ik denk niet dat ze een datum gaan geven wanneer ze weer open gaan maar een datum tot wanneer ze iig nog dicht zijn
Ze kunnen nu nooit met zekerheid een datum noemen waarop scholen weer open gaan - dat is volledig afhankelijk van het verloop nu en de uitkomsten van onderzoeken die nog lopen. Dus het is vooralsnog altijd een ‘tot x sowieso gesloten, en dan beoordelen we weer hoe het ervoor staat’.
De moeite waard om uit te zoeken lijkt me. En of het nou wel of niet mag volgens de huidige regels: lijkt mij sowieso wijs om nu geen koffie meer te schenken aan klanten.
Hoe doe je dat dan als je vakantie hebt? Dan werk je niet. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, als je normaal in de meivakantie vakantie hebt, heb je dus vakantie en ga je toch aandacht geven aan je kinderen en leuke dingen doen. Ik zeg niet dat je geen regels of regelmaat moet aanhouden. Het is vakantie, dus doe wat je normaal ook zou doen (met enige aanpassing tbv Corona).
Geen idee Ik zeg ook dat ik het hoop, gewoon dat ze zeggen er alles aan doen om dan en dan weer open te gaan ipv tot dan zijn ze dicht en daarna zien we wel weer. Zit tussen mijn oren, i know
Wat zou je met een datum kunnen dan? Ik denk dat per 1 juni alles weer versoepelt gaat worden. Ik kijk het per week aan, verder heeft toch geen zin.
Wat erg dat je je zo moet verdedigen/uitleggen. Jammer dat zonder verder te informeren gewoon maar een opmerking naar je hoofd geslingerd krijgt! Sterkte voor jullie!
Idem hier. Ik vond overigens de titel van mn link misleidend, maar dat zag ik pas later en te laat om mn bericht nog te kunnen editen.
Normaal zouden we 2 weken in een zonnig oord zitten en als we wel thuis zouden zijn zouden we er iedere dag op uit gaan naar strand, trampoline park, paar keer logeren om wat lucht te creeren en veel 1 op 1 dingen ondernemen. Bovendien zouden mijn man en ik dan vrij zijn, nu moeten we doorwerken. Helaas is thuis zijn met het hele gezin niet voor ieder gezin een feestje en is vakantie niet voor ieder kind leuk. Alle psychologische begeleiding voor onze zoon is weggevallen, alle revalidatie behandelingen zijn stopgezet. Echt je hebt geen idee waar je het over hebt
Dank je, normaal zou ik het naast me neerleggen maar dit raakt me echt. Thuis zijn met ons gezin is meer dan topsport en dan word er gezegd dat ik "gewoon" aandacht aan mijn kinderen moet geven. Echt, sommige mensen hebben geen idee......
Hoe is het momenteel in Nederland qua druk op de ziekenhuizen? Ik heb de voorbije periode hier maar heel sporadisch kunnen meelezen, dus ben niet meer helemaal mee. Ik las net dat in België momenteel iets minder dan de helft van de bedden, die beschikbaar zijn voor Covid-19 patiënten, bezet zijn. De maximale capaciteit is dus nog niet bereikt, al wordt wel verwacht dat de komende periode de druk nog zal toenemen. Maar goed, iets minder dan de helft lijkt me nog niet zo slecht te klinken...
Ehm, maar niet voor de medewerkers in de vitale beroepen en de mensen die gewoon verplicht thuis of op het werk moeten werken hoor. Aan je reactie te zien ben jij zelf vrij. Dan kan je dat doen ja. Maar hier gewoon doorbikkelen. En de veel kinderen hebben veel houvast aan het schoolwerk. Of lopen achter waardoor dit een prima invulling is. Daarnaast ervaren sommige kinderen, bijv die van mij, dit al als een halve vakantie. Beetje school en verder de rest van de dag weinig uitvoeren cq doen wat je wil. Behalve dan de dagjes uit, met vriendjes spelen, uit eten gaan, etc die er voor mij in elk geval echt bij een vakantie horen.
Sterkte. Hier is het ook heel pittig met mijn zoontje met klassiek autisme niveau 3 en nog een tweede zoon met ook autisme. Probeer je niets aan te trekken van mensen die niet weten wat het betekent om een zwaar zorgintensief kind op te voeden, daarnaast je gezin draaiende te houden en vervolgens je nog terecht wijzen ook.
Eigenlijk te triest dat je het uit moet leggen, maar goed dat je het doet! De opmerkingen: "je hoeft alleen maar thuis te zitten" en in die strekking kan ik inmiddels niet meer horen. Sterkte voor jullie daar.
Vervelende situatie sidmick Even een vraag als dat mag: je zegt dat jij en je man gewoon door moeten werken nu. Dan hebben jullie beiden een vitaal beroep denk ik dan? Worden jullie kinderen nu dan niet opgevangen door school/iets wat school geregeld heeft, of is dat niet haalbaar met wat jullie kinderen hebben?
Maar ook dan zullen ze het nooit 100 procent weten denk ik, gewoon een verwachting... Want ze weten niet hoe alles zou gaan lopen..