China.
     
    Jes88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina