Corona Nieuws deel 3

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lidu1, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.218
    4.519
    113
    niet het RIVM besluit wat er dicht gaat of hoe de plannen uitgevoerd moeten worden, uiteindelijk gaat het kabinet over die beslissingen. Rivm geeft aan wat zij verwachten, maar ondanks alle wetenschap hebben ze ook geen glazenbol, zij zullen Ook naar andere landen kijken. Maar in hoe verre is dit vergelijkbaar met onze situatie, zij zullen daar meer verstand van hebben, wij niet. En alle aannames die zij doen, gaan naar een groep politici die daar dan ook naar moeten kijken, en de impact op gebied van economie, maatschapij etc. Interpreteren.

GossipGirlxoxo, MyMiracle, Ysabella en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Op 9 april wordt de quarantaine opgeheven. Ben benieuwd hoe het dan verder gaat.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.000
    3.967
    113
    Vrouw
  4. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.000
    3.967
    113
    Vrouw
    Ik ben ook heel benieuwd. Ben wel blij voor hun.

qwerty123 en Nehneh vinden dit leuk.
  5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Er komt een parlamentaire enquête over de aanpak.

Nehneh vindt dit leuk.
  6. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Maar het kabinet vertrouwd RIVM 100%. Die zijn steeds uitgegaan van het meest positieve scenario. Mijn vraag is alleen waarom? En ik zet mn vraagtekens bij hoe daarmee wordt omgegaan.

Ik vind het te makkelijk gezegd en risicovol om de verantwoordelijkheid bij het volk te zetten in deze omstandigheden. Een stukje eigen verantwoordelijkheid?

Kijk als je gaat testen dan kun je iemand verplicht in quarantaine plaatsen, ook de mensen waarmee het contact heeft gehad. Dat er vanaf het begin zo weinig is getest is echt een grote fout geweest!

LMSB, hummeltje5, Fuddey en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Er is hier meermaals benoemd dat men denkt dat het RIVM liegt. Veel mensen hebben een bepaald idee over hoe het verloop van Corona gaat en als dat niet klopt met wat het RIVM publiceert dan houden ze dingen achter, liegen ze of doen ze het verkeerd.
    Terwijl ik toch echt 100% meer vertrouwen in het RIVM heb dan in alle virologen in spe hier.
    Wat betreft de andere landen vind ik het vreemd dat er vergeleken worden met landen die op zoveel gebieden zo anders zijn dan Nederland.

Pennetje, bosi333, Jetje1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ja daar ben ik het volkomen mee eens.. eigenwijs noemen ze dat.

Nehneh vindt dit leuk.
  9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.607
    13.841
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vast wel dat laatste. Maar dat wil nog niet zeggen dat zij geen fouten kunnen maken.
    Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Denk trouwens wel dat de media ook van invloed is idd.

Maar vind t te ver gaan om te zeggen dat die paniek veroorzaken. Zoals ik reeds eerder een paar keer hier heb gezegd: men bepaalt nog altijd zelf of hij/zij iets ziet als angst of niet.

10. QueenMuffin

QueenMuffin Niet meer actief

Ik vertrouw het RIVM wel
    Heb er niet voor geleerd en hun wel.

De media heeft een groot deel in het angst zaaien en het ongeloofwaardig maken van het RIVM.

Ja het is een kloten virus , ja er overlijden mensen.
    Maar nogmaals er overlijden elke dag 3 a 400 mensen.

11. Maan14

Maan14 Niet meer actief

En weten ze wat er gaat gebeuren als ze daar echt weer alles mogen gaan doen.... Nee.. Dus op basis daar van kun je niet stellen hoe lang het land echt opslot zou moeten.

Zowiezo is landen vergelijken niet te doen. Zelfs bepaalde genetische verschillen kunnen verschil maken of iemand ernstig of niet ernstig ziek word. Dus ook bepaalde bevolkings groepen.

Maar ipv te bashen op het RIVM kun je ook je eigen verantwoordelijkheid nemen, en dat stukje vergeten veel Nederlanders om uit eindelijk met hun vinger te gaan staan wijzen.

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.607
    13.841
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik kon het niet langer dan 9 seconden aan zien :$

:cry:

13. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

De huidige maatregelen tegen het coronavirus blijven ook na 6 april gelden, melden bronnen in Den Haag. Zo blijven de scholen en de horeca langer dicht. Ze verwachten voorlopig geen nieuwe extra maatregelen. Hoeveel langer de maatregelen van kracht blijven, is nog onbekend. De crisiscommissie van het kabinet praat daar morgen over.

14. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Kan je voortaan niet even waarschuwen voordat je zo’n linkt plaatst? Vind het behoorlijk heftig en daar ben ik denk ik niet de enige in?

@Beheer kan dit niet gewoon verwijderd worden?

Kipsate, Anan, hummeltje5 en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.000
    3.967
    113
    Vrouw
    Qua school voor ons een opluchting. Wil mijn zoon echt niet 'vrijwilliger' laten zijn voor het coronavirus.

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.607
    13.841
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Je kunt bij FB ook melding maken dacht ik.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Eens, ik zei gister ook al tegen mijn man wat gaan we ze in godsnaam laten doen in die meivakantie als ze geen schoolwerk hebben en we 2 weken niet weg kunnen. Normaal zouden we 2 weken op vakantie gaan. Ik vrees dat dat de zwaarste weken worden

Syane vindt dit leuk.
  18. Melief

Melief Niet meer actief

Nou inderdaad, er had ook wel even een waarschuwing met wat voor beelden van het zijn bij het berichtje mogen staan...

19. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.000
    3.967
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat ze dan ook schoolwerk krijgen. Want achterstand krijgen de meeste kinderen al. Als ze dan ook nog taken krijgen valt het hopelijk een beetje mee.

Syane en hummeltje5 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina