Ook jij bedankt voor het delen. Ben ik de enige die zich afvraagt waarom de zorgmedewerkster links in beeld een oorbel draagt, tegen de protocollen in?
Hier in de regio ZO-Brabant gaat de jeugdhulp gelukkig wel door waar kan (met inachtneming van de maatregelen uiteraard). Juist omdat deze doelgroep vaak helemaal niet 24/7 thuis kan zijn. Dus dagbehandelingen draaien door en ook kunnen kinderen uit kwetsbare gezinnen naar school/opvang. Daar horen ook gezinnen bij met sterke ouders maar die wel ontlast moeten worden omdat de kinderen gedragsproblemen hebben.
Herkenbaar. Ik ben ook echt bang voor de brugklas straks. Mijn dochter heeft het mentaal ook echt heel heel zwaar. Heeft een aantal pittige jaren achter de rug en was nu helemaal in haar element in groep8. Ik denk dat voor de meeste kuds groep 8 goed afsluiten essentieel is om goed door te kunnen sorry zie nu pas dat mensen zich irriteren aan dit soort meldingen....
Hahhaha je hebt oog voor detail! Kleine oorbelletjes mogen wel volgens mij hoor, ringen, armbanden en kettingen mogen niet.
Het is vaak geen ‘niet willen’ van een ziekenhuis, maar niet kunnen. Als iemand een beemergtransplantatie nodig heeft en de donor is gemacht in het buitenland, dan is het maar de vraag of het materiaal naar Nederland gehaald kan worden. Er zitten zoveel schakels tussen dat de gok te groot is.
Die is totaal zinloos. Het is niet zo dat het kabinet nu niet alles in hun macht probeert om aan die dingen te komen. Ze zijn simpelweg te laat begonnen met inkopen. De motie gaat daar niet zoveel aan veranderen nu, ze kunnen ze niet tevoorschijn toveren.
Ik zag van de week op tv een ziekenapotheker die medicatie aan het bereiden was, met een ring om. Ik verbaas me nergens meer over...
Een BBC interview met een New Yorkse verpleegkundige: BBC News - Coronavirus: 'Nurses prepare for the worst but not this' https://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-52094331 Ter herinnering, er zijn inmiddels meer dan 150.000 Amerikanen besmet.
https://www.nu.nl/coronavirus/6041199/vs-verlengt-coronamaatregelen-verwacht-200000-doden.html De Amerikaanse president Donald Trump heeft in de nacht van zondag op maandag aangekondigd dat de wegens het coronavirus getroffen maatregelen tot zeker 30 april worden verlengd. De Amerikaanse regering meldt op basis van modellen dat COVID-19 tot 200.000 doden in de VS kan leiden.
Het is al even geleden dat ik uit de zorg ben, maar ik meen me te herinneren dat geen enkele soort sieraad mocht. Maar misschien heb jij gelijk hoor
Ter aanvulling In het journaal daarnet was een Trump te zien die vond dat als ze het tot 200.000 doden wisten te beperken, dat hij het dan goed gedaan had....
Dat was zeker fake, die komen niet in actie bij ons hoor. We hebben er denk ik 8 in totaal en die bereiden NOOIT XD Ik heb mini diamantjes in mijn oren en dat mag gewoon.
Ik werk in een verzorgingshuis en wij mogen wel kleine oorbellen en kettingen. Armbanden, horloges en ringen niet (al draagt een collega van mij tijdens het werk wel een horloge).
Ik hou nog meer mijn hart vast voor India. 1.3 miljard mensen en een totale chaos na volledige lockdown sinds een paar dagen. Er zullen naar schatting minimaal een miljoen mensen sterven agv honger en/of Corona ...
Maar niet op de manier hoe corona patiënten sterven.... eenzaam en een verdrinkingsdood. Mensen verdrinken in hun eigen long vocht... dat is een zeer andere dood dsn iemand die waardig sterft met zijn familie om hem heen.